Vandaag een bezoekje gebracht aan Raymond van TPR Powerflush in Nieuwveen om de V70 te verwennen. Toen ik de auto kocht in Soest is bij de aflevering olie bijgevuld en niet ververst. Het gaf geen lekker gevoel, vandaag had ik tijd en TPR had ook tijd! Interessant proces om de V70 te zien draaien met de HHO toevoeging en de motorloop steeds wat soepeler te horen lopen, Raymond gaf even gas en dat was echt een verschil. Voor de zekerheid ook de Geartronic geflushed en dat was ook wel nodig. Ben benieuwd of de reiniger die aan de brandstof is toegevoegd nog een verschil maakt voor injectoren etc. Op weg naar huis een hele andere en ontzettend soepele rijervaring. Erg blij mee!
Aanrader TPR!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Van de vorige bougiewissel (ca 40.000 km geleden) wist ik dat de omhulsels van de bobinebekabeling na zo'n 20 jaar niet meer optimaal was. Dus de bobines, bougies en omhulsel vandaag vernieuwd. Niemand die het waarschijnlijk ooit nog ziet, maar ik vond dat het onder die afdekkap ook netjes moet zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Waterval grill omgeruild voor de blokjesgrill - ik wissel schijnbaar om de 6 maanden van idee welke mooier is...
Dus is de enige oplossing om af en toe te wisselen
Vandaag een bezoekje gebracht aan Raymond van TPR Powerflush in Nieuwveen om de V70 te verwennen. Toen ik de auto kocht in Soest is bij de aflevering olie bijgevuld en niet ververst. Het gaf geen lekker gevoel, vandaag had ik tijd en TPR had ook tijd! Interessant proces om de V70 te zien draaien met de HHO toevoeging en de motorloop steeds wat soepeler te horen lopen, Raymond gaf even gas en dat was echt een verschil. Voor de zekerheid ook de Geartronic geflushed en dat was ook wel nodig. Ben benieuwd of de reiniger die aan de brandstof is toegevoegd nog een verschil maakt voor injectoren etc. Op weg naar huis een hele andere en ontzettend soepele rijervaring. Erg blij mee!
Aanrader TPR!
Goh ja.... de V70 draaien...ik zie het op de foto....dan komt die olie er ook ook uit... en dan kun je de undertray en de carterplug lekker laten zitten.
Van de vorige bougiewissel (ca 40.000 km geleden) wist ik dat de omhulsels van de bobinebekabeling na zo'n 20 jaar niet meer optimaal was. Dus de bobines, bougies en omhulsel vandaag vernieuwd. Niemand die het waarschijnlijk ooit nog ziet, maar ik vond dat het onder die afdekkap ook netjes moet zijn.
Persoonlijk zou ik alle oude resten hebben verwijderd, maar dat is een keuze. Kan me het gemak ook wel voorstellen. Daarnaast is het beter om de uiteinden van de bescherming even te schroeien met een aansteker, om rafelen te voorkomen.
Van de vorige bougiewissel (ca 40.000 km geleden) wist ik dat de omhulsels van de bobinebekabeling na zo'n 20 jaar niet meer optimaal was. Dus de bobines, bougies en omhulsel vandaag vernieuwd. Niemand die het waarschijnlijk ooit nog ziet, maar ik vond dat het onder die afdekkap ook netjes moet zijn.
Folke, wat heb je daarvoor gebruikt? Bij beide auto's van ons is dit ook helemaal verpulvert. Ik heb wel eens van die nieuwe kunststof omhulsels gekocht bij Conrad, maar die zijn zo stug, ik krijg die nauwelijks open met de hand. Ben veel te bang dat ik de draden kapot druk tijdens het monteren....
Dit lijkt me vrij soepel spul?
Inderdaad, HellermanTyton Twist-Inn, de kleinste uitvoering. Als je die uitrolt en met je duim openvouwt kun je het prachtig om de draadbundel heen vouwen. Het is inderdaad een prutswerk, maar als je eerst de bobine demonteert (of in mijn geval vernieuwt) kun je de draadboom wat recht leggen en lukt het goed. Ik heb bijna 2 meter gebruikt.
Vandaag eindelijk de tijd gevonden de S80 te wassen. Eerst met foam aan de slag, vervolgens two bucket wasmethode. Ik wil immers niet het werk van Patrick teniet doen. Patrick heeft een maand geleden in een weekend mijn auto op een hoger niveau gebracht door te polijsten, te waxen etc. Met name de motorkap zat vol met swirls. Ooit heeft een vorige eigenaar vermoedelijk met een schuurspons vogelpoep verwijderd. Dat is gelukt, maar zelfs de harde lak van een Volvo is niet bestand tegen een schuurspons. Voor de full spa door Patrick zijn eerst de voor- en achterbumper en het dak gespoten. Keurig werk geleverd via een contact van Poika. Via Poika heb ik de S80 overigens gekocht. Voordat ik de S80 ophaalde kreeg hij van Poika een wat naar voren gehaalde onderhoudsbeurt en een verse APK. Ook gelijk maar een setje nieuwe winterbanden gemonteerd op de originele velgen. Deze velgen konden mij niet bekoren, dus ben ik voor een toen nog aan te schaffen set zomerbanden op zoek gegaan naar een set velgen. Uiteindelijk ook na advies van Poika gekozen voor de 19 inch BOR velgen met vers Goodyear rubber. Het staat de S80 goed! De Volvo is oorspronkelijk van het Koninklijk Huis geweest en die hebben allemaal spatlappen gemonteerd. Ik vind het op z'n zachtst gezegd niet erg dynamisch staan, hoewel functioneel zijn ze er tijdens de bandenwissel gisteren toch maar door Poika afgehaald. Staat 'm een stuk beter. Ik zal zo wat foto's pogen te uploaden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).