Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Pepijn
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 31.05.2022 - 10:56  ·  #10756
Zelf een afneembare trekhaak onder de auto gemonteerd met bijbehorende motorbeschermplaat.

Helemaal klaar voor de vakantie!
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.05.2022 - 11:48  ·  #10757
Quote door Pepijn

Zelf een afneembare trekhaak onder de auto gemonteerd met bijbehorende motorbeschermplaat.

Helemaal klaar voor de vakantie!

Wist niet dat er een plaat bij zo’n trekhaak hoorde. Mooi degelijk hoor👍

Heb zelf onlangs een trekhaak met aftermarket 7 polig vervangen door een originele Volvo 13polige module.

Heb jij nu ook rechtsonderin in je dashboard een extra knipperlicht ( met twee pijltjes) knipperen SAMEN met je normale richting aanwijzer als je iets hebt aangekoppeld ??
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.05.2022 - 17:26  ·  #10758
Quote door ShahV70

Ja, hij was wel goed donker (smerig) ja.

Mooi dat hij nu weer mooi schoon is.
Kan het stuurhuis alleen maar ten goede komen.👍🏻
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.05.2022 - 17:51  ·  #10759
Merkte de laatste tijd dat de automatische achterbak wat problemen met omhoog komen had. Van Stabilus 2 veren besteld en vandaag gemonteerd.

En hij gaat weer op snelheid omhoog. :happy:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.05.2022 - 18:42  ·  #10760
De auto naar de keuring gebracht en zonder aanmerkingen(nou ja banden spanning was laag) weer jaartje rijden
ShahV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 31.05.2022 - 23:19  ·  #10761
Quote door Plein69

Merkte de laatste tijd dat de automatische achterbak wat problemen met omhoog komen had. Van Stabilus 2 veren besteld en vandaag gemonteerd.

En hij gaat weer op snelheid omhoog. :happy:

Een aardige klus zo te zien. Ik zie aardig wat van de hemelbekleding los, ook bij de raam stylen. Maar wel fijn als het weer werkt!
Johan XC70
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 02.06.2022 - 18:37  ·  #10762
Geheel tegen mn principe de XC70 weggebracht voor een kleine beurt, aircoonderhoud en de slang vervangen van de tankvulhals.
Als je tijdgebrek hebt moet je iets en dinsdag start mijn vakantie dan vertrekken we naar Italië.
Dat probeerde we vorig jaar ook maar toen stopte mn maatje er na 200 km mee en mochten we met een Opel Insignia verder.
Afgelopen jaar de auto door de mangel gehaald en bovenstaande zijn de laatste puntjes.
De slang van de vulhals vervangen keek ik best wel tegen op bij mijn AWD dus maar uitbesteed.
Deze zat er in een half uur onder !!! 🙈
Schokbreker los, 2 subframebouten los en scheef laten zakken met bakkrik.
Slang vervangen en klaar....
Was dat nou alles, druk gemaakt voor niets
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 02.06.2022 - 18:42  ·  #10763
Ja hebt volkomen gelijk. Ik moet t.z.t. een andere koppeling omdat de koppelinglager vervangen moet worden. Als het zover is dan wordt dat ook uitbesteed.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 04.06.2022 - 10:58  ·  #10764
Gisteren links voor een lekke band, vandaag 2 nieuwe Michelin pilot sport 5 erop. Het werd wel weer tijd voor verse.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 04.06.2022 - 12:04  ·  #10765
De A-stijlen waren aan vervanging toe, maar helaas niet meer nieuw te verkrijgen. Gisteren via het forum 2 stijlen binnengekregen die wat netter waren dan de mijne.
Om te voorkomen dat de bekleding wéér loskomt een zwart PVC klem profiel erover gezet.
Best netjes geworden als je het mij vraagt.
En de kosten van die strips is een lachertje, 1,65 €/m.
Wout_H
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.06.2022 - 14:46  ·  #10766
Weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar gisteren bleef bij het uitstappen opeens
de handgreep in het deurpaneel vast zitten. De deur wilde ook niet open. Dus maar het raam
geopend en de deurgreep aan de buitenkant gebruikt :D

Vandaag het deurpaneel eraf gehad om te kijken waar het precies aan lag.
Blijkt dat er een barst in het kunststof zit waardoor 1 van de twee klikvingers niet meer 100% werkt.
Bij een ruk aan de deurgreep schiet de kabel bevestiging steeds los.

