Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 20.09.2022 - 19:11  ·  #10936
Aangaande de nieuwe voorbanden;
Is het anderen ook opgevallen dat het aantal millimeters profiel tegenwoordig minder is/lijkt te zijn dan vroegâh?
Vandaag nieuwe Vredestein zomerbandjes gemonteerd, en deze komen niet aan de 6,5 mm.
neepavra
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 21.09.2022 - 23:35  ·  #10937
Met het vervangen van twee nieuwe stuurkogels is de V70 weer voor een heel jaar goed gekeurd
Toch knap met 664000 km op de klok.
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.09.2022 - 11:30  ·  #10938
Ik moest 1 draagarm vervangen om weer een jaar te mogen sturen. Ja de tweede heb ik ook gekocht. € 38,-- per stuk.... Mag wat kosten ;-)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.09.2022 - 17:53  ·  #10939
En zo wordt het een mooie klassieker.👍🏻
DDH
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.09.2022 - 20:33  ·  #10940
Nou......Zo lijkt het.....Maar: Enerzijds zou het eeuwig zonde zijn om weg te doen. Anderzijs; elke hoek heeft 'gebruikssporen', de oude dame is een beetje incontinent. En voor het leuke zou een compleet onderstel vernieuwen ook wel mooi zijn. Zal eens rekenen wat dat kost. Maar valt denk ik wel mee.
Dus ja wat is wijsheid. Was van de week na 3 weken weer eens met de v70nn op pad. Jee wat een mooie auto, zo modern...(ook al 2008)
Maar met de classic rijd ik dagelijks. Maar de andere staat (te) veel stil. Dat is ook zonde.
wouwer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 13:49  ·  #10941
Vandaag de winddeflectors van bij VPARTS gemonteerd op de V70. Stond al een tijdje op mijn lijstje. Nu alleen nog een keer de verwarming fixen.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 18:02  ·  #10942
Vandaag helaas met commandant aan de gang gemoeten op de portier een de rechterkant. Onder en boven de de sierstrip en een klein stukje aan de onderkant van de achter portier. Vrijdagmiddag was het druk op de ring bij Eindhoven (A2), er werd rond de 80-90km/h gereden. Ik zag in de spiegel al van die motor helden tussen de auto's door aan komen rijden. Omdat er rechts voor mij een vracht wagen reed wis ik wel dat ze daar niet tussen door zouden gaan. En om de voorkomen dat ze zoude inhalen en dan hun motor in mijn veilige afstand tot mijn voorganger zouden proppen, ben ik meer naar rechts gaan rijden om zo de te verhinderen dat ze er door konden.. Uiteindelijk is er een held tussendoor gefrot en heeft kennelijk bij het passeren even zijn voet tegen mijn zijkant aangezet. Met toch een paar flinke strepen op de portier. En waar ik dus bang voor was propte hij zich in de veilige aftand tot mijn voorganger, om vervolgens te gaan remmen. hierdoor moest ik ook remmen, en klapte zijn motor maatje bijna rechts achterop. En die dan ook nog allemaal gebaren maakt zo van waarom rem je nu.... zucht.... Later toen ik bij de supermarkt was, en van de andere kant van de auto aan kwam lopen zag ik de schade pas. Maar goed ook, want ik had hem van z'n motor af gereden. Maar goed vandaag dus met de commandant in de weer geweest. Voor een heel groot deel is het er wel weg, alleen ik weet waar het zit, dus als je onder een bepaalde hoek kijkt zie je het nog wel. Als ik maar een vermoeden had, had ik zeker het kenteken genoteerd. Nu toch serieus over een (dubbele) dashcam een het nadenken. Als iemand suggesties heeft, dan hou ik me aanbevolen.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 18:52  ·  #10943
Ik heb een suggestie. Maak je niet druk om een deukje krasje op je volvo
Gewoon gaan en kilometers maken met die Volvo!!
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 19:14  ·  #10944
En gewoon links blijven rijden , en de motor mannen de ruimte geven , nu gooi je de deur dicht , met alle irritatie van dien , de motor mannen kunnen best voor hun zelf denken , en kijken of het past , en hadden ze vast gewoon gewacht , of gewoon goed links houden , kan je er waarschijnlijk makkelijk langs en was er niets gebeurd .
Neemt niet weg dat ze niet zo hoeven te reageren , of je auto te beschadigen .

