Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 21.06.2019 - 16:57  ·  #8281
Ingeleverd bij de dealer voor de APK. Glansrijk doorstaan. We mogen weer een jaartje.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 17:06  ·  #8282
Quote door Arnoud_

Ingeleverd bij de dealer voor de APK. Glansrijk doorstaan. We mogen weer een jaartje.

Had niet anders verwacht
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 19:53  ·  #8283
Quote door peter71

Quote door Arnoud_

Had niet anders verwacht

Ik ook niet, maar het zijn soms van de grieplige dingetjes als een knipperlichtje wat niet oranje genoeg meer is enzo....
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 20:10  ·  #8284
Bij zo een zeurpiet kom ik niet meer. Als je op die manier denkt dat het veiliger op de weg wordt......
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 20:14  ·  #8285
Vandaag mijn nieuwe sportstuur gemonteerd.
Wat kan nieuw leer stinken zeg.

Voelt we goed het R-desgign stuur.
net wat dikker en afgeplat op de kwart voor drie houding.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 20:20  ·  #8286
Quote door Walterj

Bij zo een zeurpiet kom ik niet meer. Als je op die manier denkt dat het veiliger op de weg wordt......

Dus die keurmeester die witte richtingaanwijzer lampjes achter afkeurt moet eigenlijk zijn werk maar niet goed doen en strafpunten riskeren bij een steekproef? Apart.
ikbat
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 20:33  ·  #8287
Als het klopt, dan doet hij het goed.

Helaas zie je alleen vaak dat je bij de snelfitters wat malafide keuringspraktijken hebt,
Er word onnodig afgekeurd, en daardoor krijgen alle keurmeesters helaas een slechte naam.

Vandaar is mijn advies standaard, laat hem keuren bij een garage waar je goede contacten mee
Hebt, en standaard onderhoud en alles laat doen.

Heb je dat niet, ga dan na een onafhankelijk keuring station, zonder garage, die keuren heel puur, en je hoeft je dan niet af te vragen of de (af)keuring wel klopt.

Maar zodra er gegooid word met aanbiedingen van keuren voor €10.- oid, rij dan een straatje verder
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 20:38  ·  #8288
Quote door Blade

Quote door Walterj

Dus die keurmeester die witte richtingaanwijzer lampjes achter afkeurt moet eigenlijk zijn werk maar niet goed doen en strafpunten riskeren bij een steekproef? Apart.

kan het niet beter verwoorden, waarschijnlijk snappen ze het strafpunten systeem nog niet.
Ik ga altijd naar een onafhankelijke keuring, afkeur is afkeur ( ook een te witte richting aanwijzer) en niet zeuren maar fixen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 20:47  ·  #8289
Strafpunten of niet. De keurmeesters moeten zich gewoon aan de keuringseisen houden. Niets meer niets minder. Wat nou gezeur? Alles is online op te zoeken of het nou goedkeur is of niet, hoe transparant kan je het hebben!
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 20:55  ·  #8290
Maar gebeld worden dat het dimlicht van koplamp stuk is terwijl die 5 minuten voor de keuring nog gewoon werkte is gewoon fraude en is bij sommige kwik-fit filialen gewoon standaard procedure wanneer ze niets kunnen vinden om aan te verdienen.
ikbat
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 21:03  ·  #8291
Mijn zwager had bij de kwikfit hier in eindhoven het toppunt te pakken.

Ik had de week voor de keuring rondom nieuwe schijven en blokken geplaatst.
En de week later ging hij na kwikfit voor de keuring. Hij vond dat ik me aanstelde en dat ze daar gewoon netjes keurde en dat het een leuke actie was.

En ja hoor, nadat hij hem afgezet had en een bak koffie kwam pakken bij mij, kreeg hij telefoon, afgekeurd, de remschijven waren op, en moesten alle 4 vervangen worden, en de einddemper van zijn uitlaad.

Dus we zijn hem samen gaan halen, en ze wilde hem niet mee geven, het was onverantwoord om nog te rijden met schijven die zo ver op waren. En ze zouden de politie inlichten als we er mee zouden gaan rijden.

Tja, ze waren al een week oud, en dus ben ik met hem na de onafhankelijke keurder gegaan, waar ik altijd kom.

En 3x raden. Goedkeur.
Jasper79
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 21:06  ·  #8292
Een lokale garage keurt hier regelmatig auto's volledig af en doet gelijk een bod op het wrak.

Auto van een buurvrouw reed een week later weer rond, niets aan gedaan.

Hebben ze bij de camper van mijn vader ook gedaan, chassisdelen doorgerot en rijp voor de sloop.

Naar een onafhankelijk keuringstation gegaan en niets mis mee op wat remverschil achter na. Die man het gekrabbelde stukje papier laten lezen en hij nogmaals gekeken en kon alleen maar beamen dat je daar opgelicht wordt.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 21:15  ·  #8293
ik zeg het tegen iedereen, maak gebruik van een onafhankelijk keur station. Maar als het dan toch zo fout gaat kun je dan niet de rdw er bij betrekken ?
ikbat
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 21:30  ·  #8294
Je kunt een klacht indienen bij het rdw, en een officiele herkeuring aanvragen.

Maar die garage’s zijn zo gehaaid om hem niet af te melden, en geven geen papieren mee. Dus officieel is hij niet gekeurd, en bij het melden bij de rdw gaven ze ook aan dat ze er melding van maken, maar zonder een officiële valse afkeur, dat ze verder niets kunnen.
(En hij is pas gekeurd na het afmelden)
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 21.06.2019 - 22:20  ·  #8295
Ach, ik doe het gewoon bij de Volvo dealer om de hoek waar ik ook mijn onderdelen koop. Voor €25 klaar.

Twee jaar geleden was de keurmeester de dag er voor net op een opfriscursus geweest, dus hij zag echt ALLES.

Ik kon hem geen ongelijk geven hoor, dus alle punten toen netjes zelf gefixed en herkeuring laten doen daar.

Mijn punt was dus niet dat de keurmeester zeurde over het niet meer geel genoeg zijnde lampje, maar meer dan een mogelijke afkeur in een klein onverwacht hoekje kan zitten.

Selected quotes for multi-quoting:   0