Heb even in de rommelschuur rondgezocht en vond daar nog een stalen klemmetje van een
oud rolgordijn. Dat past echt perfect en houdt de klikvingers weer stevig bij elkaar haha!

Zo kan het weer een tijdje verder, en de lijst voor de sloop is weer iets langer geworden.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.06.2022 - 16:54  ·  #10767
Zo, vandaag nav een posting hier uit 2016 😄 beetje aan het solderen geweest ter voorbereiding van de vakantie naar Italië.

Ivm medicijnen en het ontbreken van een airco gekoeld dashboard kastje ( wat dan weer wel in haar oudere cabrio zit …) is het best van belang dat het kleine koelkastje gewoon goed blijft werken qua stekkers.

Ik heb in het paneel een degelijk 12v outlet geplaatst en ook een LED die aangeeft of er prik op staat. Deze LED gaat dus pas uit als de accuspanning onder de 11.8 komt.
Onderhuids zit er een “ breaker” . Zodra je onder die 11.8v komt sluit deze het tappunt.( en dus ook de LED)

Het geheel zit rechtstreeks op de accu maar wel met een 5a zekering op de +. Overigens zit er ook een 5a glaszekering in de draad tussen de outlet en het koelkastje.

Ben ik helemaal tevreden… mmm wil eigenlijk nog een Aan-uit schakelaar met heel klein ledje plaatsen tussen de accu en de outlet.
Hoewel het echt minimaal is heb ik nu natuurlijk een LED die 24/7 aan de accu trekt..

Overigens…

mijn absolute dank voor formum lid Robert Brink die ervoor waakte dat ik geen geknetter zou krijgen!

Plaatjes na praatjes…
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: directadministrati…
Subject:

· 
Posted: 05.06.2022 - 17:05  ·  #10768
Quote door Jack van Iersel

De A-stijlen waren aan vervanging toe, maar helaas niet meer nieuw te verkrijgen. Gisteren via het forum 2 stijlen binnengekregen die wat netter waren dan de mijne.
Om te voorkomen dat de bekleding wéér loskomt een zwart PVC klem profiel erover gezet.

Ziet er zo super netjes uit vindt ik met die PVC klem profielen en dat voor de somma van 1,65 de meter exclusief dan de kosten van de wat betere A-stijlen! Dat hou ik even in mijn achterhoofd mochten mijn A-stijlen minder gaan worden. 🤔👍
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.06.2022 - 17:25  ·  #10769
Quote door FullThrottle

Quote door Jack van Iersel

Ziet er zo super netjes uit vindt ik met die PVC klem profielen en dat voor de somma van 1,65 de meter exclusief dan de kosten van de wat betere A-stijlen! Dat hou ik even in mijn achterhoofd mochten mijn A-stijlen minder gaan worden. 🤔👍

Denk even mbt die a stijl kappen aan een stukje veiligheid.

Doeke wees me er bij mijn wagen op. De a stijlen hebben een zwarte plastic dat de stijl borgt/vasthoud bij het afgaan van de airbags in de a stijl.

Zonder dat stukje plastic klapt die kap dan naar voren en land ergens met de punt tussen de voorruit en het hoofd van de bijrijder/bestuurder….

Met dat stukje blijft de a stijl grotendeels op zijn plek en maakt enkel zijdelings plaats voor de SIP.

Tis maar een dingetje maar toch…
Johan XC70
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.06.2022 - 20:00  ·  #10770
Niks aan, maar met....
Heb me vandaag mentaal voorbereid door 200 km te rijden en morgen gaat dat ook gebeuren ! 🙊

Vorig jaar viel mn XC70 net over de grens stil toen we op vakantie naar Italië gingen,
En ondanks dat ik de auto onderste boven gehad heb is dat toch wel een dingetje, met name vrouwlief heeft nog niet de overtuiging dat hij nu wel goed is.
Dus komt het goed uit dat we vandaag en morgen afspraken hebben en bij elkaar 400 km rijden.
De optie om met een DS3 (auto van vrouwlief) naar Italië te rijden laat ik graag aan me voorbij gaan...

Selected quotes for multi-quoting:   0