Ook niet ik zelf, maar vandaag staat de V70 bij Poika voor vervanging carterventilatie en nieuwe O-ringen in de carterpan. O-ring was wel erg nodig
Heb je de o ring in het carter ook bekeken ?
Zou me niet verbazen dat deze “plat gedrukt” is.
Verversing interval schijnt inderdaad uit te maken.
@Johan,
Van wie het favoriete plekje ook is, daar zit je goed.
Geniet ervan.
Die ringen zijn ook vernieuwd van het pijpje. Daar zaten de oude rood kleurige nog in. Inderdaad plat. De staat vd ringen in deze T5 waren 1 vd slechtste tot nu toe. En ik heb er echt al tientallen gedaan. De ringen waren echt keihard geworden. Uiteraard zit er ook de vernieuwde aanzuigbuis in, die dieper in het carter komt. Geen foto’s van, er blijft weinig tijd over voor hele foto reportages die ik voorheen wel vaak maakte.
De carterventilatie daarintegen zag er nog keurig uit gek genoeg met 350k km. Ook nog volledig origineel. Ik denk veel lange ritten.
Niet ik zelf, maar Poika (Blade-Autobedrijf Polter) heeft mijn auto vandaag kritisch bezien, alle vloeistoffen en filters vervangen, een nieuwe gasveer onder de motorkap gezet (na 21 jaar waren het koppel wat vermoeid en vervangen door een enkele) stadslicht lampje vervangen en afgesproken dat binnenkort de aandijfas-hoezen vervangen worden, de nokkenassensor en het stuurbekrachtigings- tankje en ld-slang vernieuwd gaan worden. Goed om van tijd tot tijd een kritisch deskundige naar je auto te laten zien. En dan is het altijd een prettig gevoel dat de auto bij Poika in goede handen is.
Nog even de puntjes op de i en je kan weer een jaartje goed vooruit Folke!
Ik ga niet de nokkenassensor vernieuwen maar de solenoid samen met de pakking
Inderdaad plat. De staat vd ringen in deze T5 waren 1 vd slechtste tot nu toe. En ik heb er echt al tientallen gedaan. De ringen waren echt keihard geworden.
Door het oog van de naald, begrijp ik.
Gelukkig allemaal nog goed gegaan.
Niet ik zelf, maar Poika (Blade-Autobedrijf Polter) heeft mijn auto vandaag kritisch bezien, alle vloeistoffen en filters vervangen, een nieuwe gasveer onder de motorkap gezet (na 21 jaar waren het koppel wat vermoeid en vervangen door een enkele) stadslicht lampje vervangen en afgesproken dat binnenkort de aandijfas-hoezen vervangen worden, de nokkenassensor en het stuurbekrachtigings- tankje en ld-slang vernieuwd gaan worden. Goed om van tijd tot tijd een kritisch deskundige naar je auto te laten zien. En dan is het altijd een prettig gevoel dat de auto bij Poika in goede handen is.
Ik lees dat je uit Oosterhout komt, is dat Oosterhout nabij Breda ?
Daar lijkt het wel op Gelukkig op tijd laten doen.
Quote door Bigdog
Quote door Blade
Inderdaad plat. De staat vd ringen in deze T5 waren 1 vd slechtste tot nu toe. En ik heb er echt al tientallen gedaan. De ringen waren echt keihard geworden.
Door het oog van de naald, begrijp ik.
Gelukkig allemaal nog goed gegaan.
Vandaag van de C70 de bak laten flushen en het blok laten terugzetten op het normale vermogen van de 2.4 zonder Turbo. veel meer is er niet mogelijk maar het verschil is merkbaar. Blok trekt nu aanmerkelijk beter door, bak schakelt wat alerter. Met de XC90 jaren geleden ook gedaan altijd goede ervaringen mee gehad. Verder was er met de C70 niet veel mis. Paar kleine ministoringen die ooit opgetreden waren.
Leuk ritje naar Elst, jammer van de regen anders was het een mooi open ritje geworden.
Zojuist terug vanuit Elst, mocht op visite bij Obbe en Kuba. De EGR laten wegschrijven op advies van Poika.
Toen ik daar was bleek tuning maar 100 extra te kosten icm de EGR, dacht eerst 275 euro dus toch maar gedaan.
WOW wat een verschil, veel soepeler de motor. Wat rijd dit veel beter.
En wat een aardige vakmensen zijn dat zeg!!! Duidelijke uitleg, super!
Dit weekend aan de gang geweest met het oplossen van een paar kwaaltjes:
- DEM van de Haldex losgekoppeld (anti skid melding) en opgestuurd naar ETS (Haldex pomp loopt) en alvast Haldex olie besteld
- De lenzen van Xenon koplampen verwijderd en de nieuwe geplaatst (had ik al een half jaar liggen)
- De gaas van de gril schoongemaakt en opnieuw bevestigd met zwarte PU kit
Nu nog even afwachten hoe het gaat met de DEM …
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40064 Geregistreerd: 07 / 2009
Vandaag gekookte lijnzaadolie gekocht bij Bauhaus voor een paar euries een halve liter waar je volgens mij een eeuwigheid mee vooruit kunt. Het plastic behandeld met een beetje olie. Ben eerlijk gezegd helemaal verbaasd over het superstrakke resultaat! Helemaal als de kleur van het plastic nu daadwerkelijk een paar weken zo blijft. Als ik het elke maand zou moeten herhalen vind ik het ook prima. Ik denk dat ik het plastic nu maar standaard na (vrijwel) elke wasbeurt even met een beetje lijnzaadolie behandel. Oftewel supertip weer van et forum!