Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 03.04.2019 - 05:47  ·  #8026
Mooi die projectoren. Ik had ze in de vorige auto ook. Lichtbeeld is perfect.
Nadeel was dat door het gewicht de reflector soms wat zakte en de projector dus ook. Even het wieltjevan de hoogteverstelling 1 tandje omhoog en omlaag en stond weer netjes.
richard9722
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2019 - 08:58  ·  #8027
Mijn achterklep vervangen door een gebruikte van hunter parts. Zeker niet nieuw, maar ziet er netjes uit en geen afbladderende blanke lak.

Eigenlijk een karwei van niets als je weet hoe het moet. Gelukkig wilde de monteur van hunter wel wat tijd vrij maken om mij op weg te helpen. Een klep in je eentje demonteren gaat niet.

Wel ontdekt dat de vorige eigenaar de fittinghouders van de kentekenplaatverlichting beide heeft gesloopt. Deze worden met tape bij elkaar gehouden ..... :@
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 03.04.2019 - 09:20  ·  #8028
Quote door richard9722

Wel ontdekt dat de vorige eigenaar de fittinghouders van de kentekenplaatverlichting beide heeft gesloopt. Deze worden met tape bij elkaar gehouden ..... :@

Voor een paar euro heb een mooie set LED's uit China.
Zou meteen wel 2 setjes betstellen, bij mij ging er 1 stuk een paar weken voor de apk keuring, dat is even wat minder.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: ducked.nl
Subject:

· 
Posted: 03.04.2019 - 19:38  ·  #8029
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.04.2019 - 19:56  ·  #8030
Quote door nd-photo.nl

Ben ook benieuwd naar je lange duur ervaring :)

Gisteren een kleine mod uitgevoerd, een phenolic intake spacer van Thermatec. Kleine aanpassing voor nodig, linksonder een stukje eruit gehaald omdat je die bout niet helemaal los kan krijgen zonder het thermostaathuis los te halen. Daarnaast nog wat motor trim opnieuw zwart gespoten ipv dat verweerde grijs. Nog geen overzichtplaatje geschoten :P

Voor diegenen die de mod nog niet kennen. De spacer geeft heel slecht warmte door, waardoor je je inlaatbrug koeler blijft. Hierdoor gaan je IATs (Intake Air Temperatur) omlaag wat zich vertaalt in meer vermogen. Het is een relatief goedkope ondersteunende modificatie.

https://www.ebay.nl/itm/302474396288

Volvo S80 2.4T Thermatec Phenolic Intake Spacer by Andy Ramdin, on Flickr

Haha, de Honda 4-takt brommertjes uit de jaren '60 hadden dat fabrieksaf al :D

Quote door DinanT5

Onlangs tussendoor nog een kleine update gedaan, op aangeven van Blade: de gasveertjes van de motorkap...
Ik kreeg laatst de kap al op mijn kop toen ik bezig was, maar ik gaf toen het stormachtige weer de schuld.
Totdat Blade na vervangen van de radiateur zei dat de gasveertjes van mijn motorkap niet veel meer deden …
In eerste instantie vond ik dat eigenlijk niet zo boeiend, maar heb ze toch maar vervangen.
En verdomd, da's toch eigenlijk wel een stuk prettiger zo; ik hoef de kap maar een klein stukje te tillen en dan gaat ie verder vanzelf omhoog … :D
Niet dat dat nou zo vaak nodig moet zijn, maar, euh … nou ja, euh. Dat.

Pff, zo'n geintje had ik laatst ook bijna. Kap stond nét niet volledig open. Ik draai m'n hoofd net weg, en opeens komt die motorkap met een noodgang naar beneden... Zo'n S80 kop op je harses doet denk ik best pijn..
Die van mij worden dus binnenkort ook vervangen, ik moet nu de kap écht helemaal helemaal naar het eind duwen met de hand.

Quote door nd-photo.nl

Quote door GastonS80 2.9

Vanmiddag op de snelweg een steen van een vrachtwagen gevlogen.
Precies op mijn koplamp helaas...
Gelukkig had de plaatselijke garage nog wat onderdelen liggen voor de 80.

Dus 2 andere koplampen op de kop getikt en van 4 lampen 2 goede gemaakt...

Woei! Gelukkig weer goed gemaakt, net op tijd met de regen van de komende dagen

Zelf nog bezig geweest en retrofit projectors ingebouwd. Staat vet en kan met LED rijden zonder dat ik iemand verblind. Staan nog niet helemaal goed afgesteld, daar moet ik nog even de tijd voor nemen. Was veel sneller gedaan als verwacht, gelukkig heb je geen heatgun nodig bij de S80.

