Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 09.10.2022 - 10:56  ·  #10966
Ziet er goed uit. Zowel voor als achter. Is het lastig om de emblemen op de klep te verwijderen?
Zag toevallig vanmorgen een setje bor velgen op mp staan. Vp 700
Misschien is het wat voor je:

https://link.marktplaats.nl/m1867670257
Ghetto Bassie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 09.10.2022 - 11:09  ·  #10967
Quote door joriz

Ziet er goed uit. Zowel voor als achter. Is het lastig om de emblemen op de klep te verwijderen?
Zag toevallig vanmorgen een setje bor velgen op mp staan. Vp 700
Misschien is het wat voor je:

https://link.marktplaats.nl/m1867670257

Thanks voor de link, met die gast heb ik al contact gehad. Bij wat vragen reageert hij, een mooi bod gedaan, dicht tegen de vraagprijs, en dan blijft het stil. Ook geen tegenbod of wat dan ook, nog maar even afwachten.

De letters heb je zo van de klep af, zou je er af kunnen trekken met een plastic tooltje, of met een visdraadje er tussen en dan heen en weer naar beneden trekken. De lijmresten met lijmverwijderaar weggehaald en daarna met polijstpasta de boel gepolijst en nog een laagje was er overheen. Volvo letters worden wellicht ook nog vervangen door zwarte letters.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 09.10.2022 - 14:39  ·  #10968
Quote door Tenck

Ik heb een tailgate module geinstalleerd waarmee je de achterklep ook kan sluiten met het knopje op de afstandsbediening (en ook met die op het dashboard) :).

Hele fijne aanvulling, ik kan nu bijvoorbeeld met de boodschappenkrat gelijk naar de deur lopen en vanaf daar de boel dicht doen zonder terug te lopen.

Juist om dezelfde reden heb ik ook de tailgate module gekocht en geïnstalleerd maar die werkt niet bij mijn auto. Als de achterklep openstaat en ik wil die middels de knop sluiten dan reageert de klep door even alsnog omhoog te gaan en daarna niks. De klep blijft open staan. Dus weggegooid geld.

Het nadeel bij de instructie voor inbouw is dat je middels een bijgeleverde QR-code een aantal foto’s krijgt waarbij je moet zien hoe deze module aan te sluiten. En zover ik heb kunnen zien heb ik de contact pinnetjes van de module bij de juiste draad in de stekker gestoken.
Prettiger was geweest als er een handleiding bij had gezeten met daarin vermeld bij welke kleur draden / stekker nummers de contact pinnetjes bij gestoken moeten worden.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 09.10.2022 - 14:49  ·  #10969
Quote door Ghetto Bassie

Ook de grille vervangen voor een embleemloze grille (origineel houden we nog op de plank). Deze was in glanslak, die heb ik opgeschuurd en voorzien van een paar lagen matzwart om wat beter bij de rest te passen.

Persoonlijk snap ik de zwarte gril niet helemaal, maar het is jou auto en die moet je naar je eigen zin aanpassen zoals jij vindt dat die er uit moet zien.
Je auto is voorzien van de zilverkleurige inzet bij de mistlampen en volgens mij heeft een R-design uitvoering ook een zilverkleurige gril ipv een chroomkleur. En met die zwarte gril wordt het geen eenheid aan de voorzijde. Maar dat is mijn persoonlijke mening, het is wel jou auto :Thumbsup:
Ghetto Bassie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 09.10.2022 - 15:06  ·  #10970
Quote door ProVolvo

Persoonlijk snap ik de zwarte gril niet helemaal, maar het is jou auto en die moet je naar je eigen zin aanpassen zoals jij vindt dat die er uit moet zien.
Je auto is voorzien van de zilverkleurige inzet bij de mistlampen en volgens mij heeft een R-design uitvoering ook een zilverkleurige gril ipv een chroomkleur. En met die zwarte gril wordt het geen eenheid aan de voorzijde. Maar dat is mijn persoonlijke mening, het is wel jou auto :Thumbsup:

