Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 22.12.2022 - 19:58  ·  #11101
Vanmiddag het slangetje van de Carterventilatie vervangen.

Het bestaande slangetje was een imitatie welke er slechts 3-4 maanden heeft opgezeten. Vorige week bleek er wat olie onder de afdek plaat te liggen en dat kwam daardoor.

Was even worstelen met de tang om de Clip ook onder het spruitstuk vast te zetten maar… gelukt.

Ook eindelijk de kapotte ruitenwisser arm los gekregen. Ding zat echt muurvast en ging eindelijk los met poelietrekkertje.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 23.12.2022 - 14:23  ·  #11102
Vandaag de S60 weer laten keuren. Goedgekeurd zonder aandachtspunten! Niet gek voor 756.000 km!
Ik heb het laatste jaar natuurlijk wel weer wat onderhoud gepleegd, maar dat loont!
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2022 - 16:07  ·  #11103
Quote door Musicus

Vandaag de S60 weer laten keuren. Goedgekeurd zonder aandachtspunten! Niet gek voor 756.00km!
Ik heb het laatste jaar natuurlijk wel weer wat onderhoud gepleegd, maar dat loont!

Je bedoelt waarschijnlijk 756.000 km. Respectabele stand, chapeau!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.12.2022 - 22:53  ·  #11104
Nieuwe veerpoten/veerpootlagers voor geplaatst (alles van Sachs en Lemforder). Wat een verschil! De oude dempers deden niet heel veel meer.
Ook meteen nieuwe draagarmen geplaatst en nieuwe motorsteunen (allemaal). De steun aan de distributie zijde was aardig slap in de lengte richting van de auto. De 2 bollen waren naar mijn idee nog wel uiteindelijk nog wel ok. Wat een kl*teklus trouwens in die 2 te vervangen. Gelukkig was het maar eenmalig :P
De auto rijdt nu echt als nieuw, wat een rust in de voorwielophanging en het stuur.
Van de week alleen nog de uitlijnen
V70Arnhem
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

blauwe tand

· 
Posted: 24.12.2022 - 22:54  ·  #11105
bij Doeke een setje besteld voor in de Sapphire voor BT telefonie en streaming icm de HU830, zeer uitgebreide beschrijving erbij en alles werkt geweldig
Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.12.2022 - 10:40  ·  #11106
Hardnekkig terugkerende CEL storing opgelost in de C70. Het begon met misfires en een CEL lampje op gas rijdend toen het kouder werd. De rij van meldingen volgend uiteindelijk de storing definitief weg met als laatste de vervanging van de brandstofdruksensor op de fuelrail. De auto rijdt nu echt een stuk beter. de rest van de diagnose en troubleshooten in mijn c70 topic.
V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 27.12.2022 - 16:58  ·  #11107
Niet vandaag, maar zaterdag omdat het weer toen eindelijk goed was...

Samen met mijn vriendin de olie en oliefilter vervangen (en haar dit geleerd én nog meer volvo fan gemaakt!!!!!!). De vorige beurt was nog met de vorige eigenaresse bij nordicar. Ook meteen even de onderkant bekeken. Na 22 jaar en 318000km ben ik echt stomverbaasd over de nette staat hiervan. Veel VAG, OPC en italiaanse autos gezien die na de helft van de jaren en kms vol roest zaten, mijn V'tje heeft alleen een roestige uitlaat.

De olie die er in zat was aardig aan vervanging toe na 16000km en rook redelijk verbrand/naar benzine. Na het druipen de filter vervangen (met die verschrikkelijke oliefilterdop) en volgegooid met ca. 5.5L ardeca 5W40. Een goede 5 minuten laten draaien, even met de toeren gespeeld, laten rusten en weer bijgevuld. Sindsdien weer 600km gereden zonder een lager oliepeil. Die kan er weer 3 maanden tegen aan :)
ShahV70
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 27.12.2022 - 22:07  ·  #11108
Verkeerd spul in de tank gegooid.....😱

Kleine 2,5 liter "Jerrycan" uit garage gepakt en geheel achteloos in de tank gegooid .... Zat nog algemene 'motorfiets ketting reinigingsvloeistof in, iets van bijna 0,5 liter. Helemaal vergeten dat ik dat erbij had gemengd om de ketting ermee te reinigen/ laten inweken.

Gaan rijden was nog geen 2 km verder en stopte er compleet mee....voor het eerst "pech" met deze auto. Wel eigen schuld 🫤

Terug gesleept met andere auto en tank leeg gepompt onder motorkap bij brandstof toevoer leiding.

Nieuwe brandstof erin en weer leeg gespoeld.
Nogmaals 5 liter brandstof erin....maar helaas start nog steeds niet, morgen verder op onderzoek uit.

Hopelijk niet iets ernstigs mis mee.

Tips/ suggesties welkom !

4cylinder T5 - 2016
Ghetto Bassie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.12.2022 - 23:56  ·  #11109
Gisteren is er een nieuwe voorruit geplaatst. De ruit die er in zat lekte bovenin aan de bijrijders zijde. Bij het er uit halen is ie van boven tot onder gebarsten doordat er een steenslag pitje in de ruit zat. Morgen weer even behandelen met Rain X.

