Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 01.03.2022 - 18:26  ·  #10576
Quote door ikbat

dus wel de hele 1 euro extra betaald.

Zo Martijn, dat is een flinke aderlating.
Hopelijk kun je het verwerken.
We leven met je mee.
ikbat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.03.2022 - 18:33  ·  #10577
Quote door Bigdog

Quote door ikbat

dus wel de hele 1 euro extra betaald.

Zo Martijn, dat is een flinke aderlating.
Hopelijk kun je het verwerken.
We leven met je mee.

Dank je wel, ja soms heb je tegenslagen in het leven maar met de steun hier komen we er mentaal wel weer bovenop!
MathijsT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.03.2022 - 20:52  ·  #10578
Vandaag een bezoekje gebracht aan Raymond van TPR Powerflush in Nieuwveen om de V70 te verwennen. Toen ik de auto kocht in Soest is bij de aflevering olie bijgevuld en niet ververst. Het gaf geen lekker gevoel, vandaag had ik tijd en TPR had ook tijd! Interessant proces om de V70 te zien draaien met de HHO toevoeging en de motorloop steeds wat soepeler te horen lopen, Raymond gaf even gas en dat was echt een verschil. Voor de zekerheid ook de Geartronic geflushed en dat was ook wel nodig. Ben benieuwd of de reiniger die aan de brandstof is toegevoegd nog een verschil maakt voor injectoren etc. Op weg naar huis een hele andere en ontzettend soepele rijervaring. Erg blij mee!

Aanrader TPR!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 21:18  ·  #10579
Van de vorige bougiewissel (ca 40.000 km geleden) wist ik dat de omhulsels van de bobinebekabeling na zo'n 20 jaar niet meer optimaal was. Dus de bobines, bougies en omhulsel vandaag vernieuwd. Niemand die het waarschijnlijk ooit nog ziet, maar ik vond dat het onder die afdekkap ook netjes moet zijn.
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 22:21  ·  #10580
Ziet er erg netjes uit, en dat geeft op een of andere manier toch meer rust in de kop tijdens het rijden.
Pygmy
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 22:46  ·  #10581
Waterval grill omgeruild voor de blokjesgrill - ik wissel schijnbaar om de 6 maanden van idee welke mooier is...
Dus is de enige oplossing om af en toe te wisselen :-)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 23:45  ·  #10582
Quote door MathijsT

Vandaag een bezoekje gebracht aan Raymond van TPR Powerflush in Nieuwveen om de V70 te verwennen. Toen ik de auto kocht in Soest is bij de aflevering olie bijgevuld en niet ververst. Het gaf geen lekker gevoel, vandaag had ik tijd en TPR had ook tijd! Interessant proces om de V70 te zien draaien met de HHO toevoeging en de motorloop steeds wat soepeler te horen lopen, Raymond gaf even gas en dat was echt een verschil. Voor de zekerheid ook de Geartronic geflushed en dat was ook wel nodig. Ben benieuwd of de reiniger die aan de brandstof is toegevoegd nog een verschil maakt voor injectoren etc. Op weg naar huis een hele andere en ontzettend soepele rijervaring. Erg blij mee!

Aanrader TPR!

Goh ja.... de V70 draaien...ik zie het op de foto....dan komt die olie er ook ook uit... en dan kun je de undertray en de carterplug lekker laten zitten.
:D
Klaasw
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 06:49  ·  #10583
Quote door folke3

Van de vorige bougiewissel (ca 40.000 km geleden) wist ik dat de omhulsels van de bobinebekabeling na zo'n 20 jaar niet meer optimaal was. Dus de bobines, bougies en omhulsel vandaag vernieuwd. Niemand die het waarschijnlijk ooit nog ziet, maar ik vond dat het onder die afdekkap ook netjes moet zijn.

Persoonlijk zou ik alle oude resten hebben verwijderd, maar dat is een keuze. Kan me het gemak ook wel voorstellen. Daarnaast is het beter om de uiteinden van de bescherming even te schroeien met een aansteker, om rafelen te voorkomen.
Musicus
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 16:05  ·  #10584
Quote door folke3

Folke, wat heb je daarvoor gebruikt? Bij beide auto's van ons is dit ook helemaal verpulvert. Ik heb wel eens van die nieuwe kunststof omhulsels gekocht bij Conrad, maar die zijn zo stug, ik krijg die nauwelijks open met de hand. Ben veel te bang dat ik de draden kapot druk tijdens het monteren....
Dit lijkt me vrij soepel spul?
Klaasw
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 17:40  ·  #10585
Ik denk HellermanTyton Twist-Inn
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 04.03.2022 - 21:35  ·  #10586
Inderdaad, HellermanTyton Twist-Inn, de kleinste uitvoering. Als je die uitrolt en met je duim openvouwt kun je het prachtig om de draadbundel heen vouwen. Het is inderdaad een prutswerk, maar als je eerst de bobine demonteert (of in mijn geval vernieuwt) kun je de draadboom wat recht leggen en lukt het goed. Ik heb bijna 2 meter gebruikt.

Conrad factuuromschrijving: 541574 Gevlochten kous 8mm zwart TWIST-IN
7the7
Forumlid.
Subject:

Wat upgrades aan de "koninklijke" S80 (en eindelijk gewassen)

· 
Posted: 05.03.2022 - 19:40  ·  #10587
Vandaag eindelijk de tijd gevonden de S80 te wassen. Eerst met foam aan de slag, vervolgens two bucket wasmethode. Ik wil immers niet het werk van Patrick teniet doen. Patrick heeft een maand geleden in een weekend mijn auto op een hoger niveau gebracht door te polijsten, te waxen etc. Met name de motorkap zat vol met swirls. Ooit heeft een vorige eigenaar vermoedelijk met een schuurspons vogelpoep verwijderd. Dat is gelukt, maar zelfs de harde lak van een Volvo is niet bestand tegen een schuurspons. Voor de full spa door Patrick zijn eerst de voor- en achterbumper en het dak gespoten. Keurig werk geleverd via een contact van Poika. Via Poika heb ik de S80 overigens gekocht. Voordat ik de S80 ophaalde kreeg hij van Poika een wat naar voren gehaalde onderhoudsbeurt en een verse APK. Ook gelijk maar een setje nieuwe winterbanden gemonteerd op de originele velgen. Deze velgen konden mij niet bekoren, dus ben ik voor een toen nog aan te schaffen set zomerbanden op zoek gegaan naar een set velgen. Uiteindelijk ook na advies van Poika gekozen voor de 19 inch BOR velgen met vers Goodyear rubber. Het staat de S80 goed! De Volvo is oorspronkelijk van het Koninklijk Huis geweest en die hebben allemaal spatlappen gemonteerd. Ik vind het op z'n zachtst gezegd niet erg dynamisch staan, hoewel functioneel zijn ze er tijdens de bandenwissel gisteren toch maar door Poika afgehaald. Staat 'm een stuk beter. Ik zal zo wat foto's pogen te uploaden.
7the7
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.03.2022 - 19:51  ·  #10588
ooh, het uploaden gaat sneller dan verwacht. Sorry voor de hoeveelheid dezelfde foto's. Hierbij nog een aantal.

Doublures weggehaald.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2022 - 20:26  ·  #10589
Erg fraaie kar, zeker met de Bor velgen eronder. Zijn dat originele Volvo velgen of aftermarket?
7the7
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.03.2022 - 20:54  ·  #10590
Zijn originele Volvo velgen

Selected quotes for multi-quoting:   0