Vandaag heb ik de motor management melding die ik al 2 weken kreeg maar eens aangepakt. Ik was al op de hoogte dat het om de MAP sensor ging. Volvo dealer had al eens gekeken en een prijsindicatie van € 150,- gegeven. Ben zelf op zoek gegaan naar een nieuwe sensor, heb deze ook gevonden en daarna heb ik hem er thuis in gezet. Is een simpele klus, want hij zit voorin de auto vlak naast de sluiting van de motorkap. (lang leve youtube)
Wow, dat is een groot verschil. Die oude sensor moet al langer slecht zijn geweest, want de auto reed al minder goed toen ik hem kocht, maar dacht dat dat een "eigenschap van de auto" was... Ben andere auto's gewend, dus had geen vergelijk.
Mijn eigen V70 vakantie klaar gemaakt.
Kleine beurt met nieuw brandstoffilter en 4 nieuwe continental sportcontact6 zomerbanden gemonteerd.
Ook nog 2 stabalisator stangetjes achterzijde vervangen vanwege knoep geluid, ook weer weg nu....
ook de draagarmen eens bekeken,originele Volvo exemplaren destijds gemonteerd en na 5 jaar en dik 180.000km zien de rubbers er nog steeds goed uit, geen noemenswaardige scheuren te zien.
Laat de zonnige kilometers maar komen...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Even aan het meten geweest bij de mooie R van Steve, ook hier past een extra (Mazda) ATFkoeler boven op de bumperbalk tussen de koplampen in. Alleen moeten dan de claxons iets verlegd worden. Overigens heeft de auto al een extra ATF koeler eronder hangen en die word dus net zo heet als de rest....
Vandaag het subframe die ik gisteren bij Adriaan heb opgehaald uit elkaar gehaald. Fuseestukken schoon gemaakt. Lagers schoon gemaakt. Leuk klusje om alle rubbers te vervangen.
Ritje den haag <-> markelo om een compleet lederen oak interieur op te halen. Mooie set met deurpanelen erbij.
Is kijken of het me lukt de stoelen zelf inte bouwen.
Gelijk de mogelijkheid benut om de motor even goed uit te laten na de prev. oliedruk operatie.
Ik heb net de leren deurpanelen in de achterdeuren gezet. Een kleine klus, meeste werk was het demonteren van de sierlijsten en ze vervolgens op de nieuwe deurpanelen weer monteren. De starlock borgringetjes die ik besteld had bleken toch wat krap waardoor het een geklooi was. Maar is gelukt en als t goed is hoeven ze er nooit meer af.
Wat een verschil met de stoffen (lieten ook los). Wegens andere plannen niet toegekomen aan de voorkant, dat staat morgen op de agenda.