Aankomende week als het droog is, eens kijken of ik de splitter voor onder de voorbumper gemonteerd krijg… :)
Thor
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Nivomat

· 
Posted: 02.01.2023 - 21:54  ·  #11110
Vandaag de Nivomats van mijn V70 vervangen voor nieuwe.
Geen moeilijke klus maar de onderste bouten zaten wel èrg vast pfff😓.
Maar de nieuwe zijn geplaatst dus we kunnen voorlopig weer verder 😉
Gelukkig op dit forum kunnen uitvissen welke Nivomats ik moest hebben voor mijn V70.
Dankzij jullie de code kunnen lezen op het typeplaatje en zo het artikelnr kunnen achterhalen.
Ik heb de Nivomats besteld in Amerika, daar waren ze het goedkoopst (orgineel Volvo).
Wel jammer dat er nog €200,- invoerrechten bij kwam, maar nog steeds goedkoper dan hier of via skandix.
Verder nog het deurslot gerepareerd.
Voorzien van een nieuwe motor(voorzorg) en het beruchte veertje (dat onder in de deur lag) teruggeplaatst en licht geborgd.
Alles weer in orde nu , was wel ff werk trouwens die slotreparatie.
Groetjes,
Andre.
ries123
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 03.01.2023 - 08:42  ·  #11111
Quote door Thor

Ik heb de Nivomats besteld in Amerika, daar waren ze het goedkoopst (orgineel Volvo).
Wel jammer dat er nog €200,- invoerrechten bij kwam, maar nog steeds goedkoper dan hier of via skandix.

Goed bezig, Amerika, nog niet eerder gehoord. Zeker met de huidige koers best knap. Heb je toevallig een linkje?
Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 03.01.2023 - 15:06  ·  #11112
Vandaag het gasklephuis schoon gemaakt, de beruchte Magneti Marelli uiteraard. Geen sticker te bekennen dus ook geen idee of die ooit eens vervangen of geupdate is. Maar goed, ding was zo smerig vanbinnen dat die er alleen beter op kan worden. Schoongemaakt met carburateur reiniger wat ik nog voor mijn motor had liggen. Nieuwe pakking ertussen en weer gas erop!
De eerste kilometers met verhoogd toerental en rommelige loop. Nu zo'n 50 kilometer gereden en het begint al stukken beter te lopen en reageert wat vlotter op het gas.
Ghetto Bassie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 03.01.2023 - 17:07  ·  #11113
Van de week mijn blauwe en gele popnagels binnen gekregen. Vandaag de kentekenplaathouders met reclame vervangen door een setje zonder reclame :)
Thor
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Nivomat

· 
Posted: 03.01.2023 - 21:13  ·  #11114
Quote door ries123

Quote door Thor

Goed bezig, Amerika, nog niet eerder gehoord. Zeker met de huidige koers best knap. Heb je toevallig een linkje?

Hoi ries123.
Zeker heb ik de link naar die website voor jou en wie hem nog meer willen hebben.
https://www.newautoparts.com/
Ik heb de juiste gevonden door op artikel nummer te zoeken.
Je hebt vele soorten namelijk.
Succes.
wouwer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 04.01.2023 - 22:07  ·  #11115
vandaag eindelijk het mysterieuze kling geluid gevonden en terug vast gezet. had sinds enige tijd vanuit stilstand optrekken en remmen een kling achtig geluid. nu vandaag maar eens de tijd genomen om het geluid op te sporen. dus de V70 opgekrikt voorste wielen eraf en de bouten van de wielnaven nagetrokken stonden niet super vast dus dacht ik dat dit het probleem was. dus terug wielen gemonteerd en proef rijden maar helaas pindakaas. geluid was er nog. dan maar verder zoeken dus auto terug opgekrikt en dan de bouten van de voortrein los gezet en terug vastgezet en terug gaan proefrijden nog altijd het geluid. dan alle rubbers maar eens van de veerpoten en de veringen fusé pennen nagezien maar die waren allemaal nog goed en geen speling. dus van de aandrijflijn kwam het geluid al niet. wat ik toch wel rotsvast van overtuigd was. dan maar ff een hulplijn ingeschakeld want het begon mij al wat te ergeren dat ik het niet kon vinden. ff een vriend van me gebeld en hem eens laten proefrijden maar kon ook niet direct zeggen wat er mis was en waar het geluid vandaan kwam. dus samen maar uitvissen wat er was. na enige tijd zijn we tot de conclusie gekomen dat het geluid kwam van de motor torsie steun en dat daar een bout los van stond en dat dat het kling geluid veroorzaakte :wall: <_< nu ik ben wel blij dat het dat maar is en dat het geen zware kosten waren. maar voelde mij ok wel beetje stom dat het dat was terwijl ik echt dacht dat het in de aandrijving zat.

Selected quotes for multi-quoting:   0