Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 731
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 05.05.2024 - 14:57  ·  #11866
Quote door Jeroen

Vast wel een Frank in de buurt van Breda toch? ;)
Zo ben ik ook in het sleutelen gerold, en dan betaal je alleen de onderdelen en een deel van je kostbare vrije tijd.

Hoi Jeroen, ik ken wel een Frank, maar die weet niet veel van auto's 😉. Dingen aanpassen (zoals in mijn wdb) kan ik wel, maar "the oily bits" moeten helaas uitbesteed worden.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 527
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 07.05.2024 - 14:17  ·  #11867
poeh zeg, mooi zo'n sleutelclub! Ik heb de multiriem en riemspanner op de parkeerplaats voor huis gedaan, maar dan lig je toch maar te kutten op een natte straat en trek je het vel van je knokkels omdat je nét niet het goede gereedschap hebt om die spanner mooi te spannen (iets met een torx 60 dop waar geen ratel meer oppast, dus dan maar met een 'vice-grip', schroevendraaier en slangenklemmen... en niet te vergeten dat ene moeilijk bereikbare boutje met dolle kop die super strak zit...)
mrsillywalks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 99
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.05.2024 - 13:42  ·  #11868
Vandaag is die voor de keuring in Zweden geweest. Na een moeilijke start van zijn winterslaap (Hoorbare achterrem, piepende stuurpomp) Toch nog even de anti-skid melding gereset en de registerings keuring gedaan. Goedgekeurd en vanaf vandaag staat de auto op Zweeds kenteken. Nu gaat die gebruikt worden als vakantie auto.

Jammer genoeg lukte het niet meteen met de APK keuring. Die ga ik doen zodra ik weer terug ben in Zweden.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 721
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.05.2024 - 13:47  ·  #11869
Niet vandaag, maar afgelopen zondag.
Spiegelglas van mijn linker buitenspiegel vervangen.
Ging best makkelijk eigenlijk, lang leve Youtube ;)
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 08.05.2024 - 17:46  ·  #11870
Maandag de V70 weer door de APK. Alleen een defect stadslicht, waarvan ik niet wist dat hij stuk was omdat dimlicht altijd aan staat.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1408
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.05.2024 - 11:01  ·  #11871
Vandaag ff alle 6 de bougies vervangen van volvo naar ngk DILFR6A11 lagen al een tijdje op de plank...mooi weer en verveling.
Oude bougie,s tot bijna het eind met de ratel los moeten halen met t nodige gepiep...zagen er nog wel schoon en droog uit.
Het plan is om de S80 binnekort te verkopen,staat grotendeels stof te happen en daar is deze grande dame niet voor gemaakt.
Had al wat preventief onderhoud in de planning staan o.a. autom.flush (mei actie) maar ik steek er geen geld meer in.


* plannen kunnen wijzigen,ben altijd al n twijfelaar geweest😆😆
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3225
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.05.2024 - 12:39  ·  #11872
Waarom wil je er weer van af Jos?
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1408
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.05.2024 - 13:00  ·  #11873
Quote door Jeroen

Waarom wil je er weer van af Jos?


Brandstof verbruik...12liter op de 100km gemiddeld...vooral kleine stukkies.
De huidige brandstof prijzen voor 98 rijzen de pan uit.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.05.2024 - 13:36  ·  #11874
Quote door Barre gaander

Quote door Jeroen

Waarom wil je er weer van af Jos?


Brandstof verbruik...12liter op de 100km gemiddeld...vooral kleine stukkies.
De huidige brandstof prijzen voor 98 rijzen de pan uit.


Snap ik Jos, dit verbruik "nekt" de meeste berijders van de T6 (en ik ken er paar). Die T6 is prachtig maar je moet het wel kunnen en willen dragen die kosten vd brandstof. Gelukkig dalen de prijzen weer deze dagen.
Volgens mij rijdt Willy nog wel in alle tevredenheid rond in zijn XC T6, maar ik weet ff niet hoeveel km's hij maakt per jaar.

Ik dacht zelf soms ook om ook mijn karretje weg te doen voor iets zuinigs, maar ach... het verbruik van 7.8L/100 is eigenlijk super netjes voor een 1600 kg auto (ok 1585 kg oid). (Gelukkig mag ik veel thuiswerken)

Wel geniet ik nog echt van elke rit, het comfort, de krachtige motor (425 Nm waarvan veel beschikbaar bij 1500 TPM), de ruimte, de HIFI, de weldadige luxe vh leer en borrelnotenhouten dashboard, etc, etc.) Ik denk in alle eerlijkheid dat ik nooit zoiets weer terug krijg.

