ik had al een tijdje twee nieuwe achterdempers liggen en vandaag moesten ze er maar eens onder. Kacheltje in de garage van mijn vader moest het een beetje draaglijk houden qua temperatuur.
autodoc instructievideo gekeken, waar het een klusje van nog geen half uurtje moest zijn. Ok, dan doe ik er lekker twee uur over, een uur per kant.
Mooi mis dus, na 3 uur had ik er eentje onder.
wat ging er mis?!
Ik had hier ergens gelezen dat het wiel er niet af hoefde als je een oprijbok gebruikte. Dat deed ik dus ook, maar dit betekende dus wel dat ik er moeilijk bij kon. Uitendelijk had ik de boel wel los, maar toen moest de oude demper eruit. Te weinig ruimte naar onderen, dus de auto moest nog hoger worden opgekrikt. Hierbij kwam mijn potkrikje goed van pas, wel met een flink stuk hout (15cm) ertussen. Nieuwe demper erin, maar hoe krijg je het bovenste gedeelte precies door het gaatje in de wielkast als je alleen bent? Na veel gepruts en gevloek toch gelukt. Maar nu moest de demper onderaan worden vastgezet. Dat betekende 10cm indrukken en dan de bout erdoor. Maar liggend onder de auto kan je weinig kracht zetten.
na nog een half uurtje gevloek en gezucht besloten dat het wiel er toch maar af moest. Geen probleem daar de nieuwe demper er toch al in zat. Van de oprijbok af, wiel eraf, demper vastzetten, wiel erop, klaar.
Dat viel vies tegen, nu nog tijd maken voor de andere. Nu weet ik iig hoe het niet moet