Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 19.10.2022 - 19:56  ·  #11011
Het glas is eigenlijk niet te polijsten (is echt glas!)

Je kan wel de glazen los vernieuwen voor nieuw! Zijn helemaal niet zo duur en is een leuk klusje. Raak nooit de binnenkant aan van het glas, daar zit een speciale coating op. Pas ook op met oude reflectors, het is erg teer materiaal.

Goede keus wbt lampen. De standaard lampen van philips en osram bevallen mij meer dan goed.
BrianS80/2.9
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.10.2022 - 20:04  ·  #11012
Oke, en zijn die glazen ook orgineel valeo nog te krijgen of kom ik dan op een aftermarket product uit? En zitten daar dan ook de pakkingen bij die er achter zitten?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 19.10.2022 - 21:05  ·  #11013
Kijk iig ook goed naar de conditie van de reflectie spiegels ( en de lens?) die hebben de grootste invloed.
BrianS80/2.9
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.10.2022 - 21:10  ·  #11014
Gaat ik ook doen. Mijn reflectoren die er op zitten zijn volgens mij nog heel mooi. Alleen het glas heeft wel wat beschadegingen. Ik ga eerst maar eens kijken voor nieuwe glazen
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.10.2022 - 21:32  ·  #11015
Quote door Bolbo

Dan moet je wel de hele koplamp vervangen, in een halogeen koplamp kan je niet zomaar een xenon lamp monteren.
Ik heb zelf wel goede ervaring met een wat sterke normale halogeenlamp (bijv Philips White Vision) zonder naar de extreme te gaan zoals NightBreaker. En je koplampglas laten polijsten, en goed bekijken of je reflector nog goed & schoon is, doet ook een hoop.

Mwa, kan niet is een groot woord. In het verleden heb ik bijna al mijn auto's omgebouwd naar xenon. Dat was uiteindelijk alleen bij mijn oude 940 geen succes, koplampen formaatje aquarium :lol:
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.10.2022 - 21:33  ·  #11016
Bij mij waren juist de reflectoren slecht. Na 22 jaar is dat natuurlijk niet gek. De reflectie laag bladderde af en was dus ook niet te herstellen. Gelukkig zijn de lampen voor een Classic nog te krijgen, van Hella. Kost best een paar duiten, maar ik herken mijn V70 op grote afstand, omdat de meeste anderen een diffuus lichtbeeld geven. :-p
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.10.2022 - 22:09  ·  #11017
Omdat het linker portierraam steeds vaker ging haperen vanavond de boel maar eens onderhanden genomen. Zomaar vervangen door een gebruikt exemplaar werkt niet vanwege de vele verschillende software versies.
De oorzaak van de storing zit in het rubberen 'velletje' in de bedieningsunit in de linker deur. Op het rubber zijn granietschijfjes gedampt die na van loop van tijd gaan slijten. Sommige adviseren om een schuurpapiertje over het grafiet te halen. Dat werkt echter maar zeer tijdelijk en doet al snel de storing verergeren.
Een oplossing is om op de granietschijfjes kleine koperen plaatjes te lijmen. Dat is echter nogal een gepriegel.
Ik heb er voor gekozen om het rubberen velletje uit een ander gebruikt exemplaar te halen en te monteren. Dat werkt.

Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 21.10.2022 - 09:45  ·  #11018
Quote door Jack van Iersel

Wéér een koplamp vervangen, en helaas wéér de bestuurderskant. Geen idee hoe het komt, maar mijn V70 heeft vrijwel elke 8-9 maanden nieuwe lampen nodig. En dit keer met amper 5 maanden was wel heel kort.

En zojuist ging de passagierszijde kapot.
Vanavond maar weer aan de gang….
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.10.2022 - 09:55  ·  #11019

Wéér een koplamp vervangen, en helaas wéér de bestuurderskant. Geen idee hoe het komt, maar mijn V70 heeft vrijwel elke 8-9 maanden nieuwe lampen nodig. En dit keer met amper 5 maanden was wel heel kort.

