Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 36
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 08.11.2017 - 19:31  ·  #6421
Beter een smallere band in de winter. Veel meer grip in sneeuw bijv.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 08.11.2017 - 19:45  ·  #6422
nou daar heb ik wat over lopen (?) lezen. dacht ik vroeger ook wel eens ergens gelezen te hebben maar.. in losse sneeuw is een brede band beter op ijs een smallere band etc conclusie was dat je teveel verschillende omstandigheden in de winter tegen komt om "de ideale" band te hebben. https://www.oponeo.nl/banden-i…-de-winter

Daarbij had ik nog goede 15 65 195 banden liggen. moet zeggen dat ik minder verschil merkte dan ik verwacht had. met mn 17 45 225's zomer banden. heb ijzeren velgen voor de winter voor opvangen schade (minder zichtbaar) en makkelijker vervangen als t toch moet. kijk ook altijd naar de prijs. sommige maten zijn veel goedkoper dan even bruikbare iets andere maten. bv 195 kan veel goedkoper zijn dan de 205 variant voor de zelfde velg/auto. moet binnenkort nog twee winterbanden vervangen altijd leuke zoektocht. had nu vredestein, maar Nokian of de conti's zijn ook aantrekkelijk. ga denk ik wel voor wat stijvere wang 94/95 of zo. Als ik geen twee sets velgen zou hebben en de banden niet zelf zou omleggen en balancen enzo zou ik denk ik voor all seasons gaan. Bevallen goed bij bv Herman.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 08.11.2017 - 20:01  ·  #6423
Onder mijn Passat had ik destijds ook 195-65-15 om de wintervelgen en dat is dikke prima onder zo'n auto (was ook een station, model 2003) Maar ik was wel altijd blij als in het voor de 18 inch 225 breed er weer onder kwam want dat leek wel 10X beter :-) Ik denk dat ik de banden die nu om mijn 17 inch zitten afrijd en daar dan de winterbanden om ga doen, en dan een mooie setje 18inch zoeken die als zomer velgen dienst gaan doen.
Robinr
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.11.2017 - 20:49  ·  #6424
Vandaag de auto weer opgehaald bij de garage waar ze een nieuwe spiegelunit hebben geplaatst. Direct de auto maar even laten poetsen en verwend met een nieuwe accu, ruitenwissers en witte led lampjes bij de kentekenplaathouder.

Pics!
Ledjes!
Spiegleffect :-)
Wat een plaatje he
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.11.2017 - 21:13  ·  #6425
Ziet er goed uit Robin.
Geniet ervan.
Robinr
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 08.11.2017 - 22:06  ·  #6426
Quote door Bigdog

Ziet er goed uit Robin.
Geniet ervan.

Dat doe ik zeker beetje bij beetje de puntjes op de i zetten😀
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 09.11.2017 - 08:35  ·  #6427
Standkachel weer aan de praat gekregen door de vernevelaar weer terug te plaatsen!
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 09.11.2017 - 10:41  ·  #6428
Vandaag mijn handmatige stoel met scheur in zitting uit de auto gehaald.
Een stekker vast gesoldeerd aan de draden boom van mijn nieuwere elektrische stoel.
Alles doorgemeten en was ook.
Daarna goed gereinigd met vloeibare zeep en schuursponsje.

In de auto gezet en stekker er in.
Stoel deed niks dan maar op contact.
Hé hij doet nog niks maar wel airbag spoed.
Bleek dus dat de stekker niet goed er in zat. :D

Daarna dus alles werkend.
Nu nog even een afspraak maken bij de dealer voor software stoelverwarming en een reload van mijn CEM en ECC.
(En total canupdate)
Dan werkt het stoelgeheugen ook en kan ik mijn CFE programmeren om spiegels omlaag te draaien bij achteruit rijden.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 09.11.2017 - 11:39  ·  #6429
...
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 10.11.2017 - 17:58  ·  #6430
de nevenschade van mijn hangende thermostaat 2 weken geleden gerepareerd.
door de dicht hangende thermostaat liep de druk toen nogal op en bij het verwisselen zag ik dat de de slang onderop het expansievat begon te lekken. opschuiven of natrekken van de slangklem mocht niet meer baten, ik denk dat er een klein gaatje of scheurtje in de slang zat.
omdat de klem van de onderste radiateurslang er al niet meer zo fris uitzag heb ik die veilig laten zitten (teveel ervaring met lekkage van teruggebouwde oude slangen) en via een veel jongere slang op de verdamper (die daar vlak naast hing) zo veel mogelijk verdunde (want onderweg bijgevuld met drinkwater) koelvloeistof afgetapt, de slang weer teruggemonteerd, bovenste slang vervangen, afvullen en warmdraaien en weer bijvullen, om er net voor de Coentunnel achter te komen dat er toch nog ergens een luchtbel had gezeten want in bochten kwam het lampje koelvloeistofpeil weer in beeld.. spannend! Coentunnel uit met de kachel op max, na de eerste afrit misschien 200 ml bijgevuld en tot aan thuis bleef het peil prima in orde.
ook heb ik tijdens het wachten tot de boel een beetje afkoelde meteen maar de olie ververst en de aircokoppeling afgesteld, ghetto fix.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 12.11.2017 - 22:03  ·  #6431
Ik heb de afgelopen week mijn Lambdasonde vervangen. De theorie zegt: bij diesel is dat een stuk minder kritisch. Echter, vervanging levert wel degelijk ander gedrag op: als de auto koud is, maakt hij sinds de nieuwe sonde meer toeren. Bij echt koud schakelt hij de eerste kms veel later op. Begrijpelijk: motor sneller op temp.

Leuk voordeel daarvan is: doordat de bak koud nogal bokte van 2 naar 3 in lage toeren, ben ik dat nu kwijt: een paar 100 toeren meer maakt m stukken comfortabeler.

Hoe dan ook: vervanging LMM zorgt voor betere koude start; de nieuwe Lambda maakt m sneller warm. Lijkt me win-win. Erg tevreden.
PvL
Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 16.11.2017 - 17:02  ·  #6432
Vandaag de winterwielen gemonteerd. Wat een verschil... Hoop dat het gauw weer lente wordt...
Gaf wel de gelegenheid de zomerwielen een mooi te verzegelen, zijn ze weer helemaal klaar voor het nieuwe seizoen.
Plaatjes bij de praatjes. En inderdaad : wielen maken de auto...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: volvoforumnederlan…
Subject:

· 
Posted: 16.11.2017 - 19:12  ·  #6433
Wat een dijk van een auto ... :fgrin:
V70markie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 16.11.2017 - 19:28  ·  #6434
[img][/img]Vandaag mijn nieuwe v70 uit laten lezen bij de dealer. Altijd spannend. Passagiers raam gaat schokkend open en er zit wat bij de nokkenas sensor.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.11.2017 - 22:48  ·  #6435
Quote door V70markie

[img][/img]Vandaag mijn nieuwe v70 uit laten lezen bij de dealer. Altijd spannend. Passagiers raam gaat schokkend open en er zit wat bij de nokkenas sensor.

een hele waslijst :o
Selected quotes for multi-quoting:   0