Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 10.02.2018 - 10:36  ·  #6676
Laatst was Doeke bij mij voor een reparatie, en die heeft ze ook op zijn T5 zitten. Vult mooi de wielen op!
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2018 - 18:03  ·  #6677
Quote door ohz274

vandaag een nieuwe dop voor het koelvloeistofreservoir gehaald. Ik moet al sinds ik mijn s60 heb elke keer een klein beetje kvs bijvullen. (2 liter over 40000km).
Misschien is dit de oplossing, zo niet, dan heb ik in ieder geval al een mooie nieuwe dop :P

vandaag de oorzaak van mijn kvs-verlies gevonden en verholpen.Het viel me al een tijdje op dat de standkachel een tijdje lichtjes door bleef roken. Er even snel naar gekeken en zag iets vloeistof op het uitlaatje wat die rook veroorzaakte.
Vandaag eronder gekropen en zag meteen dat de klem om de kvs-slang los zat. Had niet veel langer moeten duren of de slang was er helemaal afgeschoten.
Weer een zorg minder :D
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 10.02.2018 - 20:25  ·  #6678
Kijk dat is een makkelijke fix voor je kvs probleem. Gelukkig op tijd ontdekt.
Losschietende kvs slangen kunnen voor een hoop ellende zorgen
C30BlackStone
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 10.02.2018 - 20:56  ·  #6679
Meer laten doen.......Sinds donderdag vond ik de S80 moeizaam starten. Het was dan wel een beetje koud, maar de startmotor had het zwaar. Vrijdag ging het nog moeizamer en zaterdag bijna helemaal niet willen starten. Preventief naar de dealert gereden en deze hebben een accucheck gedaan. Jawel, niet goed meer, vervangen! Gelukkig stond er nog 1 op voorraad. Deze erin gelepeld en de S80 startte weer als vanouds! Goed dat ik de check heb laten doen, anders had ik maandag misschien wel later op mijn werk aangekomen........
frans1950

Subject:

· 
Posted: 11.02.2018 - 19:59  ·  #6680
Ook ik heb vandaag een andere accu geplaatst. Met de vrieskou startte hij s’morgens moeizaam en haperde de startmotor zelfs. Even getest: tijdens starten zakte de spanning onder de 10 volt, niet goed dus een andere welke ik nog had staan erin en meteen goed starten. Morgenochtend het uur van de waarheid, kijken of hij het dan goed doet.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 11.02.2018 - 20:10  ·  #6681
Mijn HU803 uit elkaar geschroefd. Iedere keer dat ik de auto starte of van contact af zette hoorde ik het CD mechanisme zoemen alsof hij een CD probeerde uit te werpen. Ook de ene CD die ik er nog in had zitten werd niet meer gezien. Continue "CD ERROR" in beeld...

Ik heb al een tijdje een iMIV in de auto, maar dat gezoem sinds een tijdje was toch wel erg irritant.

Dus het ding uit elkaar geschroefd, en de CD er uit gevist. Deze lag half onderin de wisselaar. Niet helemaal zonder krassen er uit gekregen, maar gelukkig nadat alles weer in elkaar zat waren de geluiden eindelijk weer weg..
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 12.02.2018 - 06:24  ·  #6682
Herkenbaar.
Mijn XC wilde gister ochtend ook slecht aanslaan.
Zag via CFE 9 volt in het schermpje staan.

Nieuwe accu besteld.
Hopelijk morgen in huis.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 12.02.2018 - 11:31  ·  #6683
Quote door MB1983

Niet zelf gedaan,maar laten doen.
Wil toch even mijn ervaring delen wbt mijn mooie S60...want...man man man zou Rob Geus zeggen.
Ik ben sinds de aanschaf van mijn S60 aan het tobben met de sporing/uitlijning. Ik had al is een vraag gesteld wat de achterbanden doen met de sporing van je auto..
Het afgelopen jaar (2017) is de auto 6x uitgelijnd bij verschillende bandenzaken,met verschillende resultaten,maar telkens niet 100% naar mijn tevredenheid.

Wat er aan gedaan is:
-nieuw stuurhuis
-nieuwe voorbanden
-nieuwe draagarmrubbers
-nieuwe veerpootlagers
-banden van voor naar achter gewisseld
-ander set te leen geprobeerd

Vorige week zijn de nieuwe veerpootlagers gemonteerd inclusief weer het uitlijnen van de auto,WEER het stuur scheef en niet koersvast.
Naar aanleiding van een tip hier op het forum ben ik naar Bandimex gegaan in Rotterdam,eigenlijk vrij dichtbij voor mij.
Wat ik dus al een beetje vermoedde,de achterkant stond dus verkeerd,en dit is door verschillende uitlijners genegeerd-of over het hoofd gezien.
Nu eindelijk rijdt de auto zoals ik dat wil,heerlijk koersvast en het stuur recht....wat een verademing.

