Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 15.09.2020 - 14:38  ·  #9346
100 Ah, is dat niet een beetje boel overkill op een benzinemotor?
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 15.09.2020 - 18:10  ·  #9347
Quote door brinkie

In combinatie met stoelverwarming en standkachel heb ik graag voldoende vermogen 😃
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.09.2020 - 20:50  ·  #9348
Quote door ProVolvo

Quote door brinkie

In combinatie met stoelverwarming en standkachel heb ik graag voldoende vermogen 😃

Maar de dynamo moet hem wel vol kunnen krijgen anders verkort je de levensduur alsnog. Dus flinke afstanden rijden dus.....
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.09.2020 - 21:48  ·  #9349
Quote door BBS

Quote door ProVolvo

Quote door brinkie

Maar de dynamo moet hem wel vol kunnen krijgen anders verkort je de levensduur alsnog. Dus flinke afstanden rijden dus.....

De meeste ritten die ik maak zijn ca. 25 km en duren een half uur. Soms stadsritjes en soms lange ritten van een uur of langer.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.09.2020 - 22:50  ·  #9350
Quote door BBS

Quote door ProVolvo

Quote door brinkie

uit de 100 wordt niet meer energie gehaald als uit de 80Ah. dus hoef je er ook niet meer in te stoppen. Je hebt alleen wat meer veiligheid marge met de 100Ah. Of de accu echt langer mee gaat valt nog te bezien.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 13:27  ·  #9351
Stoelverwarming gaat pas werken als de dynamo voldoende laadt. Mijn V70 uit Zweden heeft behalve stoelverwarming voor en achter ook een PTC-element van 1200 watt, welke de binnenkomende lucht verwarmt als het interieur onder de 14 graden is. Af-fabriek zat er een 60 Ah accu in, die heb ik een paar jaar geleden vervangen door een 70 Ah exemplaar, zodat ik iets meer marge heb als ik onderweg naar de vakantiebestemming de koelkast in de aanhanger tijdens rustpauzes aan laat staan, voordat de onderspanningsbeveiliging ingrijpt. (je moet er wat voor over hebben om in de zuid-Franse hitte een koud biertje te kunnen drinken als de vouwwagen eenmaal staat)
Maar 100 Ah, ehm, het maakt je auto zwaarder en je portemonnee lichter, dus je moet het zelf weten.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 13:32  ·  #9352
Quote door brinkie

Stoelverwarming gaat pas werken als de dynamo voldoende laadt. Mijn V70 uit Zweden heeft behalve stoelverwarming voor en achter ook een PTC-element van 1200 watt, welke de binnenkomende lucht verwarmt als het interieur onder de 14 graden is. Af-fabriek zat er een 60 Ah accu in, die heb ik een paar jaar geleden vervangen door een 70 Ah exemplaar, zodat ik iets meer marge heb als ik onderweg naar de vakantiebestemming de koelkast in de aanhanger tijdens rustpauzes aan laat staan, voordat de onderspanningsbeveiliging ingrijpt. (je moet er wat voor over hebben om in de zuid-Franse hitte een koud biertje te kunnen drinken als de vouwwagen eenmaal staat)
Maar 100 Ah, ehm, het maakt je auto zwaarder en je portemonnee lichter, dus je moet het zelf weten.

In de XC/V70nn past de Varta F18 85Ah als je 1 maat groter wil wordt de accu hoger en dan kan de kap er niet meer op.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 13:38  ·  #9353
Quote door brinkie

Gisteren is zowel de dynamo als de accu getest. De dynamo doet zijn werk goed en is prima in orde, het was idd de accu die aan zijn eind was wat ikzelf al vermoedde. En na 10 jaar is dat niet vreemd.
En 80 of 100 ah, voor beide moet je je portemonnee trekken.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 14:06  ·  #9354
Quote door bartk

In de XC/V70nn past de Varta F18 85Ah als je 1 maat groter wil wordt de accu hoger en dan kan de kap er niet meer op.

Voor zover ik weet werd de Volvo XC/V70NN af-fabriek met 60, 70 of 80 Ah geleverd. Toen ik van 60 naar 70 Ah ging moest ik de montagebeugel 1 gat verplaatsen dus het is wel een soort van configuratie (staat ook zo in VIDA).
tcw82
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 17:42  ·  #9355
vandaag de V70 terug gebracht en de V50 weer in mijn bezit genomen.
Daarna de V50 proberen uit te lezen (ivm wazig start probleem), helaas zonder succes. Dice/vida lijkt de auto niet te vinden.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 22:08  ·  #9356
Met een beetje huisvlijt en een paar lijmtangen mijn ventiel in de rechtsvoor velg vervangen.
Was ook een testje of het thuis te doen is met standaard gereedschap.

Valt niet mee met een 18inch maar na wat zweet zit die er toch maar in!!!
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 22:17  ·  #9357
Quote door tcw82

Daarna de V50 proberen uit te lezen (ivm wazig start probleem), helaas zonder succes. Dice/vida lijkt de auto niet te vinden.

Heb je wel het contact op stand II gezet? Ik heb ook wel eens dat de boel niet herkend wordt, de ODB plug er uit en terug in, en de USB kabel er uit en terug in, dan wil het vaak wel weer werken.
tcw82
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.09.2020 - 22:20  ·  #9358
Quote door brinkie

Quote door tcw82

Heb je wel het contact op stand II gezet? Ik heb ook wel eens dat de boel niet herkend wordt, de ODB plug er uit en terug in, en de USB kabel er uit en terug in, dan wil het vaak wel weer werken.

dank voor de tip. we gaan het binnen kort nog eens proberen, mogelijk bij blade, mogelijk bij de buurman.
ligt ook aan de dagplanning morgen
motorfietsenmaker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 19.09.2020 - 19:03  ·  #9359
En toch was het fixen van mijn lekkage geen belemmering om toch maar een gaaf (gerenoveerd) setje Sargas velgen onder de XC te zetten.

Ik ben er tevreden over de nieuwe look ;-)
themikes
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 19.09.2020 - 19:57  ·  #9360
Vandaag de standaard buitenspiegels vervangen voor elektrische exemplaren met approach verlichting, de bijbehorende spiegelknop in de climate console geplaatst. En gezien we de climate console er dan toch uit hebben, gelijk een nieuwe luchtventilatie rooster gemonteerd. Want er miste een paar lamellen..

Ik zag her en der berichten van mensen die moeite hadden om het climate paneel terug te monteren, maar ik wipte hem er zo in.?

Nu nog de spiegels laten activeren zodat alles werkt.

ben tevens nu wel opzoek naar een gebruikte CFE plus, vindt de nieuwprijs vrij fors namelijk.

betreft een v70 2006

Selected quotes for multi-quoting:   0