Het is dat ik fabrieksaf xenon heb met verse xenon pitten... maar die projector lenzen zijn wel tof!
BTW, welke lampjes heb je in je mistlampen zitten? Ik wil eigenlijk ook LED lampen daar, maar heel veel H1 LED lampen vallen af (omdat je echt de originele H1 vorm moet hebben).
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2019 - 20:36  ·  #8031
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2019 - 20:49  ·  #8032
Quote door DinanT5

Onlangs tussendoor nog een kleine update gedaan, op aangeven van Blade: de gasveertjes van de motorkap...
Ik kreeg laatst de kap al op mijn kop toen ik bezig was, maar ik gaf toen het stormachtige weer de schuld.
Totdat Blade na vervangen van de radiateur zei dat de gasveertjes van mijn motorkap niet veel meer deden …
In eerste instantie vond ik dat eigenlijk niet zo boeiend, maar heb ze toch maar vervangen.
En verdomd, da's toch eigenlijk wel een stuk prettiger zo; ik hoef de kap maar een klein stukje te tillen en dan gaat ie verder vanzelf omhoog … :D
Niet dat dat nou zo vaak nodig moet zijn, maar, euh … nou ja, euh. Dat.

Pff, zo'n geintje had ik laatst ook bijna. Kap stond nét niet volledig open. Ik draai m'n hoofd net weg, en opeens komt die motorkap met een noodgang naar beneden... Zo'n S80 kop op je harses doet denk ik best pijn..
Die van mij worden dus binnenkort ook vervangen, ik moet nu de kap écht helemaal helemaal naar het eind duwen met de hand.

Dat kan je een hoop centjes besparen met een paar nieuwe gasveren , zal niet de eerste zijn met een bult in zijn motorkap tijdens het sleutelen , gereedschap wat op en rond de motor ligt , motorkap komt naar beneden , dan is de pret aardig over.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 03.04.2019 - 22:48  ·  #8033

Je kunt ook gewoon een origineel fittingsetje kopen bij de dealer. De prijs van 18 euro viel me erg mee.
Wel moeten de ruitenwissermotor en de handgreep los (niet eraf) omdat het kabeltje daar achter vast ligt.
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.04.2019 - 21:39  ·  #8034
Quote door nd-photo.nl

In de mistlampen heb ik lampen die in een normale h1 fitting passen. Dat heeft als nadeel dat ze minder lichtopbrengst geven. Ik gebruik ze puur voor de looks, dus voor mij telt het nadeel niet.

Bedoel je hiermee dat deze LEDs minder licht opbrengst hebben dan de standaard halogeen mistlampen?
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2019 - 21:43  ·  #8035
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.04.2019 - 21:54  ·  #8036
Quote door nd-photo.nl

Ik bedoelde eigenlijk in vergelijking met die H1 Leds met die fans etc erop.

Ah OK. Deze (de eerste in je links) blijven koel genoeg dat je fittingen enzo niet smelten?
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.04.2019 - 22:15  ·  #8037
Goede vraag, heb eigenlijk niet meer gekeken :) . Kan van het weekend wel een kijkje nemen voor je.
richard9722
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.04.2019 - 09:26  ·  #8038
Quote door Vogel

Je kunt ook gewoon een origineel fittingsetje kopen bij de dealer. De prijs van 18 euro viel me erg mee.
Wel moeten de ruitenwissermotor en de handgreep los (niet eraf) omdat het kabeltje daar achter vast ligt.

Goede tip. Die had ik ook al gevonden en ga ik aanschaffen. Had ook al even gekeken hoe te bevestigen. Wist alleen niet dat de prijs bij de dealer ongeveer gelijk is als een kabelsetje via internet.

Quote door nd-photo.nl

Ik heb zelf deze in de S80 zitten met een lichte wrap erover, want vind ze net een tikje te fel.
www.aliexpress.com/item/2PCS-U…42659.html

Daar zal ik eens naar kijken. Ziet er goed uit. Heb jij de 6500k? Ze hebben ook 'gewoon wit'.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 21:28  ·  #8039
Hehe, nu kan ik eindelijk ook hier weer meegrieplen hahaha.

Dus wat heb ik aan mn Volvo gedaan? Hem gekocht en gelijk meegenomen!! Thuis gelijk ff de led achteruitrij lichten erin gestopt, geeft een stuk meer licht :fgrin:
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 21:32  ·  #8040
Vandaag de oliebeurt gedaan. Kmstand inmiddels 425k. Maandag op weg naar de UK. Lekker met verse 5w40 specialsynth en WS2-E.

Selected quotes for multi-quoting:   0