Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
elevating
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 38
Berichten: 711
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 09.05.2026 - 19:17  ·  #12631
Weer een stukje gedaan aan de ombouw van de summum naar executive. De correcte achterbank vergrendeling uit een executive demontage auto gemonteerd. Bij een executive staat de rugleuning van de achterbank meer achterover, daarom is de hoedenplank ook korter.

Eerste foto is met 1 deel oude en 1 deel nieuwe vergrendeling. 2de foto is de complete verwarmde executive achterbank, inclusief electrisch zonnescherm.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 53
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 1271
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 12.05.2026 - 09:40  ·  #12632
Weer 1l olie gegeven (verbruik +- 1l/2200 km) en de cfe weer wat ingeperkt. Inklappen van de spiegels uitgeschakeld (irritant en onnodig 9 van de 10 keer) en de approach light teruggebracht naar 'alleen als het donker is'. Hopelijk diet dat laatste wat ik verwacht.
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 52
Berichten: 2946
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 13.05.2026 - 20:59  ·  #12633
Had wat trillingen tussen 100-140 kmh.
Nieuwe voorbanden gemonteerd, nieuwe motorsteunen en een setje verse aandrijfassen, nieuwe versnellingsbakolie, meteen grote beurt uitgevoerd en stuurbekrachtigingsolie vervangen..
Klaar voor de reis naar het zonnige Italië volgende week.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Berichten: 3553
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 14.05.2026 - 06:59  ·  #12634
Quote door 1-wiel

Had wat trillingen tussen 100-140 kmh.
Nieuwe voorbanden gemonteerd, nieuwe motorsteunen en een setje verse aandrijfassen, nieuwe versnellingsbakolie, meteen grote beurt uitgevoerd en stuurbekrachtigingsolie vervangen..
Klaar voor de reis naar het zonnige Italië volgende week.


welk merk assen heb je gebruikt?
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 52
Berichten: 2946
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 14.05.2026 - 09:22  ·  #12635
Origineel Volvo. Gekocht in Duitsland bij een bevriende particuliere volvo sloper.
Auto waar ze onder vandaan komen had 75d kilometer gelopen.
ShahV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 99
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 17.05.2026 - 11:17  ·  #12636
Ruim een week geleden 4x nieuwe banden gemonteerd op de extra set velgen die ik heb.

Ditmaal voor een prijsbewuste keuze gegaan i.p.v. een heel bekend "A" merk band.

De Maxxis Premitra 6 HP6 225/45 R18 95Y XL met. Europese beoordeling A - A - A en 69 db.

Alweer 400km op zitten en moet zeggen ze bevallen me echt meer dan prima. Goede wegligging, scherper stuurgedrag en totaal geen glijden in bochten of op rotondes bij nat weer. Daar had ik met de vorige banden (Continental) vaak toch wel last van.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4824
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 18.05.2026 - 06:27  ·  #12637
Wij hebben Maxxis Premitra op de Ford Focus van mijn vrouw. Prima band qua grip, geluid etc... maar slijt als een malle. Na 8000km was echt al grote slijtage te zien, dermate dat mijn bandenboer er geld op teruggaf (niet volledig maar kreeg korting op de volgende set). En dat terwijl de Focus (benzine) heel licht is en er rustig mee gereden wordt. Ik hoop dat het voor jou beter uitpakt maar ik herhaal niet weer.
ShahV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 99
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 18.05.2026 - 17:49  ·  #12638
bedankt 🙏 voor het delen van je ervaring

We gaan het mee maken en zal het in de gaten houden. Echt veel zal er sowieso niet mee gereden gaan worden, het is namelijk mijn "reserve banden set" setje.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4824
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 18.05.2026 - 19:48  ·  #12639
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 52
Berichten: 2946
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 18.05.2026 - 19:57  ·  #12640
De motorruimte schoongemaakt.
Klaar voor de trip naar Italië, lekker via de bergen,mag hij weer aan het werk…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 40293
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 18.05.2026 - 20:50  ·  #12641
Dat ziet er goed uit Emiel.👍🏻
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 41
Berichten: 1529
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 18.05.2026 - 20:58  ·  #12642
Quote door 1-wiel

De motorruimte schoongemaakt.
Klaar voor de trip naar Italië, lekker via de bergen,mag hij weer aan het werk…


Zeker netjes! Hoe doe je dat?

Andere vraag: zit er nou iets tussen het rubber en alu van de motorsteun?
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 52
Berichten: 2946
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 19.05.2026 - 05:22  ·  #12643
Goed gezien.
Kunstof plaatje om speling op te heffen zodat de steun net wat strakker is en er geen trillingen/vibraties zijn.

Een mix van dasty en armament cleaner,zachtjes inborstelen en daarna heet water om het weer te verwijderen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 4945
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 19.05.2026 - 14:12  ·  #12644
Ik doe eigenlijk niet zoveel meer aan de volvo maar weggebracht voor de APK en een reparatie.
De veer links voor was geknapt.
Dus links en recht alles laten vervangen.
Maar er zit een APK op.

Spijtig genoeg moet de volvo er over een maand of 6 uit dus dan zijn dit dure reparaties zo aan het einde.
burnerchief
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ferreira do Alentejo
Leeftijd: 69
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 / 2026
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 19.05.2026 - 16:33  ·  #12645
Vandaag als gepensioneerd Nederlands APK Keurmeester mijn volvo v70 D5 2003 naar de DEKRA in Beja Portugal gebracht.
Afspraak niet nodig melden bij receptie 37,42 pinnen en aansluiten in de rij een rondje om de auto verlichting en gordels controle hoogte koplampen/ remtest rollenbank/roetmeting max 3000rpm/en op de inspectieput met spelings detector en klaarrr.
Geen wielen vrij etc controle veren nada noppes appeltje eitje totaal 40 min incl aanmelden wachten in de rij en krijgen van de papieren.
De keuring zelf nog geen 10 min.
Bij het praatje met de keurmeester leeftijd was geen bezwaar kon zo aan de slag (dat had ik 40 jaar eerder moeten weten)
Kortom ik kijk nu wat genuanceerder naar gekeurde auto’s hier…..
Ik had voor de keuring de aandrijashoezen wielzijde gelijmd en de remslangen voor waren zéér twijfelachtig…
Maar dat ga ik later doen als ik wat meer tijd heb.
Selected quotes for multi-quoting:   0