Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 08.12.2017 - 21:45  ·  #6496
Ik zat toevallig net op de site van kendall te kijken, en zag daar dat zij oat coolant G12+ adviseren, dat is de roze dus. Dus ik blijf van mening dat het niet zo veel uit maakt welke kleur er in zit.
ReVolvoR
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2017 - 21:56  ·  #6497
Probleem is dat ik niet wist welke 'roze' vloeistof erin zat en heb Dennis' advies gevolgd en er de groene van Volvo ingedaan.
Was 17 euro voor een 4 literfles.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 08.12.2017 - 22:21  ·  #6498
Quote door Walterj

Ik zat toevallig net op de site van kendall te kijken, en zag daar dat zij oat coolant G12+ adviseren, dat is de roze dus. Dus ik blijf van mening dat het niet zo veel uit maakt welke kleur er in zit.

Ik heb zelfs roze ruitensproeier vloeistof in de zomer, voor de winter is ze blauw. "What's in a name". Heb nog koelvloeistof van Renault staan, die is blank. Heb m'n auto op een van de meetings laten spoelen, heb geen idee wat voor kleur er in zit. Zolang het niveau in het reservoir de juiste stand aangeeft en er geen lekkage is, lijkt me dat belangrijker dan de kleur van de vloeistof.
bmaarten
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Gasveren achterklep vervangen

· 
Posted: 09.12.2017 - 12:33  ·  #6499
Gasklep viel steeds in mijn nek, erg vervelend en met de kou werd het almaar erger.
Dus eerst naar dealer gebeld voor prijzen: €73/stuk. Toen rima: 35/set incl verzenden..
Gebruikte veren dus! Prima set, netjes verpakt incl bevestigingsplaatjes voor aan chassis.

Vanochtend even link van youtube erbij: https://youtu.be/xHBcuzI-4kY (Laatste minuut ong voor mijn modeljaar) en uiteindelijk zat het er vlot in en werkt de klep weer top!
Blijft toch voldaan gevoel als het weer goed werkt en je het zelf hebt gedaan.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: volvoforumnederlan…
Subject:

· 
Posted: 09.12.2017 - 13:10  ·  #6500
Vanmorgen de winterset er weer onder gezet.
Dit jaar nog en volgend jaar nieuwe rubbers ;-)

Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.12.2017 - 16:02  ·  #6501
Hier ook de nieuwe wintersloffen er onder gezet:

Gisteren in een indrukwekkende sneeuwstorm opgehaald, leek wel verstandig om ze er meteen maar onder te zetten...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.12.2017 - 16:50  ·  #6502
ik had al een tijdje twee nieuwe achterdempers liggen en vandaag moesten ze er maar eens onder. Kacheltje in de garage van mijn vader moest het een beetje draaglijk houden qua temperatuur.
autodoc instructievideo gekeken, waar het een klusje van nog geen half uurtje moest zijn. Ok, dan doe ik er lekker twee uur over, een uur per kant.

Mooi mis dus, na 3 uur had ik er eentje onder.

wat ging er mis?!

Ik had hier ergens gelezen dat het wiel er niet af hoefde als je een oprijbok gebruikte. Dat deed ik dus ook, maar dit betekende dus wel dat ik er moeilijk bij kon. Uitendelijk had ik de boel wel los, maar toen moest de oude demper eruit. Te weinig ruimte naar onderen, dus de auto moest nog hoger worden opgekrikt. Hierbij kwam mijn potkrikje goed van pas, wel met een flink stuk hout (15cm) ertussen. Nieuwe demper erin, maar hoe krijg je het bovenste gedeelte precies door het gaatje in de wielkast als je alleen bent? Na veel gepruts en gevloek toch gelukt. Maar nu moest de demper onderaan worden vastgezet. Dat betekende 10cm indrukken en dan de bout erdoor. Maar liggend onder de auto kan je weinig kracht zetten.
na nog een half uurtje gevloek en gezucht besloten dat het wiel er toch maar af moest. Geen probleem daar de nieuwe demper er toch al in zat. Van de oprijbok af, wiel eraf, demper vastzetten, wiel erop, klaar.

