Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 26.12.2021 - 09:03  ·  #10486
Quote door v70_2.4T

Niet vandaag maar van de week, de voor dempers vervangen en veren vervangen, en wat het verschil, dit was echt zoiets dat je het pas merkt dat het nodig was als je het vervangt, heb bilstein b4 genomen, achter moet nog, standaard veren, miss dat ik daarvan voor toch nog ga vervangen naar verlaagd maar ligt ook aan de achterkant. Tot nu toe rijdt hij weer super fijn!

Hoe zijn de Bilsteinen? Stugger dan orgineel?
v70_2.4T
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.12.2021 - 09:50  ·  #10487
Voor heb ik zelf 100k mee gereden en ik weet niet hoelang ze erop hebben gezeten, dacht dat er een sticker op zat met 2006 maar weet niet of hij er toen ook al op zat, dus het is niet echt te vergelijken denk ik maar nu is hij stugger maar niet te stug, heb ze met eibach veren. Maar heb wel gelzen dat b4 erg bevalt als vervanger en ik ben tot nu tevreden.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 31.12.2021 - 15:14  ·  #10488
Ik heb net de gasveren van de koffer (XC70) vervangen met exemplaren van pro. parts sweden. Dan zag ik pas hoe zwak de oude waren.
Nu slaagt de kofferklep zo hard omhoog dat de auto ervan beweegt, wat me nogal slecht lijkt voor de scharnieren.
Is dat bij jullie ook zo of heb ik een veer met te weinig (eind)demping gekocht?

Maarten
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 31.12.2021 - 15:37  ·  #10489
Volgens mij gebruikt Volvo zelf gasveren van Stabilus met eind demping.
Die dingen van Pro-Parts noemen wij gekscherend "kunstgebit klappers", die dingen knallen zo hard omhoog dat je echt eerst een stap terug moet doen om de klep te openen. Anders komt die klep zo hard omhoog dat je hem echt onder je gebit krijgt..... :-/
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 31.12.2021 - 17:37  ·  #10490
Vandaag hebben mijn vriendin en ik de stoffen binnendeurpanelen vervangen door exemplaren met volledig (nep?)leer.

En de auto voorzien van 2 tweeters en 6 verbeterde (high performance) speakers. In de hoedenplank zaten nog geen speakers en in de achterdeuren ook nog niet.

Nu nog een keer een HU803 scoren en een externe versterker. Maar voor nu zijn we al zeer tevreden met het geluid.
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 31.12.2021 - 20:17  ·  #10491
BBS,
oke, dan ga ik op zoek naar gasveren met deftige demping want van hoe die koffer nu openkwakt word ik niet vrolijk.
En ik ben te jong voor een kunstgebit :-) .

maarten
sw2983

Subject:

· 
Posted: 31.12.2021 - 20:22  ·  #10492
Maarten: ik zou even op motointegrator.de kijken of ze stabilus gasveren hebben. Dat zijn de originele en kost daar zeker de helft als in NL.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 01.01.2022 - 22:07  ·  #10493
Vandaag het raam gemaakt. Knopje op de bedieningsunit aan de bestuurderskant haperde de laatste tijd nogal. Wat resulteerde in een ruit die vaker niet dan wel open ging (en dicht..). Aangezien de rest vd knopjes wel gewoon werkte had ik het idee dat er ergens slecht contact werd gemaakt. Bedieningsunit eruit gehaald, en vervolgens uit elkaar gehaald. uiteraard met veel beleid want allemaal makkelijk breekbare plastic. Printplaat eruit geschroefd en dan kan je bij het rubber ‘matje’ waar de contactpuntjes zitten die contact maken met de printplaat bij het indrukken van de raamschakelaar. Dit zijn kleine metalen puntjes en deze met een wattenstaafje en aceton schoongemaakt.
Daarna het hele zooitje weer in elkaar gezet en aangesloten. En jawel, de schakelaar werkt weer vlekkeloos. Raam gaat weer open en dicht. Wel zo handig. Een kleine maar dankbare klus.

Nu nog het raam achter een keer loshalen en mechanische bekijken. Ruit kantelt waardoor die niet meer omhoog komt zonder deze recht te houden (en je vingers tijdig weg te halen).
Wat ik lees is dat de beruchte glijblokjes niet bij de achterramen zitten. Zal dus iets anders zijn.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2022 - 11:07  ·  #10494
Het mechanisme van het achterraam goed bekeken. Dus deurpaneel eraf en het schuim voorzichtig deels eraf gepield. Zag er voor zover ik kon zien goed uit. Wat nieuw vet op de geleiderstang gedaan. De rubbers getracht schoon te maken. Vooral de onderste is natuurlijk heel vies. Pas toen viel me op dat er in de hoek een rubber niet goed meer zit. Die is naar binnen gedraaid waardoor op die plek een verdikking is en ipv vilt rubber zit. Raam loopt op dat stukje dus stroef en kantelt dan wanneer het weer omhoog moet. Daar had bij nader inzien geeneens het deurpaneel voor eraf gehoeven… anyway, op zn plaats duwen lukt niet. Het is al te lang zo vermoed ik. Schiet weer vrolijk terug. Iemand enig idee of dit te lijmen is oid?
Heb het ingespoten met silleconen spay zodat het glad is en daardoor de ruit niet meer stroef gaat. Heb ook het idee dat er hierdoor wat water in de deur komt. Was wel wat nattig.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.01.2022 - 20:41  ·  #10495
Lijkt nu net alsof ik de enige ben die wat aan zn Volvo(s) doet 😂

Maar vandaag bij de NN de achterlicht module geïnstalleerd zodat de bovenste delen ook branden.

Leuk extraatje al merk je er zelf achter het stuur niet veel van haha.
Voor de kosten hoef je niet te laten en monteren vd module is zo gepiept.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.01.2022 - 00:02  ·  #10496
Naais !👍🏻
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 07.01.2022 - 09:18  ·  #10497
Mooi Joris! Dat maakt de kar net wat completer!

Ik doe zelf idd weinig aan mijn auto, deze is redelijk vol en af en ik hoef er niets op of aan te bouwen eigenlijk..
Hoe is met de ramen afgelopen? Niet meer stroef? Een beete vet of siliconen in de zijkanten wil ook wel eens helpen.. wellicht niet voor dit specifieke geval, meer in het algemeen.

DJ
koeni
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.01.2022 - 10:16  ·  #10498
Vandaag een grote klus uitgevoerd. Er ontbrak een afdichtkraag van de vergrendelingspin van het portier linksachter. Deze zit er nu weer op

Nu even uitrusten 😉
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 07.01.2022 - 11:44  ·  #10499
Klein maar fijn, even een streep siliconen spray in de raamlijsten gespoten.
Hij liep bij de voorste twee ramen in de beveiliging en wou niet op de automatische stand sluiten.
Gaat nu weer als een zonnetje!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.01.2022 - 14:20  ·  #10500
Het opnieuw invetten van de geleide rail, daar waar de glij blokjes inzitten, helpt ook goed.
Vaak is het bestaande vet uitgehard en geeft dan ook weerstand.

Selected quotes for multi-quoting:   0