Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

ries123
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 02.02.2022 - 15:18  ·  #10531
RVS uitlaat van Rakaror laten monteren. Het volledige systeem cat-back kostte ongeveer net zoveel als een originele einddemper.
Nu weer door de APK. Volgens de monteur geeft het systeem een mooie brom bij het starten en tijdens het rijden gewoon comfortabel. Ook is de pasvorm goed. Ik hoor het over een ruime maand, zodra ik weer in het land ben.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.02.2022 - 17:01  ·  #10532
Mooi Richard, ik wil dat ook nog doen, is die uitsparing in de bumper gemaakt of standaard?
En mag ik vragen waar je de uitlaat gekocht hebt?
ries123
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.02.2022 - 17:18  ·  #10533
Quote door Noob

Mooi Richard, ik wil dat ook nog doen, is die uitsparing in de bumper gemaakt of standaard?
En mag ik vragen waar je de uitlaat gekocht hebt?

Ik heb de uitlaat via https://rakaror.o.se/ besteld. Je kan ze een mailtje sturen, communicatie is wat bot maar ze spreken Engels. Ze verzenden de uitlaat direct na ontvangst bedrag en het neemt 3 dagen in beslag. Je hoeft geen aanpassingen te doen, die uitsparing is standaard en pasvorm uitlaat is perfect.
Ik heb deze uitlaat gekocht na de positieve ervaring gelezen te hebben van plein69.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.02.2022 - 18:11  ·  #10534
Dat ziet er goed uit Richard ! :Thumbsup:

En meteen een mooi eindstuk. :fgrin:
James Dean

Subject:

· 
Posted: 02.02.2022 - 20:58  ·  #10535
Quote door Noob

Oei dat klinkt ellendig.
Schilfers nog wel? Heb je dat niet gemerkt/gehoord?

Dan moet ik het anders zeggen, "schilfers" is eigenlijk niet de juiste bewoording, sorry.
Gruis dan, maar wel groot genoeg om dat te voelen; vinger door het bakje heen en wrijf het tussen mijn vingers......dan zijn het echt gewoon spikkels, duidelijk voelbaar.

Maar sterker nog; ik merk nog steeds niets, hoor niets, voel, merk en proef niets.....
Alles doet wat het altijd al deed.

Tja, hoe lang zit het er al? Geen idee dus, mijn eerste verversing met hem.
Dan is het "voordeel" nog; het is in ieder geval net groot genoeg om niette de olieflow mee te stromen door het blok heen.
Dat schat ik natuurlijk een beetje in, maar zoals ik het bekijk, is het zwaar genoeg om op de bodem van de pan te gaan liggen.

Niet dat het uitmaakt, maar ik maak hem volgende week weer even open en kijk hoe het er dan voor staat. Het leed is al geleden natuurlijk, maar zit hij nu in korte tijd nog voller als hij eerst zat, of zie ik nu helemaal niets meer? Ben wel benieuwd of ik er wat anders mee kan in denkwijze aan de hand van wat ik dan zie.
Maar op magische wijze ineens helemaal goed zijn, dat gaat hem toch niet worden helaas.
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.02.2022 - 06:30  ·  #10536
Quote door James Dean

Dan moet ik het anders zeggen, "schilfers" is eigenlijk niet de juiste bewoording, sorry.
Gruis dan, maar wel groot genoeg om dat te voelen; vinger door het bakje heen en wrijf het tussen mijn vingers......dan zijn het echt gewoon spikkels, duidelijk voelbaar.

Oliefilter ook opengezaagd?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.02.2022 - 08:01  ·  #10537
Quote door DDH

Quote door James Dean

Oliefilter ook opengezaagd?

