Vandaag onderweg opeens een melding "motor management service vereist"
Gelijk gestopt en gegoogled. Dit kan door een willekeurige onverwachte meetwaarde van een willekeurige sensor komen.
Maar een zeer vaak genoemde was de wervelklep.
En ja hoor, ondanks dat ik nog nooit van een wervelklep gehoord had en geen idee had hoe hij eruit zou moeten zien, zie ik opeens een actuator bewegen me een loshangend verbindingsstangetje.
De kant van de wervelklep zit eigenlijk nauwelijks vast (hoort dat???)
Met wat moeite heb ik de kant van de actuator ook los gemaakt en het verbindingsstangetje weer op zijn plaats geklikt.
De melding op het dashboard blijft echter. Hoe krijg ik deze weg??? (zonder Vida)
Ik zou het namelijk weer graag zien als er een nieuwe storing optreed.
Gelijk gestopt en gegoogled. Dit kan door een willekeurige onverwachte meetwaarde van een willekeurige sensor komen.
Maar een zeer vaak genoemde was de wervelklep.
En ja hoor, ondanks dat ik nog nooit van een wervelklep gehoord had en geen idee had hoe hij eruit zou moeten zien, zie ik opeens een actuator bewegen me een loshangend verbindingsstangetje.
De kant van de wervelklep zit eigenlijk nauwelijks vast (hoort dat???)
Met wat moeite heb ik de kant van de actuator ook los gemaakt en het verbindingsstangetje weer op zijn plaats geklikt.
De melding op het dashboard blijft echter. Hoe krijg ik deze weg??? (zonder Vida)
Ik zou het namelijk weer graag zien als er een nieuwe storing optreed.
Naar de lokale dealer gereden en ter keuring aangeboden.