Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.12.2018 - 18:47  ·  #7666
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 00:08  ·  #7667
Zonder teveel offtopic te willen gaan, waarom zou je daar een PU steun willen?
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 04:51  ·  #7668
Bij mijn auto is alles al PU, op de hydraulische steunen na. Daar heeft die MPRE in Zweden wel hele mooie oplossingen voor maar dan is er, volgens mij, als een dailyride helemaal niet meer te rijden qua trillingen.

Ik wou deze distristeun eerst bij mij proberen, omdat de steun bij BJ nu erg zwaar word belast en er daar zeer weinig ruimte is aan de zijkant. De originele steun is al omgelast omdat hij anders niet goed paste. Het is nu al een probleem om de multiriem te vervangen in principe bij die auto ivm ruimte.

Toch twijfel ik nog of ik die bovenstaande motorsteunen niet ga proberen... De motor komt wel vaster te liggen op het subframe en dat is an sich wel een vooruitgang. Maar als de boel net zo gaat trillen, of erger word, als nu met alleen die distristeun gaat het hem niet worden natuurlijk.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 07:35  ·  #7669
Bedenk me net iets wat wel iets is om te proberen natuurlijk; wat zou er met die trillingen gebeuren als ik een rubberen plaat tussen motorsteun en subframe leg ? Ik heb hier van die dikke, gewapende, slang liggen (circa 4a5 mm dikte en 90mm doorsnede) en als ik die op maat slijp met de slijptol en eronder leg wat gaat er dan gebeuren met die trillingen ?

Edit, dit dus:

PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 09:11  ·  #7670
Dirk, ik heb hier van die antslip matjes die we gebruiken om onder machines te plaatsen om het schuiven in een trailer of container tegen te gaan. Is heel stevig, dicht gecomprimeerd rubber. Schat de afmetingen in op 20x10 cm en een dikte van 5 tot 6 mm. Mooi op maat te maken voor jouw doel. Mocht je interesse hebben, PM me dan maar, dan stuur ik je er een paar toe (zonder kosten).
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 09:59  ·  #7671
Heb heel zeker interesse, stuur je even een PB
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 10:32  ·  #7672
Ik denk niet dat dat veel (of niets) zal uitmaken. Door de steun aan te te trekken haal je de flex uit het rubber en daarnaast worden de trillingen net zo hard via de bouten naar het subframe doorgegeven. Zou je de moeite sparen.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 11:33  ·  #7673
Vandaag doe ik helemaal niks meer aan de volvo.
Heb 2 dgn onder een corsa gelegen en het is verkeerd weer.

De brandstofpomp vd standkachel moet maar wachten.
Heb geen zin om weer buiten te gaan liggen werken.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 12:39  ·  #7674
Quote door Ed

Ik denk niet dat dat veel (of niets) zal uitmaken. Door de steun aan te te trekken haal je de flex uit het rubber en daarnaast worden de trillingen net zo hard via de bouten naar het subframe doorgegeven. Zou je de moeite sparen.

Toch is dat in de praktijk anders, wanneer je massief rubbere kantelsteunen plaatst zijn er nagenoeg geen resonanties in het interieur, wanneer je deze voor PU vervangt weer wel.

Daarbij zit dat rubber wel onder minder spanning gemonteerd, maar toch, iets van demping zal het zeker geven.

Ik zou mij meer zorgen maken over de uitlijning van de motor, deze komt iets schuin te liggen als je de steun ophoogt met dat rubber.

Die steun van MPRE voor aan de achterzijde van het blok is eigenlijk ontwikkeld om meer ruimte te creëren, als je een flinke turbo monteert dan zit die originele steun met die hittekap enorm in de weg. Ook denk ik niet dat deze minder trillingen geven zal...

He kan het proberen, maar ze zijn echt voor de racerij gemaakt.

Kan mij ook niet voor stellen dat BJ ze nodig heeft, die auto krijgt niet veel vermogen of zwaar circuit gebruik te verduren?

Als je ze gaat aanschaffen ze ze bevallen niet, ik bestel ze zelf ook binnenkort, maar kan dan evt. die van jou overnemen als ik ze nog niet heb (ik verwacht dat ook die bijna dezelfde hoeveelheid rammels en trillingen zullen geven..)..
BBS
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 14:05  ·  #7675
Ik ben hem ook niet echt nodig, maar hij ziet er gewoon steviger uit als de steun die er nu onder zit. En omdat de steun vermaakt moest worden hangt het blok een iets scheef en daardoor dreunt iets meer in het interieur.

We gaan rustig verder zoeken en afwachten of het was is met het rubber onder de steun van Dirk.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2018 - 10:51  ·  #7676
Ik ga die massieve steunen voor de voor en achterzijde van het blok niet bestellen Adriaan, dat word volgens mij veels te stug allemaal, vind ze wel machtig mooi overigens. Ik heb er zojuist even dat stuk op maat geslepen slang tussen gezet (tenslotte een werkje van niets) en het scheelt al een hele mep qua trillingen ! Ik heb er alleen even heel kort ritje meegemaakt maar het verschil was echt duidelijk merkbaar. Laat het nog even zitten tot van de week om een wat langere rit te maken en kijk dan even wat ik er mee doe, of laten zitten of eraf.

Kijk dat die PU-steun extra trillingen zou geven was bekend, maar zo erg had ik niet verwacht.
ravado
Subject:

· 
Posted: 08.12.2018 - 14:30  ·  #7677
Kachelradiateur vervangen van de V70N. Zat een origineel Volvo nog in. (Nu 644.000 km op de teller staan) ik heb er een Nissens in terug geplaatst. T is wel een priegelklus als je 1.92 mtr. En 110 kg bent, maar het is weer gelukt. 😁
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2018 - 15:29  ·  #7678
Hahahaha, lekker op je kop onder het dash aan de bestuurderskant :) :)
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 08.12.2018 - 15:34  ·  #7679
> Hahahaha, lekker op je kop onder het dash aan de bestuurderskant
Om het makkelijker te maken kun je overwegen om de stoel de verwijderen.

En je hebt nog geluk ik heb het een keer bij een Ford Scorpio moeten doen, heel het dashboard moet er dan uit.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.12.2018 - 15:47  ·  #7680
M'n xenon pitten vervangen voor verse van Osram. Eentje werd paars! Ben benieuwd naar het verschil, vanavond even een stukje sturen in het donker :P

Selected quotes for multi-quoting:   0