Gaat je verlichting automatisch aan wanneer je je auto start?
Zo ja, misschien beter met Vida op handmatig zetten. Is beter voor de levensduur van je lampen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.10.2022 - 08:25  ·  #11020
Quote door ohz274

Gaat je verlichting automatisch aan wanneer je je auto start?
Zo ja, misschien beter met Vida op handmatig zetten. Is beter voor de levensduur van je lampen.

Ik weet niet wat de instelling met halogeenlampen is, maar als ik de sleutel omdraai bij mijn S80, dan gaat de xenon verlichting nog niet aan. Die gaat pas aan als de motor daadwerkelijk gestart is (binnen een x-aantal seconden)
Foeksiefoeks
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.10.2022 - 16:43  ·  #11021
Vandaag de olie van m'n automaatbak preventief ververst van m'n V70r uit 2003. Fluitje van een cent om te doen :) Uiteindelijk 9 liter Mobil 3309 van bovenaf bijgevuld, en natuurlijk 9 liter oude olie opgevangen :D Geen flush gedaan, gewoon op de stoep voor de deur.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.10.2022 - 15:55  ·  #11022

Wel gek hoor Jack. Is er niet iets mis qua elektriciteit? Dus af en toe te veel /hoog aan voltjes/Amperes oid? Het zijn wel standaard / A-merk lampen toch?

Ik heb zomer vorig jaar nieuwe Xenons erin gedaan (de hier zo verfoeide Osram CBI) en die doen het nog prima. Ik ben van plan er 4-5 jaar mee te rijden/of wat eerder-totdat ik de auto verkoop.

Je hoort het wel hier en daar dat storingen op dat gebied de levensduur van de lampen inkorten.
DJ
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 23.10.2022 - 20:15  ·  #11023
Quote door flevodirk

Wel gek hoor Jack. Is er niet iets mis qua elektriciteit? Dus af en toe te veel /hoog aan voltjes/Amperes oid? Het zijn wel standaard / A-merk lampen toch?

Ik heb zomer vorig jaar nieuwe Xenons erin gedaan (de hier zo verfoeide Osram CBI) en die doen het nog prima. Ik ben van plan er 4-5 jaar mee te rijden/of wat eerder-totdat ik de auto verkoop.

Je hoort het wel hier en daar dat storingen op dat gebied de levensduur van de lampen inkorten.
DJ

Osram en ik zijn niet zo’n goede combo denk ik. Twee weken geleden in d’n Uncle Benz (190E) ook 2 nieuwe Osrams in gezet en zojuist ook 1 van gesneuveld.

Denk dat ik last weer lekker terug ga naar standaard knaken lampen, die blijven het (iets) beter doen.
djoey
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 23.10.2022 - 20:21  ·  #11024
Gisteren de luchtinlaat sensor vervangen.

En vandaag heb ik de kachelradiator vervangen... Wat een klus was dat zeg....

Maar het was wel nodig.
Er zat iets van hard plastic in een van de leidingen?

Het is nu vervangen daar gaat het om :)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MaartenS
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 23.10.2022 - 20:29  ·  #11025
Dit weekend ben ik begonnen met een serieuze achterrem-revisie. Bijna alle onderdelen gaan vervangen worden of gereviseerd.
Alles is al uiteen. De klauwen zijn gezandstraald, ultrasoon gereinigd, ontvet en zilver geverfd (Motip primer en remklauwverf).

De handremkabels wilde ik eerst laten zitten vanwege de vervelende toegang. Maar de kunststof bleek gescheurd en één kant trok niet goed terug. De auto voelde waarschijnlijk dat ik een oud onderdeel wilde laten zitten en maakte me duidelijk dat dit niet aanvaard wordt.

Ik zal proberen goede foto's te maken van de klauwrevisie.

Maarten

Selected quotes for multi-quoting:   0