Dat viel vies tegen, nu nog tijd maken voor de andere. Nu weet ik iig hoe het niet moet :D
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 09.12.2017 - 18:30  ·  #6503
Quote door ohz274

Nu weet ik iig hoe het niet moet :D

Soms is dat even leerzaam als wanneer je het wel weet... Maar idd balen. Gelukkig is het goed gekomen!
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.12.2017 - 22:51  ·  #6504
Vandaag o.a. luchtfilter en interieurfilter vervangen.
Ondanks dat ik de filters schoonhoudt en regelmatig vervang, blijkt m.n. het interieurfilter toch flink wat vuile lucht te vangen. Ik gebruik voor het interieurfilter de versie met koolstof, dat scheelt goed in het vieze luchtjes buiten houden.
Dit keer een proef met een koolstoffilter dat ook bacterievorming actief zou afbreken. Kijken of dat daadwerkelijk wat toevoegt.

Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 10.12.2017 - 07:10  ·  #6505
Gisteren toch ook maar de CFE Full er uit gehaald en de CFE Plus er weer in. Toch weer wat extra interessante informatie in beeld :-). En nu de auto toch zo mooi droog er warm binnen stond, gelijk de lak maar even van een nieuw laagje winterbeschering voorzien. Vooraf de auto gewassen in de sneeuw, de buren zullen wel gedacht hebben, kijk die idioot dan :P
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.12.2017 - 11:42  ·  #6506
Quote door Gerald de Groot

Gisteren toch ook maar de CFE Full er uit gehaald en de CFE Plus er weer in. Toch weer wat extra interessante informatie in beeld :-). En nu de auto toch zo mooi droog er warm binnen stond, gelijk de lak maar even van een nieuw laagje winterbeschering voorzien. Vooraf de auto gewassen in de sneeuw, de buren zullen wel gedacht hebben, kijk die idioot dan :P

Laat ze maar denken. Een oude buurman van mij ging steevast altijd zijn auto wassen in de regen. Eigenlijk best wel slim, al het losgewassen vuil spoelt gelijk van je auto af.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 10.12.2017 - 12:07  ·  #6507
Quote door Gerald de Groot

Vooraf de auto gewassen in de sneeuw, de buren zullen wel gedacht hebben, kijk die idioot dan :P

Herkenbaar.
Vorige week zelfs ijsvorming na het afspuiten.☺
LandRoverTeun
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.12.2017 - 12:25  ·  #6508
Afgelopen weekend een setje winterwielen op de kop weten te tikken. Origineel 16" lichtmetaal met Michelin Primacy Alpin rubber. Gisteren het setje opnieuw laten balanceren (je weet maar nooit bij tweedehands) en laten monteren.
Prima setje gebleken, zeker voor het geld :-) Natuurlijk optisch een stuk minder dan het 17", maar het kan er mee door.

En zoals te zien op de foto, was het ook hard nodig! Ik heb het verschil met de zomerbanden goed gemerkt.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.12.2017 - 13:17  ·  #6509
Quote door ohz274

Een oude buurman van mij ging steevast altijd zijn auto wassen in de regen. Eigenlijk best wel slim, al het losgewassen vuil spoelt gelijk van je auto af.

En niet zo gek bedacht, want regenwater bevat geen kalk dus geen witte druppels op je auto nadat hij weer opdroogt... want na regen komt zonneschijn, nietwaar?
Persoonlijk was ik 'm liever rap even voordat de regen begint en dan laat ik de regen de boel afmaken terwijl ik met de beentjes omhoog zit te kijken hoe 'ie weer schoon wordt :-)
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 12.12.2017 - 14:31  ·  #6510
...
Selected quotes for multi-quoting:   0