Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 11.10.2021 - 09:12  ·  #10366
Quote door [-Tom-]

Quote door S60 2.5T

De V70's en S60's die ik tot nu heb mogen proefrijden vertoonden een nogal "wiebelig" weggedrag.
Misschien verbetert deze veerpootbrug dat?

Afhankelijk van de KM-stand/stand van onderhoud van de auto's, kan het ook gewoon zijn dat de wielophanging gewoon versleten is. Draagarmrubbers, schokdempers, veerpootlagers, het slijt allemaal

Klopt helemaal. Mijn V70N stuurde en voelde weer als nieuw toen ik dat destijds allemaal had laten vervangen inclusief de aandrijfassen. Je hebt dan weer een strak sturende auto.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 15.10.2021 - 19:16  ·  #10367
De langverwachte spoiler zit er dan toch eindelijk op. Had ‘m een tijdje geleden al gekocht hier op het forum, maar van monteren was het nog niet gekomen.
Topservice weer door Autobedrijf Polter aka Blade 👈🏻
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
waaie000
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 85
Subject:

· 
Posted: 15.10.2021 - 23:47  ·  #10368
Vanmorgen bij daglicht eerst maar eens gaan kijken wat de schade was toen ik gisteravond een volwassen hert op mijn motorkap kreeg.
Helemaal niks dus.
Hij - want er zat een behoorlijk gewei op - liet alleen wat vettige streepjes na op kap en voorruit.
Ik reed vrij rustig omdat ik uit ervaring weet dat er op die plaats wel meer en vaker over de weg hollen.
Meneer gleed weer terug van de motorkap zakte even door zijn knieën , richtte zich vervolgens op en vervolgde zijn weg.
Voor het eerst sprak mijn vrouw de gedenkwaardige woorden : "Zo, da's een stevige auto"
Ik blij, want ze was het met de aanschaf anderhalf jaar geleden niet zo erg eens 👰🏼‍♀️😊.

🤷‍♂️
Alfadragon
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.10.2021 - 21:21  ·  #10369
Een klein lampje vervangen.

Met een groots verschil.

Sep1983
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 16.10.2021 - 21:52  ·  #10370
Laten chippen bij Obbe. Wat een verschil zeg.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 11:20  ·  #10371
Ik heb de stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen door de juiste groene. Er zat rode transmissievloeistof in die al aardig donker was. Wel raar dat er tegenstrijdige info is over welke vloeistof hierin hoort.
Ik heb de oude in een bakje gestuurd ( ;-) ) via de retourleiding en telkens nieuwe bijgevuld in het reservoir.

Het stuurgedrag is niet opmerkelijk anders, misschien gaat de auto meer vanzelf uit de bocht en wiebelt het stuur minder bij scherpe trage bochten. Maar misschien is dat placebo.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 12:17  ·  #10372
Quote door MaartenS

Ik heb de stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen door de juiste groene. Er zat rode transmissievloeistof in die al aardig donker was. Wel raar dat er tegenstrijdige info is over welke vloeistof hierin hoort.
Ik heb de oude in een bakje gestuurd ( ;-) ) via de retourleiding en telkens nieuwe bijgevuld in het reservoir.

Het stuurgedrag is niet opmerkelijk anders, misschien gaat de auto meer vanzelf uit de bocht en wiebelt het stuur minder bij scherpe trage bochten. Maar misschien is dat placebo.

Heb je daar Pentosin CHF 11S voor gebruikt?
Wat dat wil ik van de week bestelle c.q. aanschaffen.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 12:44  ·  #10373
Willem,
Ik heb 'belco servo greenstar power steering fluid 'gebruikt. Gewoon omdat het in de buurt te koop was en aan de juiste norm van de handleiding (Ford WSS-M2C204-A2) voldoet. De specificaties zijn bijna gelijk aan die chf11s. Het kostte 13euro/l.

Om het systeem goed door te spoelen heb ik trouwens 1,6 liter gebruikt.
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 14:01  ·  #10374
Heel goed, dan houd ik het alternatief ook in de gaten.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 14:10  ·  #10375
Ik heb de S maar weer eens uitgebreid gewassen. Daarna het "nieuwe" spatbord goed gekleid en nogmaals gewassen. Ook ff flink gepolijst tot ik tevreden was. Natuurlijk nogmaals gewassen, goed droog gemaakt en goed in de colognite was gezet. Ook vanbinnen alles weer netjes en schoon gemaakt.
Morgen gaat hij voor de APK, dus de keurmeester kan mooi z'n werk doen bij een schone auto. Kan hij vast waarderen ;-)
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 14:55  ·  #10376
De high performance achterdeur speakers geplaatst...wat een takke werk,kreeg de eerste deur paneel er niet af....oorzaak bleek later;had die pennetjes niet ver genoeg naar binnen gedrukt.
Dus ik ken me zelf,Word groen en met grof geweld dat paneel eraf gerukt(no mercy).
Van de eerste speaker ontbrak al een oortje,via mijn klauwe de andere 2 ook vernaggelt dus dan maar met boutje en moertjes een mijn doppie 10 ligt ergens in de deur.
De tweede speaker ging 10xsneller en is het nu wachten op de HP speakers voor de voor portieren.
Ik kreeg nog wel t verzoek van de buren of ik wilde stoppen met vloeken🤔🤔🤔 niet dus.
Oja,volgend weekend met de versterker en radio in de weer....me maag draait nu al om.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 16:03  ·  #10377
Als de buren komen klagen en het is gelukt dan weet je zeker dat je met een voldaan gevoel kan zeggen. "Dat heeft pappa goed gedaan" +1 voor het doorzetten. 😁
ErikEuv
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 16:58  ·  #10378
Dat had ik ook :-). Maar ik had iets meer geduld en dacht dan druk ik ze er maar door. Dat bleek uiteindelijk de oplossing. En je kunt er (bij de V70) goed bij hoor om je dop weer terug te krijgen. Je kunt namelijk alle spullen naar de opening schuiven. Ik had een paar pinnetjes in de deur liggen. Popnagels goed uitboren dan heb je de speakers er zo uit. Daarna weer vastpoppen en klaar is kees.

Quote door Barre gaander

De high performance achterdeur speakers geplaatst...wat een takke werk,kreeg de eerste deur paneel er niet af....oorzaak bleek later;had die pennetjes niet ver genoeg naar binnen gedrukt.
Dus ik ken me zelf,Word groen en met grof geweld dat paneel eraf gerukt(no mercy).
Van de eerste speaker ontbrak al een oortje,via mijn klauwe de andere 2 ook vernaggelt dus dan maar met boutje en moertjes een mijn doppie 10 ligt ergens in de deur.
De tweede speaker ging 10xsneller en is het nu wachten op de HP speakers voor de voor portieren.
Ik kreeg nog wel t verzoek van de buren of ik wilde stoppen met vloeken🤔🤔🤔 niet dus.
Oja,volgend weekend met de versterker en radio in de weer....me maag draait nu al om.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 17:00  ·  #10379
Quote door VOLVOSCHEURDER

Als de buren komen klagen en het is gelukt dan weet je zeker dat je met een voldaan gevoel kan zeggen. "Dat heeft pappa goed gedaan" +1 voor het doorzetten. 😁

😎😎 de volhouder wint.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 17:41  ·  #10380
Quote door Barre gaander

.......

Godzij dank, ik ben niet de enige ^_^

Selected quotes for multi-quoting:   0