Auto sinds dagen weer eens aangeslingerd. Ik ben er wel achter dat 1 of meerdere gloeipitten vervangen moeten worden.
Na een paar keer gloeien komt de D5 met gerochel tot leven met een dikke rookpluim. Maar starten doet ie !!
Vandaag de auto weer opgehaald bij Martin (MMTS). Had een heel lichte trilling in de bak bij ca. 2000tpm. Heb massavliegwiel koppeling en druklager laten vervangen. Lichte trilling is verledentijd . Km stand nog maar 125.000 km.. denk dat de vorige eigenaar graag in de stad reed Maar nu kunnen we weer heerlijk genieten!
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40109 Geregistreerd: 07 / 2009
Idd snel, zat toch al wel wat lichte speling op het massavliegwiel, denk overigens dat 95% auto rijdend Nederland de trilling niet had gemerkt en er nog rustig een ton bij op hadden gereden. Maar ik heb een allergie voor trillingen De kosten vielen me overigens enorm mee! Ondanks dat ik gewoon goed spul van LUK heb laten monteren.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40109 Geregistreerd: 07 / 2009
Vandaag de radiator beschermd door er racegaas voor te zetten. Klein maar dankbaar klusje en mooi om de kinderen meteen achter de xbox vandaan te halen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Poosje lekker staan schroeven, T was er mooi aan in t zonnetje ook hier gistermorgen.
Na wat zoeken en goed kijken viel mijn oog op een vonskspoor op bobientje nummer 4, zie foto.
Deze maar gewisseld met een (die onder de stoel lag) waarvan de verkoper zei dat tie stuk was, gut hij loopt veel beter zo over t hele bereik.
Meteen de Bosch ? bougies gewisseld voor Volvo irridium, turbo variant, heb daar zelf op gas de beste ervaringen mee.
De Klepsmering druppelaar slang ook maar afgedopt, vacuumsysteem is op een turbo toch ook weinig zinvol onder last.
De hele boel nog een keer uitgelezen en een riedel misfires gereset, dat icm de lijst "fouten" die de auto had bij aankoop maakt me nu toch eerst lichtelijk aan het denken in de richting van een leuk massaprobleem, eerst die kabeltjes maar eens gaan vervangen voor frisse. Dan gaan kijken wat dat al verbetert, en dan kunnen we weer stapje voor stapje weer verder gaan met zoeken en puzzelen.
Gister op een mtb-track-onderhoudsactie in Lochem wou de achterklep slecht in het slot, daar gaan we straks maar eens naar kijken.
Zo blijf je bezig .
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mijn Volvo On Call abonnement verlengd .... kunnen we de komende 2 jaar auto blijven 'bedienen' (verwarmen, kijken waar vrouwtje uithangt etc.) op mijn mobieltje
Het is geen wereld bedrag maar blijf me wel een beetje verbazen dat je voor een redelijk eenvoudige app zoveel moet neertellen om de 2 jaar.
Bigdog
Administrator
Vergis je niet met wat hier achter zit.
En tja, dat moet ook betaald worden.
En als je ziet wat de verlenging uiteindelijk maar kost, daar zou ik in de koude niet voor naar buiten willen lopen.
Standkachel, navigatie, afsluiten etc. allemaal met je telefoon, superhandig en dat went erg snel.
Oh maar daar zijn we het wel met elkaar over eens .... het went heel goed. Heb het al vanaf day 1 en zou niet meer zonder willen vooral niet in winter voor verwarming en op vakantie ... had ik hem nou wel/niet op slot gedaan