Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: Gisteren om 20:08  ·  #12676
Quote door hermanusb

Ik heb indertijd bij mijn V70 hem ook moeten vervangen.
Stelde werkelijk niks voor.

Klopt het is een klusje van niks. 15 min of korter. Als het vervolgens 15 jaar ofzo mee gaat, is dat natuurlijk helemaal prima. Maar bij mij zijn naar pak em beet hooguit 2 jaar de haakjes alweer afgeknapt. Misschien ken ik m'n eigen kracht niet?
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 06:31  ·  #12677
Quote door koennie

Wat raar dat je dat ieder jaar moet doen, dan is er wel iets anders aan de hand.

Ik heb de S60 nu zo’n 5,5 jaar en het veertje of beter gezegd de klemmen van het klepje zijn 1x defect geraakt.

En dat kwam omdat de afsluiting van het klepje niet werkte toen ik de wasstraat doorging.

Daarna bij Ali zo’n setje gekocht en dat zit er al jaren op.
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 14:45  ·  #12678
Ik ga maar eens echt proberen het kleppie niet al te lomp te openen in het vervolg en als eea toch weer afknapt koop ik een dozijn van die scharniertjes bij Alie. Kan ik er vervolgens wel mee leven. 😉
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 14:49  ·  #12679
Mocht je een vreemd geratel ervaren uit de rechterachterhoek dan zijn dat waarschijnlijk de 200 doorgedrukte pinnetjes die in het spatbord liggen te rammelen :D
Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 14:58  ·  #12680
Nou ja, vandaag... Zaterdag telt ook nog mee.
Heb mijn versnellingsbak vervangen voor een gebruikte (met uiteraard weinig kilometers 🤭) van de sloop.
Mijn eigen versnellingsbak had last van diff lagers die moe waren en luid protesteerden.
De zoektocht naar een andere bak heeft wel wat hoodbrekens gekost want ja, welke bakken zijn onderling uitwisselbaar. Omdat ik daar geen antwoord oo kon vinden net zolang gezocht tot ik er 1 uit een V70 vond met dezelfde specificaties als de mijne.
Daarbij wilde ik dat ook realiseren met een beperkt budget.
Nou was bij mijn V70 de bak er recent al eens uitgeweest voor het vervangen van de koppeling dus vastzittende bouten verwachte ik niet. Dat klopte ook, sterker nog, diverse moeren en bouten zaten los of ontbraken.....
Stuurhuis heeft er normaal 5, bij mij maar 4. De achterste motorsteun onder zat gewoon los, dwz er zat een moer met verkeerde draad 1 gang vast en ook tussen motor en bak ontbraken er. Daarnaast zijn klemmen om bekabeling mee vast te leggen alleen maar lastig gebleken want er zat er geen 1 vast...😤 En dat is dan uitgevoerd door een officiele garage!
Het voordeel van zelf doen, op een tweekoloms brug, is dat je bij alles wat je doet je zeker weet dat je er achter kunt staan. Nou had ik ook geen tijdsdruk.
Alles op het dooie gemak, 10 uur bezig geweest en nu weer een goed schakelende, stille, strak rijdende V70.
Alles bij elkaar € 360,- kosten EN een heerlijk gevoel!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 16:10  ·  #12681
Losse bouten etc…, bepaald geen fijne gedachte.
Maar gelukkig heb je geen 2 linkerhanden en dat kan inderdaad een heel fijn gevoel geven.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 18:16  ·  #12682
Oh lekker klusje, zeker als je gewoon alle tijd hebt en op je dooie gemakje bezig bent :)

Fijne garage ook die schroefjes over houdt...
Selected quotes for multi-quoting:   0