Dat heb ik gedaan omdat de grille daaronder ook geheel zwart is, is het daarmee iig wel een geheel. Om er een volledige eenheid in te krijgen hadden ze imo bij de onderste grille affabriek ook dan die zilvergrijze accenten mogen doen (zijn aftermarket ook wel te verkrijgen, maar goed).
Zat er aan te denken om de delen rond de mistlichten ook zwart te maken, maar de paar zilvergrijze accenten die er nog op zitten, vind ik juist wel mooi.
Maar ik ben er nog niet klaar mee :)
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.10.2022 - 15:50  ·  #10971
Die Bor velgen in Katwijk staan er al heel lang op. De prijs is veel lager dan normaal en zonder noemenswaardige beschadigingen. Moet wat mee zijn lijkt me.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.10.2022 - 15:52  ·  #10972
De grill snap ik ook niet helemaal. Realiseer me dat het persoonlijk is maar vind het zo een auto zonder gezicht. Zolang jij het mooi vind, daar gaat het om!
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 09.10.2022 - 17:41  ·  #10973
Quote door Ghetto Bassie

Dat heb ik gedaan omdat de grille daaronder ook geheel zwart is, is het daarmee iig wel een geheel. Om er een volledige eenheid in te krijgen hadden ze imo bij de onderste grille affabriek ook dan die zilvergrijze accenten mogen doen (zijn aftermarket ook wel te verkrijgen, maar goed).
Zat er aan te denken om de delen rond de mistlichten ook zwart te maken, maar de paar zilvergrijze accenten die er nog op zitten, vind ik juist wel mooi.
Maar ik ben er nog niet klaar mee :)

Ik vind het zo niet verkeerd staan.
De mistlampen passen dan weer mooi bij je koplampen dus die zou ik zo laten.
Helemaal je eigen keuze en doen zoals jij het mooi vindt :Thumbsup:
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 10.10.2022 - 19:33  ·  #10974
Gisteren de bougies na +/- 52000km vervangen, voor een verse set. Oude NGK LPG Laser Line 1496 er uit, en de nieuwe er in.
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 10.10.2022 - 20:10  ·  #10975
Op de kop m’n kachel motor vervangen, voor de 2e keer. Eerst geen enkele lucht verplaatsing meer: motor vervangen, en de weerstand voor de zekerheid maar mee gepakt (“hoef ik tenminste niet twee keer onder het dashboard te kruipen”). Twee dagen goed gegaan, nu plots tijdens rijden alleen maar vol vermogen ventilatie. De oude weerstand dus maar eens terug geplaatst: alles weer in orde. Eens even aanzien, en anders de nieuwe maar terug sturen. Ow ja: en het atacama interieur opgepoetst. Bijrijdersstoel nog, en dan eens een dagje alles omwisselen.
timelessbrick
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 10.10.2022 - 21:14  ·  #10976
Even de T-5R laten uitlijnen, nu stuurt ‘ie weer kaarsrecht!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Gimle
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Subject:

· 
Posted: 14.10.2022 - 09:27  ·  #10977
Blijft een mooie verschijning zo'n 850 8-)
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.10.2022 - 10:46  ·  #10978
Marc-B
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 14.10.2022 - 15:55  ·  #10979
Als het je alleen te doen is om de verlichting, dus niet de klep sluiten via de sleutel, vind je ze op marktplaats al voor 16 euro...
Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.10.2022 - 18:42  ·  #10980
Apple car play in mijn V70T6 laten monteren.
Deze module, ook door dit bedrijf gedaan. Het is niet mijn auto in onderstaande link (maar had ‘em wel kunnen zijn. Ziet er identiek uit). Maar het filmpje geeft het idee goed weer.
https://youtu.be/_fXLEEd_zpY

Het is wonderlijk hoe snel je zoiets gaat waarderen. Rijdt ook veiliger omdat ik niet meer op mijn telefoon zit te pielen (maar zit te pielen met het draaiknopje :-) ).

Selected quotes for multi-quoting:   0