Sinds de aanschaf van de NN eind vorig jaar nog niet echt lange stukken gereden. Gisteren maar liefst 350 km naar de Belgische Ardennen De V zoefde over de weg.
Een paar dagen eerder helemaal in de was gezet. Wax on, wax off.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Voor de jaarlijkse controle van het lpg systeem naar vd Weide in Nunspeet geweest. Gasfilter weer vervangen. Garantie op de gasinstallatie weer met een jaar verlengd.
Gewoon voor de leuk (niet echt een simpel klusje?) / preventief of had je klachten? Hoeveel km op de teller?
Niet gewoon voor de leuk één kant was beetje aan het zoemen op de rotonde. Het is niet echt een moeilijk klusje (2,5 uur per kant rustig aan) moeten wel aantal dingen los natuurlijk. Inmiddels staat de teller op 304446KM, ik hoop er nog 100000 bij te zetten.
en ja je hebt dat stukje gereedschap nodig. Bij diegene waarbij ik ze vervangen heb was het niet voelbaar met hand op veer, maar er was wel iets hoorbaar en echt voelbaar toen alles los was (as dr uit)
Gisteravond dan.. maar na thuiskomt van een werktrip van drie weken toch maar eens naar de auto kijken!
Die heeft in de tijd dat ik er niet was stilgestaan, hij begon beroerde geluiden te maken en te trillen als er geen druk op de motor stond of geremd werd.
Voelde alsof het vanaf linksvoor kwam.
Alle aandrijfassen even gecheckt met de hand, maar voelde nergens speling.
Terwijl de auto op de grond stond ook aan alle wielen lopen trekken om te zien of het wiellager misschien niet gewoon kapot was, rechtsvoor heb ik een tijdje geleden vervangen.
Kom ik er achter dat het meerendeel van de wielbouten LV gewoon met de hand losgedraaid kunnen worden!
Wat me vooral verbaasde is dat ik onlangs banden heb gewisseld en alles netjes op moment heb gezet, dus ik dacht, easy win. Vast zetten en door.
Test ritje naar de wasbox verderop zorgde er alleen voor dat het probleem niet zo simpel was, 10 minuten rijden en alle bouten zaten weer los.
Tja, dan moet je ook gewoon meteen doorpakken.
Rondom nieuwe originele wielbouten besteld (eindelijk van die Oeps slotbouten af), en LV nieuw wiellager er onder gezet.
Draad van de bouten was op (staat dan ook welliswaar 494k op de klok), en draad van de naaf was ook niet al te best meer.
Dit had volgens mij heel beroerd af kunnen lopen...
Vandaag ook de wiellagers achter gedaan op de brug bij "Van Tunen' ' en nieuwe remblokken rondom.
Terug stellen EPB gedaan met een icarsoft vol2 scanner werkt perfect.
Twee zogenaamde 'pre loved' bandjes eronder laten zetten bij een bandenwinkel in de buurt. Had liever nieuw gehad, maar in tijden van allerhande soorten crisis maar een set gebruikte michelins van een paar jaar oud en prima profiel gemonteerd. Scheelde toch een hoop ...