Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Snellebaksteen
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 16.04.2018 - 16:02  ·  #6991
Ik heb zaterdag 2 deuren vervangen nadat afgelopen dinsdag een Hyundai Getz mij niet van rechts zag komen.

Dinsdag:

Zaterdag:

Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 16.04.2018 - 16:04  ·  #6992
Zo das netjes.
Geen andere schade aan de auto buiten de deuren?
Snellebaksteen
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.04.2018 - 16:22  ·  #6993
Nee, helemaal niks. De kunststof binnendorpel was gekrast, die heb ik vervangen. En 2 clipjes van de binnenbekleding . Die waren ook stuk.

Ik heb de deuren volledig vervangen, compleet met het hele binnenwerk van de raampjes.

Het slot overzetten was nog best even een vervelend klusje trouwens. Vooral het verwijderen van de witte kunststof afdekplaat die in de binnenkant zit is een lastig ding.
Verder verbaasde het me dat de kabelboom voor de voordeur wel los vervangen kan worden maar de kabelboom voor de achterdeur niet; die zit vast aan de auto.
De stekker naar de slot bediening van de achterdeur past maar heel net door het gat in de deur. Dat is echt even puzzelen en stevig duwen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.04.2018 - 17:59  ·  #6994
Priegel klus, maar mooi resultaat.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 16.04.2018 - 18:04  ·  #6995
Zo te zien is de achterste uitlaatdemper steun ook weg/doorgerrot. Of het is gezichtsbedrog.

Mooi wark verder!

PS: Aparte koplamp heb je gemaakt op je streetfighter.
Snellebaksteen
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.04.2018 - 22:58  ·  #6996
Quote door Blade

Zo te zien is de achterste uitlaatdemper steun ook weg/doorgerrot. Of het is gezichtsbedrog.

Mooi wark verder!

PS: Aparte koplamp heb je gemaakt op je streetfighter.

Die steun is inderdaad een keer doorgerot, ik heb er zelf een andere steun aangelast. Eigenlijk als tijdelijke oplossing maar aangezien het alweer 3 jaar vastzit mag ik het wel definitief gaan noemen.

Die koplamp is eigenlijk een mistlamp met lens. Er komt licht uit, maar niet veel meer dan dat.....
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 16.04.2018 - 23:01  ·  #6997
Vandaag de Tjechische bluetooth telefoonmodule ingebouwd, en de Bury 9048 er voorlopig uitgetrokken. Het is best wel een geslaagde hack, die bluetooth module.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 17.04.2018 - 11:19  ·  #6998
Ik zeg goed gedaan zeg! Op deze manier weer een keurige auto en geld over van de schade uitkering van de tegenpartij neem ik aan!

Quote door Snellebaksteen

Nee, helemaal niks. De kunststof binnendorpel was gekrast, die heb ik vervangen. En 2 clipjes van de binnenbekleding . Die waren ook stuk.

Ik heb de deuren volledig vervangen, compleet met het hele binnenwerk van de raampjes.

Het slot overzetten was nog best even een vervelend klusje trouwens. Vooral het verwijderen van de witte kunststof afdekplaat die in de binnenkant zit is een lastig ding.
Verder verbaasde het me dat de kabelboom voor de voordeur wel los vervangen kan worden maar de kabelboom voor de achterdeur niet; die zit vast aan de auto.
De stekker naar de slot bediening van de achterdeur past maar heel net door het gat in de deur. Dat is echt even puzzelen en stevig duwen.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 17.04.2018 - 12:01  ·  #6999
Vanochtend de V70 op as steunen gezet en een de remklauwen uitgebaggerd en ontdaan van remstof.
Schokdempers ga ik vervangen.
Draagarmen kwam ik achter dat die al ergens een keer vernieuwd zijn.
koeni
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 17.04.2018 - 20:25  ·  #7000
Vandaag carterventilatie + waterpomp + multiriem (+ alle toebehoren) vervangen van mijn V70 T6.

Morgen wellicht het thermostaat huis + airco compressor + luchtmassa meter.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 17.04.2018 - 22:12  ·  #7001

Wow goed gedaan man. En snel ook zeg.
Hoeveel uur ben je er ongeveer mee bezig geweest? En behalve het slot ging het wel gesmeerd dus?
Heb soortgelijke schade maar in mindere mate. Twijffel om in ieder geval de voordeur te doen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 17.04.2018 - 22:49  ·  #7002
Quote door koeni

Vandaag carterventilatie + waterpomp + multiriem (+ alle toebehoren) vervangen van mijn V70 T6.

Morgen wellicht het thermostaat huis + airco compressor + luchtmassa meter.

Das een beste klus!
Snellebaksteen
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 18.04.2018 - 00:26  ·  #7003
Quote door joriz

Wow goed gedaan man. En snel ook zeg.
Hoeveel uur ben je er ongeveer mee bezig geweest? En behalve het slot ging het wel gesmeerd dus?
Heb soortgelijke schade maar in mindere mate. Twijffel om in ieder geval de voordeur te doen.

Ik ben zaterdag om 8.30 op locatie begonnen met het verwijderen van de deuren uit de sloop auto. Daarna mijn eigen deuren eerst kaal gemaakt (binnenbekleding er uit) kabelboom los (ivm afgeknipte stekkers aan de sloopdeur) en slot er uit , daarna uit mijn auto getild.
Nieuwe deuren er in gehangen, zonder afstellen of zo, gewoon er in om een dichte auto te hebben.
Oude deuren in de sloopauto zodat die weer dicht kon (stond op een oprit namelijk).
Deuren betaald, uurtje naar huis gereden, alles op het gemak op mijn eigen oprit zitten monteren en afstellen en om 14.00 heb ik de bovenstaande foto's genomen.
Dus vanaf het demonteren van de sloopdeuren uit de sloop auto tot en met het monteren van alle binnenbekleding en het afstellen van de deur, zonder de reistijd of de biertijd tussendoor heb ik het in een uurtje of 4 gedaan. En ik heb niet heel erg hard doorgewerkt hoor.
Het is geen moeilijke klus maar wel een zeer dankbare. Instant resultaat!
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Wasbeurtje gedaan

· 
Posted: 20.04.2018 - 15:30  ·  #7004
In de schaduw gezet, laten afkoelen en wasbeurtje gedaan
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 20.04.2018 - 20:11  ·  #7005

Ik heb zaterdag 2 deuren vervangen nadat afgelopen dinsdag een Hyundai Getz mij niet van rechts zag komen.

Komt het door de foto van grote afstand of zijn de deuren zonder deukjes? Het lijkt mij schier onmogelijk om zulke gave deuren te vinden. Bij mij zitten er ook overal kleine deukjes, gemaakt door mede-weggebruikers.

Selected quotes for multi-quoting:   0