Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 05.11.2018 - 09:50  ·  #7576
Quote door Bolbo

Mijn 2.4D heeft weer verse olie en filters. Dit keer Castrol Edge 5W30 C3 LL gebruikt en de motor start en loopt er echt mooier op dan op de vorige olie (Repsol, Spaans merk, 5W40 C3). Of dat nu door het merk komt of doordat de andere olie al oud was (15.500km) weet ik niet, maar het verschil is echt merkbaar. Vanmorgen 2 graden hier en de motor sloeg mooi aan (maar gloeit ook wat voor met die temperatuur) en liep direct prachtig ondanks de kou. Ook stiller in het interieur en minder trilling bij stationair draaien.

hier ook een pak stiller met nieuwe olie.
Wat erin zat eet ik niet, de 2e hands dealer waar ik het gekocht had heeft dat erin gedaan. Waarschijnlijk gewoon goedkoop spul. Nu volsynthetische Motul XCess 8100 5W40. Loopt heel pak zachter.
Oliepeil was ook wat aan de lage kant net voor het vervangen, misschien dat de kleppen daardoor wat meer herrie maakten.

Dus:
- nieuwe olie : Motul XCess 8100 5W40
- nieuwe (originele) filter van bij parts4swedes
- winterbanden gemonteerd : Kleber Krisalp
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
VolvoBart
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 05.11.2018 - 10:28  ·  #7577
Quote door Doeke Dobma

Van de week een bijzondere radio binnen gekregen, een HU850J. Met de J van, jawel, Japan! Een originele Japanse radio dus. Verschil met het EU-model HU850 is dat de Japanse versie geen cd-wisselaar heeft maar een enkele cd-speler (net als de HU650) maar dan wel weer een MiniDisc erbij heeft. Verder wel gewoon de surround-sound mogelijkheden. De FM loopt in Japan van 76-90mhz dus ik ontvang hier alleen radio 2 en 3FM.

Uiteraard te koop, leuk wanneer je een Japanse import hebt en de radio ook graag origineel wilt hebben.
Uit nieuwsgierigheid toch even aangesloten; werkt prima. Ook knopverlichting doet het gelijk, ondanks dat de auto EU is en de radio JP.

cool :)

altijd al geintrigeerd geweest door minidisc ! zou het wel willen.
maar waarom? kan toch net zo goed gewoon een CD'tje branden?

Via bluetooth luisteren (spotify op iPhone of dergelijk) heeft een soort ronken/grom in de achtergrond -z eker als he tolume wat hoger gaat. ik ehb een goedkoop ali-expres setje (yatour of hoe heet het ding?).
Heb al eens gedacht om een condensator toe te voegen (parallel) aan de voeding van die yatour, om zo de voeding te stabiliseren.
of heeft iemand tips?
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.11.2018 - 11:31  ·  #7578
Ik heb de "Bracket of Death" onder mijn auto vandaan gehaald. De bouten van de nieuw geplaatste mof op de uitlaat kwamen er tegen aan en dat maakte herrie. Volgens mij doet die beugel ook niet zoveel, dus er onder vandaan gehaald. Scheelt een hoop herrie :).
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 13:59  ·  #7579
Omdat de kilometerstand van 400.000 nadert, nog 75 kilometer te gaan, heb ik de auto maar eens verwend met een uitgebreide wasbeurt, waarna ik hem even goed in de was heb gezet. Beide was ook erg nodig aangezien de bietencampagne in de polder in volle gang is en de wegen hier niet zwart maar bruin zijn.
Kees de mastiff is vandaag 1 jaar geworden, hij heeft een lekker kauwbot van het vrouwtje gehad.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 14:43  ·  #7580
Leuke foto !
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 15:18  ·  #7581
Zou nog een fotootje van het gereinigde interieur posten.
Je ziet nog wel wat donkere plekken. Daar valt niet zoveel meer aan te doen.
In t echt ziet t er beter uit dan op de foto.
De tweede foto is van voor de schoonmaak. Dan zie je pas goed hoe mooi ze weer zijn. Heb helaas geen andere.
Volgend jaar laat ik het weer doen maar dan zorg ik dat ie een nachtje daar binnen kan drogen en dat t een zonnig en warm weekje is.
Heeft wel een klein weekje geduurd eer alles echt goed droog was.
Lichte interieur is wel rete besmettelijk, druppels regen moet je echt gelijk wegvegen anders heb je zo weer een kring te pakken.
Ben benieuwd of ze niet, net als een bankstel, een behandeling kunnen krijgen hiertegen.
.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 16:24  ·  #7582
Is inderdaad een hele verbetering.
Ik heb hetzelfde interieur met helaas diverse "natte" vlekken van de zwembroekjes van de kids na een dagje strand of zwembad. Ik heb het wel eens geprobeerd schoon te krijgen met zo'n HG goedje, maar met minimaal resultaat.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 16:56  ·  #7583
Ik heb vandaag weer eens helemaal niks aan mijn Volvo gedaan, hij doet 't gewoon goed.