Hij heeft een benzineblok, oliefilter is dus een los papieren element :P
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2022 - 09:13  ·  #10538
@James Dean: dan is een magnetische carterplug wellicht ook aan te raden. Ik heb dat in mijn motorfiets ivm natte koppeling (koppeling draait in de motorolie, heeft altijd wel wat slijtage, zeker met off-road rijden en soms koppeling moeten slippen) en dat pikt een hoop troep op. Wellicht is die voor de Volvo ook te krijgen, of anders een neodymium magneetje op een standaard carterplug (indien magnetisch), dan wordt die plug ook wel magnetisch lijkt me, en trekt dan aan de binnenkant de slijpsel uit de olie als die er langs stroomt. Mits het magnetisch materiaal is natuurlijk, messing en alu slijpsel zal het niet oppikken, maar daar heb je je oliefilter voor.
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 04.02.2022 - 09:45  ·  #10539
Vanochtend de S60 weer opgehaald bij de garage. Tijdens de wintercheck een paar weken geleden bleek de aircocondensator lek te zijn. Deze gisteren laten vervangen in combinatie met een APK. De volvo is na wissel naar zomerset (winterset zat helaas 1 band onder de 1.6 mm aan de zijkant van het profiel) én na vervanging van de fuseekogel rechts weer goedgekeurd tot maart 2023.

586 euro lichter 🙈. Maar nu kan ie er weer een jaartje mee.
Ciske
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.02.2022 - 15:30  ·  #10540
Quote door Winterswijkposse

Vanochtend de S60 weer opgehaald bij de garage. Tijdens de wintercheck een paar weken geleden bleek de aircocondensator lek te zijn. Deze gisteren laten vervangen in combinatie met een APK. De volvo is na wissel naar zomerset (winterset zat helaas 1 band onder de 1.6 mm aan de zijkant van het profiel) én na vervanging van de fuseekogel rechts weer goedgekeurd tot maart 2023.

586 euro lichter 🙈. Maar nu kan ie er weer een jaartje mee.

Dat zijn de mindere rekeningetjes idd... maar wel fijn als de airco werkt natuurlijk.....
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2022 - 06:35  ·  #10541
Niet vandaag maar gisteren.
Eindelijk de bobines gewisseld die ik al maanden geleden van nicoo hier over genomen had.
Meteen maar nieuwe bougies er in gezet, de oude waren mooi lichtbruin en droog.
Tevens olie, oliefilter, luchtfilter en koelvloeistof (deels) gedaan, deze was ook mooi helder.
Verder pollenfilter, het aircocircuit met antischimmel/reuk/bacterie stuff gereinigd.
Kwam een klein dingetje tegen, waar ik vandaag nog even achterna moet.
Toen ik de bougie van cylinder 3 bekeek alvorens deze eruit te draaien. (Macht der gewoonte) zag ik dat daar wat lekkage vd kleppendeksel seal was.
Dus dat moet even nagekeken worden en indien nodig tzt vernieuwd. (Eerst bestellen uiteraard)
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 20:02  ·  #10542
Zo te lezen is de V verwend en kan die er weer een tijdje tegenaan.
Vandaag 2 xenon lampen (D2R) binnen gekregen, vanwege een flikkerende xenon. Was even pielen maar met een minuut of 15 zat een kant erin. Geen geflikker meer, dus das mooi. De andere wil ik morgen nog even doen. De lamp die erin zat kon ik nergens vinden dus maar 2 andere gekocht. En sowieso vervang ik ze altijd beide. (de oude H7 lampen waren wel een stuk goedkoper). Prijzige lampjes die xenon.
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 21:28  ·  #10543
Welke lampjes heb je er precies ingezet? En wat is het lichtbeeld? Ben wel benieuwd!
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 22:00  ·  #10544
Ik monteer deze de laatste tijd in de gereviseerde xenon koplampen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 22:16  ·  #10545
Heb er nog niet in het donker mee gereden, dus weet niet hoe het lichtbeeld is...
De HID-Xenon lamp D2R 4300K zit erin. Was in de aanbieding bij winparts. Zal vast minder van kwaliteit zijn dan een philips of osram, maar goed we zullen zien of goedkoop ik dit geval duurkoop is (of niet). De philips begon pas bij een euro of 70 voor eentje. Vond 150 ballen voor een paar nieuwe bolletjes wat gortig…. (Hoop geld uitgegeven de laatste tijd, dus dan moet je toch ergens op besparen…)

Selected quotes for multi-quoting:   0