Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.09.2018 - 00:45  ·  #7366
Dat wel,maar dat wil nog niet zeggen dat ik mijn brandstofverbruik,of km-standen ga bijhouden.
Ik heb ook nog een Mercedes V8,daar gooi ik super plus in,net zoals in de Volvo,volgens een éénvoudig doch effectief concept:

Tank leeg=tanken.
Simpel hé?
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 06.09.2018 - 13:41  ·  #7367
Heden ochtend naar de schade hetsteller...eerste donderdag v/d maand deukjesdag...had een klein naar deukje en eenmaal binnen gelokt vonden ze er nog veel meer: kijk meneer hier en hier en daar nog n paar en dat plekje op de motorkap? tja..helemaal laten spuiten lol...ben gekke henkie niet.
Al met al 3 deukjes weg laten werken...als ik hun gang had laten gaan...waarschijnlijk een gods vermogen, nu 75 euro.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 06.09.2018 - 13:44  ·  #7368
Precies.

Heb gelukkig m'n ouders gewoonte niet overgenomen, die noteerde altijd alles na elke tankbeurt. In een schriftje, want handige apps bestonden toen nog niet.

Zelf gisteravond het bestuurdersportier voorzien van nieuwe blauwe glijblokjes. Ook deze waren nog in goede staat, wel verkleurd maar niet kapot. Na ervaring opgedaan te hebben met de andere kant ging het nu een stuk sneller. Merk eigenlijk geen verschil, maar dat zal dus komen omdat de andere nog goed waren. Leek wel alsof het raam de eerste keer verder naar beneden ging dan de rand. Maar zal het bij daglicht nog is goed bekijken. Stond om 21 uur nog met telefoon als zaklamp de klus af te maken.
Maar nu is het in ieder geval gedaan. Morgen nog het nieuwe deurpaneel erin en dan is kijken wat met de lederen set stoelen te gaan doen, die nu in mn schuurtje in de weg staan.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 07.09.2018 - 00:11  ·  #7369
Liep al lang met het briefje met onderdeelnrs rond. Nu moesten er nieuwe wissers op, dus vandaag toch maar eens besteld en gemonteerd. De onderhoekjes voor de voorruit. De oude waren wel erg vergaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 07.09.2018 - 00:27  ·  #7370
is dat puur esthetisch of ook functioneel?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.09.2018 - 08:37  ·  #7371
Ook functioneel, bij mij waren ze omhooggekruld wat op de snelweg een fluitend geluid gaf rechtsvoor. Ik dacht dat het bij de spiegel vandaan kwam, maar daar kon ik niets afwijkends vinden. Hoekjes vervangen en fluittoon weg! Vervangen = fluitje van een cent. Wel een beetje een aanfluiting dat zulke extra hoekjes nodig zijn, maar goed.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.09.2018 - 10:15  ·  #7372
Heb ze een tijdje geleden om dezelfde reden ook vervangen. Pluspunt is dat het er gelijk een stuk netter uitziet. Valt me op dat de hoekjes alweer omhoog beginnen te krullen, het is ook zo dun dat plastic op t einde.

Vandaag het laatste deurpaneel verwisseld. Eindelijk van die oude gare uit elkaar vallende en loslaten panelen af. Deze komen uit een 2004 model en zien er nog best goed uit, op een kleine beschadiging bij de bestuurderskant na. Plaatje:
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.09.2018 - 16:53  ·  #7373
Quote door folke3

Liep al lang met het briefje met onderdeelnrs rond. Nu moesten er nieuwe wissers op, dus vandaag toch maar eens besteld en gemonteerd. De onderhoekjes voor de voorruit. De oude waren wel erg vergaan.

Bij mijn v70 (n uit 2000) ontbreekt het gaatje voor het 2e pennetje/dopje (hoe dat ook mag heten). Zal die er nog is inboren, waarschijnlijk bij een latere modeljaren toegepast.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 08.09.2018 - 13:16  ·  #7374
Quote door JJM

is dat puur esthetisch of ook functioneel?

Naast bovengenoemd argument ook de gelegenheid om de hoeveelheid natte viezigheid daaronder te kunnen opruimen. Je wilt op zo'n plaats geen natte rommel hebben, die een eerste aanzet voor roest zou kunnen vormen.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 08.09.2018 - 13:35  ·  #7375
Quote door Jack van Iersel

Quote door GRUNNS60

Denk je aan de extra airco olie die nodig is bij plaatsing van een nieuwe condensor? Ook de droger vervangen (ga uit van wel) dan nog wat extra olie.

Quote door Jack van Iersel

Vanmorgen een nieuwe condensor geplaatst. Standaard doppensetje en een torx-schroevendraaier zijn voldoende samen met een simpele krik. Een kleine 2 uur werk en ik was alweer klaar. Komende week afspraak maken voor het vullen en de V70 is weer up to date👌🏻

Dat wil ik ook laten doen door de airco service.

Vandaag de vrouw des huizes op pad gestuurd om de airco te laten vullen hier in het dorp. Was echt echt een schijntje, € 59,94 je snapt gewoon niet dat ze het daar voor kunnen doen!
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 08.09.2018 - 20:26  ·  #7376
das een prima prijs zeker nu de aircovoeistof duurder geworden is. onze volvo's lusten ong 1000ml
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.09.2018 - 10:31  ·  #7377
Auto moet binnenkort naar de APK, dus maar even de uitlaat weer gasdicht gemaakt. Spot het nieuwe onderdeel :lol: .
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.09.2018 - 11:15  ·  #7378
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.09.2018 - 11:19  ·  #7379
Quote door Bolbo

Netjes! Hij is er helemaal van ondersteboven zie ik.

Ik moest er ook ondersteboven voor onder de auto liggen om het te vervangen :D .
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 10.09.2018 - 14:48  ·  #7380
Vandaag de veerpoten vóór vervangen. Was Bilstein B8 + Eibach progressief. Is nu Bilstein B4 met de standaard veer. Achter word woensdag gedaan.

Zelf vond ik het B8 wel mooi - qua wegligging, bocht- en remgedrag. Maar mijn vrouw (die er meer dan ik in rijd) kon er niet aan wennen...

Rijdt ook wel weer lekker Volvo-achtig!

Ik heb trouwens voor Bilstein gekozen, omdat de Sachs dempers (die ik bij koop vervangen heb), na 70k zo lek waren als een mandje... En omdat Bilstein echt mooie en goede spullen maakt. Voor de German Cousins van Volvo enzo :)

Selected quotes for multi-quoting:   0