Maar ik vervuil dit topic, sorry; ga hieronder door met wat iedereen aan zijn Volvo doet.

Ik heb vorige week de zwarte delen behandeld, die waren toch wel wat grijzer geworden van het bakken in de zon.
Dus spiegels en paravaan zijn weer mooi zwart. Ik zal later wat foto's in mijn wegblog zetten, dan doe ik daar ook eens wat. :-)

Ik ga nog de boel op termijn nog een keer detailen denk ik, je weet wel polijsten, daarna wax e.d. ik heb nog veel van dat spul liggen.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1408
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.05.2024 - 13:50  ·  #11875
Quote door Barre gaander"]
[quote="Jeroen

Waarom wil je er weer van af Jos?


Kan zo maar dat ik er over 5jaar nog in rij...
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1482
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 10.05.2024 - 21:29  ·  #11876
Quote door 1-wiel


Dat is mijn geluk, ik kan en doe het zelf, een avond en een ochtend gesleuteld op de autohobbyclub op mijn werkplek…


Wat een fijne baas hebben wij toch he?
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2404
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 11.05.2024 - 17:09  ·  #11877
Quote door flevodirk

Quote door Barre gaander

Quote door Jeroen

Waarom wil je er weer van af Jos?


Brandstof verbruik...12liter op de 100km gemiddeld...vooral kleine stukkies.
De huidige brandstof prijzen voor 98 rijzen de pan uit.


Snap ik Jos, dit verbruik "nekt" de meeste berijders van de T6 (en ik ken er paar). Die T6 is prachtig maar je moet het wel kunnen en willen dragen die kosten vd brandstof. Gelukkig dalen de prijzen weer deze dagen.
Volgens mij rijdt Willy nog wel in alle tevredenheid rond in zijn XC T6, maar ik weet ff niet hoeveel km's hij maakt per jaar.

Ja Dirk, ik rij de T6 nog steeds en met veel plezier. Inmiddels al weer ruim 3,5 jaar in bezit en ben voornemens om minstens nog eens 3,5 jaar hiermee te rijden, ook ivm de luxe en comfort.
De eerste 2 jaar heb ik er 1000 km per maand mee gereden. Maar vorig jaar met de T6 naar Zuid Frankrijk op vakantie geweest en daardoor ruim 3,5k meer gereden. Deze zomer wederom naar Zuid Frankrijk met de T6.
Bij dergelijke jaarlijkse kilometers zijn het niet alleen de brandstof kosten die tellen: auto rijden is gewoon erg duur geworden door alle kosten bij elkaar.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1408
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 11.05.2024 - 18:09  ·  #11878
Ik kan de T6 nog makkelijk bekostigen hoor Dirk,vind alleen dat dat ding aardig slurpt😵💫😵💫,
Het blijft een genot om in te rijden en zeker de roffel van de 6 cilinders als ik ff de kickdown gebrui🥳🥳
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 12.05.2024 - 14:58  ·  #11879
Net naar de Harz geweest , lekker scheuren met een maat van me , dat is hard door de bochten als het kan , en verder rustig in de dorpjes etc .
Maar waar het om ging , onze oude sportwagens moeten 98 of beter hebben , dat is daar overal verkrijgbaar , en hoe verder Duistsland in , zeker het voormalig DDR , oost-Duitsland , 25c tot 30c gemiddeld goedkoper , ein mal maar 1.73 betaald .
dat scheelt toch we serieus op een volle tank , 78ltr kan er in helemaal leeg !
Bergman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 34
Berichten: 113
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 13.05.2024 - 19:11  ·  #11880
De middendemper vervangen, ik gok dat de originele er nog onder zat...
Gelukkig bij een bekende langs kunnen gaan die het nodige gereedschap heeft om het materiaal soms even wat meer te motiveren om los te laten.
Het leek wel of de bouten aan de voorkant van de middendemper, aan de flens gelast waren? Eerst dacht ik dat het gewoon 22 jaar verzameling van roest was, maar we kregen het vermoeden dat het gewoon gelast was, kan dat kloppen?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0