Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

BEL-45
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 21.03.2020 - 15:29  ·  #8851
Aangezien de motor zelf proper was, maar de motorisolatie tegen het schutbord half was opgegeten daar werk van gemaakt. Als tape heb ik een hittewerende aluminium met glasvezel versterkte variant gebruikt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 15:33  ·  #8852
De zomerbanden er weer onder en mij de Typhus geërgerd dat iemand een kras heeft gemaakt op het linker Achterportier.
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 16:28  ·  #8853
Ceramische remblokken achter gemonteerd, had het contact aan laten staan met natuurlijk de verlichting ook aan ( oeps ).
Om de handrem te lossen.
Accu was 11V na een uurtje. Heb dus nog iets te vervangen :-)
Even nog uit zoeken of het de accu is ( vermoedelijk ) of de dynamo.

Hoe lang gaan dynamo's bij Volvo normaal mee, is nu 8 jaar oud met 180dkm
Blackbart
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 16:56  ·  #8854
Ik denk niet dat je accu of dynamo stuk is, maar als je de auto op contact laat staan is de accu snel leeg..... Uurtje is dan zeker niet slecht.
Ikzelf zet bij werkzaamheden met contact aan direct de lader er aan.... (of het moet een paar minuutjes duren)
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 17:13  ·  #8855
Quote door Blackbart

Ik denk niet dat je accu of dynamo stuk is, maar als je de auto op contact laat staan is de accu snel leeg..... Uurtje is dan zeker niet slecht.
Ikzelf zet bij werkzaamheden met contact aan direct de lader er aan.... (of het moet een paar minuutjes duren)

Ben daar niet zeker van
Verlichting ~70W ( XENON ) voor ~30W achter
Stoel verwarming was niet aan, kan zo dus geen grote ander verbruikers bedenken
verlichting is dus 10A doe er nog eens 10A bij voor de rest.
20A voor een uurtje is 20Ah dat moet voor een 75 Ah accu geen probleem zijn en zeker niet in elkaar zakken tot 11V

Ben het er mee eens dat ik het contact er af had moeten halen maar ik was het vergeten.
BBS
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 17:27  ·  #8856
En met die berekening ga je mooi de mottenballen in. De computers staan ook op "scherp" evenals alle andere elektronica.
Een uur de auto op contact laten staan en dan nog 11V meten is niks mis mee. Accu of dynamo vervangen is puur weggegooid geld. Het is wel een start accu en die kunnen gewoon niet langdurig stroom leveren. Die kunnen veel stroom leveren in korte tijd, wil je langer stroom hebben moet je overstappen naar een semi tractie accu. Die kunnen langdurig stroom leveren, maar moeten ook langer laden om helemaal vol te raken......
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 17:29  ·  #8857
Quote door BEL-45

Aangezien de motor zelf proper was, maar de motorisolatie tegen het schutbord half was opgegeten daar werk van gemaakt. Als tape heb ik een hittewerende aluminium met glasvezel versterkte variant gebruikt.

Nice job!
Heb precies hetzelfde euvel. Is het goed te doen zonder allerhande demontage?
Waar heb je de nieuwe isolatie vandaan?
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 17:39  ·  #8858
Quote door bartk

Hoe lang gaan dynamo's bij Volvo normaal mee, is nu 8 jaar oud met 180dkm

Na 8 jaar is een accu meestal wel aan vervanging toe maar het hoeft niet. Ik heb die in mijn V70 twee jaar geleden preventief vervangen omdat de spanning vrij snel inzakte en al een paar keer was leeggestart door een probleem met de brandstofpomp, de accu was toen ruim 7 jaar oud. Maar dat was hartje winte, die van mij deed dit bij -6: https://youtu.be/qRaIG4KPVaE
ik zou tot de volgende winter wachten, tenzij de auto nu al moeizaam start.
Een 60Ah Bosch accu kost 75 euro inclusief bezorgen, echt duur is het niet, maar wat niet stuk is hoeft niet te worden vervangen. Een echt stukke accu doet helemaal niets meer als je een uurtje verbruikers aan hebt gehad.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 18:16  ·  #8859
Ben dr nog mee bezig (tis nu koffietijd ;-) ).
Heb een High-Low converter aan de hoedenplankspeakers gemaakt zodat ik een (aftermarket) versterker kan aansluiten. Daarvoor nu bezig met de stroomvoorziening, Een geschakelde plus van de zekeringkast in de kofferbak gehaald (zekering 25 was leeg en geschakeld, helaas niet op de accesoirestand), een gezekerde continuplus en een massadraad ga ik zo doen.
En dan maar hopen dat mn PhoenixGold versterker nog doet wat hij hoort te doen. Lag samen met de Eathquake sub al jaren op zolder te verstoffen..
Oftewel, lekker aan het knutselen :-) :-)
BEL-45
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 18:28  ·  #8860
Quote door joriz

Nice job!
Heb precies hetzelfde euvel. Is het goed te doen zonder allerhande demontage?
Waar heb je de nieuwe isolatie vandaan?

Zeer makkelijk om zelf te doen, half uurtje werk. De bovenste "motorsteunbalk" moet worden verwijderd (dop 13). De tape zelf heb ik hier besteld: https://www.heatshieldings.com…terkt.html . Het is een rol van 50m dus daar kom je wel mee toe 😉. Qua leidingen kan alles blijven zitten. De tape zelf is voorzien van een tussenlaag dewelke van de lijmlaag wordt afgetrokken. Maakt het positioneren en uitlijnen zeer gemakkelijk.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 18:31  ·  #8861
Quote door BBS

En met die berekening ga je mooi de mottenballen in. De computers staan ook op "scherp" evenals alle andere elektronica.
Een uur de auto op contact laten staan en dan nog 11V meten is niks mis mee. Accu of dynamo vervangen is puur weggegooid geld. Het is wel een start accu en die kunnen gewoon niet langdurig stroom leveren. Die kunnen veel stroom leveren in korte tijd, wil je langer stroom hebben moet je overstappen naar een semi tractie accu. Die kunnen langdurig stroom leveren, maar moeten ook langer laden om helemaal vol te raken......

net even gemeten met stroom tang: 16.5A met contact aan. dan is er dus na een uur 16.5Ah uit, en dan hoort een accu van 75Ah geen 11V te zijn.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 19:06  ·  #8862
kan zijn, maar als ik bij mijn s60m m een half uur op contact laat staan met een 2 jaar oude accu mag ik blij zijn als ie nog wil starten. en volgens mij is dat de algemene ervaring.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 19:11  ·  #8863
Gisteren schokbrekers lagers en cups voor vervangen, tevens rechtsvoor draagarm want scheur in rubber, zo dat rijdt wel weer even beter.
BBS
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 19:42  ·  #8864
Quote door GRUNNS60

kan zijn, maar als ik bij mijn s60m m een half uur op contact laat staan met een 2 jaar oude accu mag ik blij zijn als ie nog wil starten. en volgens mij is dat de algemene ervaring.

Ik hoef mijn classic ook niet een uur op contact te staan, want zegt ie ook van doe het zelf maar......
Persoonlijk vind ik die 11V nog best netjes.
Sep1983
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 21.03.2020 - 20:43  ·  #8865
Facelift koplampen gemonteerd. Mede door dit forum de aansluiting kunnen realiseren. Erg fijn.

Toch wel stuk moderner qua looks en lichtopbrengst vind ik ook fijner.

Selected quotes for multi-quoting:   0