Bandimex Rotterdam:Terecht een aanrader !

En nu weekend !

Al jaren mijn leverancier van alles wat met banden en velgen te maken heeft. Misschien eens kijken of we ze forum sponsor kunnen maken ! ;-)
kikonline
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2018 - 22:14  ·  #6684
Van de week mijn auto gebracht bij PG Auto’s in Papendrecht, wan t de auto trok de laatste tijd erg naar links en dan weer naar rechts met remmen. Dat bleken de draagarmen te zijn en de banden waren ook niet goed meer. De draagarmen zijn vervangen en voor de banden is de keuze gevallen op de Michelin Latitude 4x4

Verder een uitlaatbeugel en natuurlijk het uitlijnen. EN WAT RIJD DE WAGEN WEER ALS NIEUW ZEG.... de mannen van PG Auto’s hebben hun best weer gedaan ;-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 12.02.2018 - 22:46  ·  #6685
Vanmorgen de gasveren vd achterklep vervangen. Beide lekten olie en kregen de klep niet meer omhoog. Nu weer als nieuw. Stabilus (OEM) voor €12.- per stuk. Kun je geen armoede voor hebben!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 12.02.2018 - 22:49  ·  #6686
Niet zelf maar laten doen. Afgelopen zaterdag met mij V70 naar Dennis geweest voor een onderhoudsbeurt: inmiddels 324.000 km. Naast normale onderhoud heeft Dennis ook t reservoir van de stuurbekrachtiging vervangen. Dit zweette al een poos en stond nu enigszins bol. Een bekende kwaal volgens Dennis.
Ook heeft hij geconstateerd dat de bus van de AWD vervangen moet worden wil ik in de toekomst de AWD kunnen blijven gebruiken. Ook de rubbers waarmee de dempers in de motor ruimte gemonteerd zitten zijn aan vervanging toe. Voor beide een vervolg afspraak gemaakt.
Fijn dat mijn wagen in onderhoud is bij mannen die de specifieke kwaaltjes van je wagen kennen.

Overigens in 2017 met 20.000 km nog geen €300,00 aan onderhoud gehad inclusief beurt, APK, nieuwe wisserbladen, airco bijvullen en wat lampjes 👍😁😁
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2018 - 00:33  ·  #6687
een week of 3 geleden begon de auto wat kuren te krijgen, stotteren bij flink gas geven en af en toe een knipperend oranje motorlampje. Bij VOMD uit laten lezen en de conclusie was een defecte bobine van cylinder1. Gister weer eens flink door gereden en weer hier en daar een stotter. Weer terug naar VOMD en nu was het de bobine van de 5de cylinder. De knoop doorgehakt en gelijk allemaal laten vervangen. De auto rijdt gelijk een stuk rustiger en zuiniger.

Conclusie: na 350.000 KM zijn die dingen echt op!

EDIT: Voor wie zijn bobines wil testen of er gewoon 3 wil hebben heb ik de "goede oude" nog achter in de auto liggen. PM me maar.
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 13.02.2018 - 10:00  ·  #6688
Gister een diagnose laten doen n.a.v. van olielekkage en -verbruik van mijn auto. Het resultaat was even slikken, maar eigenlijk geen grote verrassing.
Tsja, en hoe nu verder...? :-/

Voor zover ik kan overzien heb ik 4 opties.
- alle reparaties laten uitvoeren en kijken hoe lang het nog duurt ....
- motor laten reviseren
- ruilmotor incl. geartronic bak laten inbouwen
- inruilen op een handgeschakelde MY2001 T5 die ze deze week binnen krijgen met nog geen 200K op de klok

Of optie 5; inruilen op "iets anders" ....

Keuzes, keuzes ... :(
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.02.2018 - 13:16  ·  #6689
Quote door DinanT5

- inruilen op een handgeschakelde MY2001 T5 die ze deze week binnen krijgen met nog geen 200K op de klok

Dat klinkt niet verkeerd.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2018 - 14:49  ·  #6690
Quote door DinanT5

Gister een diagnose laten doen n.a.v. van olielekkage en -verbruik van mijn auto. Het resultaat was even slikken, maar eigenlijk geen grote verrassing.
Tsja, en hoe nu verder...? :-/

Minder Neurenberg zou ik zeggen :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0