Rij zelf ook motor , en zie het ook vaak , ik denk dat het meer een soort afgunst is , ik niet door kunnen rijden jij ook niet , gewoon elkaar wat meer ruimte geven , de weg is van ons allemaal , en op de motor heb je wat fijne voordelen in de drukte , ik denk dan had ik maar op de motor gezeten , had ik lekker door kunnen rijden .
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 19:36  ·  #10945
Precies Olaf, leven en laten leven.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 19:49  ·  #10946
Quote door olaf

En gewoon links blijven rijden , en de motor mannen de ruimte geven , nu gooi je de deur dicht , met alle irritatie van dien , de motor mannen kunnen best voor hun zelf denken , en kijken of het past , en hadden ze vast gewoon gewacht , of gewoon goed links houden , kan je er waarschijnlijk makkelijk langs en was er niets gebeurd .
Neemt niet weg dat ze niet zo hoeven te reageren , of je auto te beschadigen .

Rij zelf ook motor , en zie het ook vaak , ik denk dat het meer een soort afgunst is , ik niet door kunnen rijden jij ook niet , gewoon elkaar wat meer ruimte geven , de weg is van ons allemaal , en op de motor heb je wat fijne voordelen in de drukte , ik denk dan had ik maar op de motor gezeten , had ik lekker door kunnen rijden .

Heeft niks met afgunst te maken. Als het echt file rijden is met lage snelheid, dan maak ik altijd plaats. En 80-90km/h rijden is geen file rijden. Dit is gewoon is/was gewoon onverantwoord asociaal rijgedrag. Niet meer en niet minder. En het is zo jammer dat ze dat zelf niet in zien. Zoals ik al zei, ik (moet) remmen om de motor voor niet aan te rijden, en omdat de tweede zo dicht achter mij rijd, klap ie bijna bij mij achterop, en dan was ie boos dat ik remde. Zucht... dan snap je het niet helemaal. Dat type motor rijders zijn het type waar het gewoon een keer fout gaat, en oom agent een keer bij de familie langs moet gaan. Dat ze zichzelf in gevaar willen brengen prima. Echter in veel, en zeker in dit geval brengen ze andere in gevaar. En daar ben ik pertinent op tegen.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 20:45  ·  #10947
Als ze werkelijk zotte idioten waren , dan is het gevaar alleen maar groter gemaakt denk ik .
Wat de snelheid betreft , zou je er inderdaad niet tussen door moeten rijden , het komt wel is voor een beetje een harmonica effect , tja , gewoon lekker aan de kant en je had geen probleem gehad .

Was er niet bij natuurlijk , dus laat het erbij .
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 25.09.2022 - 22:54  ·  #10948
Ik ben beslist geen motormuis en wil alle motorrijders hier beslist niet beledigen.
Maar wat mij van motorrijders erg irriteert is dat ze bij een stoplicht altijd vooraan moeten staan. Sta ik als 1e netjes voor de stopstreep bij een rood licht dan moeten ze zich beslist daar nog voor dringen, gaan zelfs voor de stopstreep staan om toch maar als 1e weg te zijn.
Of als je op een provinciale weg in een rij auto’s circa 83 / 85 km per uur rijdt en er gaat er eentje van een groep inhalen dan volgen alle andere motorrijders met alle gevaar van dien, ook als het op de tegenover gestelde richting erg druk is. Zij moeten altijd alles en iedereen voorbij.
Verbaast me regelmatig dat er dan geen ongelukken gebeuren.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 26.09.2022 - 08:15  ·  #10949
Quote door ProVolvo

Ik ben beslist geen motormuis en wil alle motorrijders hier beslist niet beledigen.
Maar wat mij van motorrijders erg irriteert is dat ze bij een stoplicht altijd vooraan moeten staan. Sta ik als 1e netjes voor de stopstreep bij een rood licht dan moeten ze zich beslist daar nog voor dringen, gaan zelfs voor de stopstreep staan om toch maar als 1e weg te zijn.
Of als je op een provinciale weg in een rij auto’s circa 83 / 85 km per uur rijdt en er gaat er eentje van een groep inhalen dan volgen alle andere motorrijders met alle gevaar van dien, ook als het op de tegenover gestelde richting erg druk is. Zij moeten altijd alles en iedereen voorbij.
Verbaast me regelmatig dat er dan geen ongelukken gebeuren.

Met een motor ben je altijd als eerste/het snelste weg (nouja, of er moet net een Tesla in ludicrous mode naast je staan), daarom gaan ze vooraan staan. Ik als motorrijder ga echt niet tussen de auto's staan, genoeg sukkelaars die niet opletten.
Als motorrijder moet je er gewoon vanuit gaan dat iedere automobilist je van de motor af wilt rijden.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 26.09.2022 - 09:19  ·  #10950
Dat leer ik overigens ook op motorrijles; zoveel mogelijk vooraan gaan staan. Als bezetene langs auto's scheuren dan weer niet ;-)

Selected quotes for multi-quoting:   0