Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 12.11.2016 - 23:15  ·  #5716
Quote door Gerald de Groot

Quote door GRUNNS60

Hoe heb je dat geconstateerd, want ik herken dat niet. volgens mij hadden de neiuwe iig geen speling in de hand.

Dat was voor montage, dus los in de hand. Eén had nagenoeg geen speling, de ander ongeveer een halve millimeter schat ik. Het waren overigens geen originele, maar Monroe exemplaren. Dat scheelde nogal fors in de prijs (49 ipv 117 per stuk), maar misschien toch verkeerde zuinigheid geweest >_<

Vandaag overigens de subframerubbers vernieuwd, lampje van DSTC knopje vernieuwd en het ventilatortje van de binnentemperatuursensor weer werkend gemaakt.

Originele schokdempers zijn van Sachs. Die leveren ook veerpootrubbers en veerpootlagers. Voor eenzelfde prijs (rond de 50). Bij mij was het gewoon perfect. Maar op zich is Monroe toch ook niet verkeerd. Kan het niet zijn dat er ergens iets mis is? (productiefout?)
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 13.11.2016 - 07:17  ·  #5717
Quote door Tenck

Hoe vervang je die lampjes in het knopje? Ik heb een stuk lampje in het knopje voor de kindersloten.

Ik had zelf iets te veel losgehaald. In principe moet eerst het cover er af wat om de knopjes zit. Misschien lukt dit zonder de unit uit te bouwen, maar ik was zelf bang dat ik het zou afbreken. Als de unit is uitgebouwd, dan zie je aan de onderzijde 3 open vakjes waar je nog net een randje van de klem-pootjes van het schakelaar-cover ziet zitten. Deze kun je met een schroevendraaier naar voren duwen. Dan pak je het cover er iig zonder schade vanaf. Vervolgens kun je de betreffende schakelaar rechtstandig van de printplaat aftrekken. Aan de achterkant van het lampje zit een sleuf, zodat je hem met een schroevendraaier kunt losdraaien.
Het lampje betreft trouwens artikelnummer 30752175
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.11.2016 - 07:21  ·  #5718
Quote door JJM

Originele schokdempers zijn van Sachs. Die leveren ook veerpootrubbers en veerpootlagers. Voor eenzelfde prijs (rond de 50). Bij mij was het gewoon perfect. Maar op zich is Monroe toch ook niet verkeerd. Kan het niet zijn dat er ergens iets mis is? (productiefout?)

Mogelijk, ik had beter voor die Sachs kunnen gaan dan. Maar het zit er nu op en ik merk er niets van. Ik laat het maar zo.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.11.2016 - 09:00  ·  #5719
Quote door Gerald de Groot

Quote door Tenck

Hoe vervang je die lampjes in het knopje? Ik heb een stuk lampje in het knopje voor de kindersloten.

Ik had zelf iets te veel losgehaald. In principe moet eerst het cover er af wat om de knopjes zit. Misschien lukt dit zonder de unit uit te bouwen, maar ik was zelf bang dat ik het zou afbreken. Als de unit is uitgebouwd, dan zie je aan de onderzijde 3 open vakjes waar je nog net een randje van de klem-pootjes van het schakelaar-cover ziet zitten. Deze kun je met een schroevendraaier naar voren duwen. Dan pak je het cover er iig zonder schade vanaf. Vervolgens kun je de betreffende schakelaar rechtstandig van de printplaat aftrekken. Aan de achterkant van het lampje zit een sleuf, zodat je hem met een schroevendraaier kunt losdraaien.
Het lampje betreft trouwens artikelnummer 30752175

Ik ga het binnenkort proberen, dank je wel!
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.11.2016 - 15:51  ·  #5720
Vandaag APK gehad. Op een knipperlampje na (bladderde af) zonder problemen gepasseerd. Ik kon gewoon meekijken en - ondanks/dankzij al mijn geknutsel - zag het er goed uit.

Vervolgens de gelige lampjes naast de xenon vervangen voor LED. Bak gespoeld. Klik/Klak opgespoord en verholpen. Vloeistoffen op kosten van het huis bijgevuld. Ben super in m'n sas met deze garage. Echt gewoon perfect. No-nonsense, nuchter, redelijk.

Kom ik thuis liggen de winterbanden te wachten. Prettige vrije dag gehad!
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 14.11.2016 - 16:56  ·  #5721
Net even snel uit school de startmotor vervangen. Gelukkig ging alles goed, 3 kwartier bezig geweest.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.11.2016 - 18:32  ·  #5722
Even gauw de nieuwe accu geplaatst, er komt weer rook uit de schoorsteen :bandit:
toektoek
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 15.11.2016 - 13:06  ·  #5723
Nieuwe remklauwen en blokken achter laten plaatsen. En meteen remvloeistof vernieuwd.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 15.11.2016 - 13:17  ·  #5724
Net 4 nieuwe Vredestein Ultrac Centro 225/40/ 18 laten monteren.
Had winter velgen meegenomen maar met 15 graden maar in de achterbak laten liggen.

Zal niet bevorderlijk zijn voor het profiel.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.11.2016 - 13:25  ·  #5725
Net 4 nieuwe Michelin Alpin 5 94V XL besteld in de maat 225/45/17 voor de wintervelgen.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

· 
Posted: 15.11.2016 - 13:30  ·  #5726
Niet vandaag maar eergisteren de module van SmoelV70 (Emiel) geplaatst. Ik kan nu de achterklep met de AB niet alleen openen maar ook weer sluiten. Top, een aanrader! :thumb:
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.11.2016 - 19:30  ·  #5727
Vandaag de thermostaat en de temperatuursensor vervangen. Was niet zo heel veel werk.

Er zat een redelijke aanslag op de sensor. Aan de thermostaat was niet zo veel te zien.

En ook niet onbelangrijk, de auto is nu mooi stabiel op 90 graden op de snelweg in plaats van onder de 80 afgelopen weken.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 07:34  ·  #5728
Gisteravond de winterwielen eronder gelegd :thumb:

De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 15:18  ·  #5729
Ziet er goed uit hoor,maar je verwacht dat het nodig is?
Ik stel de winterbanden altijd zolang mogelijk uit,wat mij betreft mogen de winterse omstandigheden uitblijven.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 15:53  ·  #5730
Quote door De Don

Ziet er goed uit hoor,maar je verwacht dat het nodig is?
Ik stel de winterbanden altijd zolang mogelijk uit,wat mij betreft mogen de winterse omstandigheden uitblijven.

Ik verwacht nog geen sneeuw, maar wil binnenkort nog naar Duitsland op en neer. Niet dat het dan al perse moet, maar heb ze toch liggen dus waarom ook niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0