1.
Personenauto’s met een verbrandingsmotor moeten zijn voorzien van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes.
Toelichting;
De uitlaat moet u beoordelen over de lengte zoals de fabrikant deze heeft vastgesteld. Bij een aanpassing van de uitlaat moet het zeker zijn dat de uitlaatgassen veilig worden afgevoerd. Ontbreekt het laatste stuk van de uitlaat? Dan keurt u het voertuig af.
Maarja ik denk dat er genoeg keurmeesters zijn die het gewoon goedkeuren. Het is immers ook geen grof gebrek toch?
/Azijnpissermodus AAN/ Ik vind het wel een gebrek. Noem me een zeikerd, maar akoestische vervuiling is ook vervuiling. Ik ben best een 'petrolhead' maar woon helaas niet al te ver van de snelweg en de herrie die sommigen nodig vinden om te produceren zitten de meeste mensen echt niet op te wachten, en in de bebouwde kom al helemaal niet. En degenen die er het meest van meekrijgen zijn de omstanders, niet degene die in de auto zit (tenminste niet als je een beetje op snelheid bent). Motorfietsen type chopper zijn nog veel erger, maar goed. /Azijnpissermodus UIT/