Wel krijgt hij vanavond weer twee nieuwe bandjes. Mijn bandenboer raadt me aan bij Michelin te blijven, en met mijn standaardmaat is de prijs ook niet echt een issue, 205/55/16 Michelin Primacy 4 kost hier iets van 85 euro all-in (gebalanceerd etc). Gaan de achterwielen naar voor en de nieuwe banden achter, en dan over een jaartje kom ik weer terug (verassingen voorbehouden).
Nog even zitten twijfelen over de Cross Climates, maar ik maar iets van 3x per seizoen naar de sneeuw en doe het hele jaar wel heel veel bochten (ritje naar het dorp van mijn vrouw is 60km enkel bochten!), en laat de Cross Climate het daar nu qua energiek bochtengedrag een beetje afleggen tegen de Primacy's... en ook ietsie onzuiniger en ietsie luidruchtiger, dus ik blijf toch maar bij de Primacy. Wel de 4 dit keer, de 3 is echt uitgefaseerd. Nu nog wel te krijgen, maar ik vond 't een goede tip van mijn bandenboer "als je er een kapot rijdt en ik kan dan geen andere meer krijgen, moet je toch beide banden vervangen" plus dat in theorie de 4 een verbetering / evolutie is van de 3, en de prijs is zowat hetzelfde (ook online). Michelin Primacy 4 it is!
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 17:07  ·  #7584
Vandaag de auto naar garage Lokhorst in Kampen gebracht.
De draagarmen had ik zelf al vervangen, maar er bleef wat gekraak aan de voorzijde.
Nu zijn de veerzittingen vervangen(mag ook wel na 327dzkm en is de auto uitgelijnd.
Wat een verschil qua rijden weer, complete rust in de wagen.
Ook hebben ze een keerring in de bak vervangen.

Gisteren de auto voorzien van nieuwe olie en filters, het interieurfilter de vorige keer laten zitten, maar die was er echt aan toe.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 17:39  ·  #7585
Gisteren de XC70 gekocht, morgen op vakantie! Dus vandaag gedaan: stadslichtje vervangen, winterbanden eronder, van buiten gewassen, van binnen gewassen, leer in conditioner gezet. En foto's gemaakt. Maar die komen wel na mijn vakantie.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 06.11.2018 - 19:28  ·  #7586
Vandaag de auto voorzien van nieuwe olie en filters. Daarnaast de beide onderste motorsteunen vervangen. Wat een kl$%#^ klus is dat zeg!!!!! Ben er echt een paar uur mee bezig geweest en heb flink lopen vloeken. Nu zit alles eronder, maar de piefjes zijn afgebroken dus ik rijd nog steeds rond met een afgedopte slang. Dat komt ergens de komende weken wel.
Oh en de bovenste motorsteun staat nog steeds scheef......
MauritsVM
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 08.11.2018 - 08:42  ·  #7587
Gisteren eerste ervaring opgedaan met een autoclub, waar ik een brug kan huren per 3 uur.

Ten eerste het luchtfilter vervangen, hier was de brug natuurlijk zeer noodzakelijk:

En vervolgens, zoek het nieuwe onderdeel:
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2018 - 13:58  ·  #7588
Tussen de bedrijven door de achterste camera erin gemaakt en de kabel naar voren getrokken. Straks maar eens kijken wat / hoe deze doet.
alexander s80
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 11.11.2018 - 11:02  ·  #7589
Vandaag een simpel klusje gedaan die toch veel voldoening geeft.
Ik heb de luidspreker in het dashboard vervangen en dat klinkt toch een stuk beter😎
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 11.11.2018 - 15:02  ·  #7590
Beide asbouten aan de voorkant vervangen. Nu is het klak-klak geluid weer weg die ik kreeg als ik de automaat van D naar R zette, en als ik van- en weer op het gas ging.

Was nog een dingetje om deze te vinden. Uiteindelijk via Amazon in de US gehaald. Blijkbaar is Volvo een tijdje geleden gestopt deze bouten met extra rubber deel te maken, waren oorspronkelijk voor de XC90. Dus maar een setje MTC gescoord.

Het grappige was dat de auto hetzelfde geluid had tijdens de eerste testrit, en dat de verkoper daarom beide assen vervangen heeft. Maar binnen 10.000km was het weer terug omdat de bouten inderdaad niet al te vast meer zaten. Hopelijk houdt ie het nu langer vol...

Selected quotes for multi-quoting:   0