Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 07.01.2017 - 21:42  ·  #1756
Vandaag de teller over de 415000 zien gaan. We hadden een familiedag, en gezien het weer en gladheid maar niet gekozen voor de achterwiel aangedreven bmw diesel, maar voor de V70 (die ook nog eens al risk verzekerd is).
Onderweg redelijk wat witte zooi op de weg gezien, en 1 auto op de kop in de greppel - met helaas dodelijke afloop - en vier keer een midden vangrail die er uit zag als een wokkel.
Ik rij altijd stukjes woonwerk van 30 km, dus een keer een kleine 300 km rijden is dan wel eens leuk. En dan merk je dat de auto daarvoor bedoeld is: kilometers maken :yes:
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 07.01.2017 - 22:54  ·  #1757
En wie mag al die wokkels in de vangrail (geleiderail in vakjargon) weer repareren? zucht >_<
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.01.2017 - 13:42  ·  #1758
Je hebt tenminste wel altijd werk......
Had het er idd gisteren over in de auto, dat je dan lekker snachts in de vrieskou dat soort werk mag doen. Ik vind het ook helemaal niet erg dat die mensen daar royaal voor beloond worden.
peer54
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 71
Subject:

· 
Posted: 08.01.2017 - 15:50  ·  #1759
Vandaag de velgen schoongemaakt en behandeld met #WheelWax van #Carclean. Minder kans op invreten van pekel.

Groet, Peer
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 08.01.2017 - 17:26  ·  #1760
Quote door Waltersan

Je hebt tenminste wel altijd werk......
Had het er idd gisteren over in de auto, dat je dan lekker snachts in de vrieskou dat soort werk mag doen. Ik vind het ook helemaal niet erg dat die mensen daar royaal voor beloond worden.

Ik heb ook niets te klagen,ik leef er goed van en daarbij vind ik het s'nachts werken nog steeds prettig.
Oké,de calamiteitenweekenden komen niet altijd even handig uit,waardoor je bijvoorbeeld weleens een meeting of feestdag moet missen,maar ook dat hoort erbij.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 08.01.2017 - 20:27  ·  #1761
Quote door Waltersan

Vandaag de teller over de 415000 zien gaan. We hadden een familiedag, en gezien het weer en gladheid maar niet gekozen voor de achterwiel aangedreven bmw diesel, maar voor de V70 (die ook nog eens al risk verzekerd is).
Onderweg redelijk wat witte zooi op de weg gezien, en 1 auto op de kop in de greppel - met helaas dodelijke afloop - en vier keer een midden vangrail die er uit zag als een wokkel.
Ik rij altijd stukjes woonwerk van 30 km, dus een keer een kleine 300 km rijden is dan wel eens leuk. En dan merk je dat de auto daarvoor bedoeld is: kilometers maken :yes:

Wat een timing om die mooie rit dan net op die gladde zaterdag te moeten maken...ik wed dat je een fantastisch verbruiks gemiddelde had!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.01.2017 - 22:29  ·  #1762
Idd nooit geweten dat ik met mijn auto 1 op 20 kan rijden :D
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

Een aanvaring met een grote Daftruck op de A27

· 
Posted: 13.01.2017 - 07:41  ·  #1763
Op de A27 hard geraakt links achter. Hij had mijn V70 niet gezien en wisselde van rijbaan.
Zelfs stevig Zweeds staal kan daar niet tegen.
Naast wat schrik enkel schade aan de linkerzijde.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 13.01.2017 - 07:51  ·  #1764
Balen zeg!
Raakte hij jou met de voorkant, dan is het toch vreemd dat hij je niet ziet :-| :'(
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 13.01.2017 - 08:45  ·  #1765
Sodeflapper, das een beste tik geweest denk ik. Hopelijk niet total los verklaard.
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

· 
Posted: 13.01.2017 - 13:34  ·  #1766
Nee er was geen sprake van sneeuw. Wel was het nat. Omdat het verkeer een beetje stroperig reed zaten we al enige tijd wat naast elkaar, hij met zijn cabine voorkant net ter hoogte van mij linker achterdeur.
Ik denk dat we zo'n 70 km/h reden.
Ik geloof best dat hij mij niet kon zien op dat moment. Maar mijn lampen die voor mij en dus ook voor hem op de weg schenen had hij wel moeten zien.
Het lijkt erop dat de d-stijl niet krom is en de grootste schade in het linker achterportier zit. Het scherm linksachter zal ook gerepareerd moeten worden en gespoten. De kunststof achterbumper is ook licht geraakt.
Toen hij mij aantikte en naar rechts duwde heb ik gas gegeven om voor hem weg te komen. Had nog ruimte voor me. De V70 trok heel snel weer gewoon rechtuit.
Mijn dochter heeft een half jaar terug iets soortgelijks gehad, maar is spinnend 360 graden tegen de vangrail geëindigd. Ook blinde hoek verhaal, maar dan aan de linkerkant van de vrachtwagen die ook wou gaan inhalen. Gelukkig ook zonder letsel. Maar die had aanzienlijk meer schade.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 13.01.2017 - 15:00  ·  #1767
Quote door arnoldvanwinsen

Nee er was geen sprake van sneeuw. Wel was het nat. Omdat het verkeer een beetje stroperig reed zaten we al enige tijd wat naast elkaar, hij met zijn cabine voorkant net ter hoogte van mij linker achterdeur.
Ik denk dat we zo'n 70 km/h reden.
Ik geloof best dat hij mij niet kon zien op dat moment. Maar mijn lampen die voor mij en dus ook voor hem op de weg schenen had hij wel moeten zien.
Het lijkt erop dat de d-stijl niet krom is en de grootste schade in het linker achterportier zit. Het scherm linksachter zal ook gerepareerd moeten worden en gespoten. De kunststof achterbumper is ook licht geraakt.
Toen hij mij aantikte en naar rechts duwde heb ik gas gegeven om voor hem weg te komen. Had nog ruimte voor me. De V70 trok heel snel weer gewoon rechtuit.
Mijn dochter heeft een half jaar terug iets soortgelijks gehad, maar is spinnend 360 graden tegen de vangrail geëindigd. Ook blinde hoek verhaal, maar dan aan de linkerkant van de vrachtwagen die ook wou gaan inhalen. Gelukkig ook zonder letsel. Maar die had aanzienlijk meer schade.

Ah een vrachtwagen, ik dacht dat het om een personenauto ging. Met een vrachtwagen is het inderdaad een stuk aannemelijker dat hij/zij je niet gezien heeft.
florisjj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 13.01.2017 - 15:38  ·  #1768
Oei, dat is ook altijd mijn 'angst' op een weg met meer dan twee rijbanen. Naast de dode hoek zijn er ook genoeg mensen die met hun oren lijken te kijken en lekker van baan naar baan slingeren. Mocht ik je kunnen helpen aan een vervangen de deur, stuur maar even een pb. Volgens mij heeft mijn broertje die nog staan in dezelfde kleur.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.01.2017 - 17:08  ·  #1769
Niet zo mooi Arnold.
Gelukkig is het goed afgelopen.
Balen, zeker, maar je gezondheid is belangrijker.
Hopelijk heb je hem snel weer klaar.
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 13.01.2017 - 17:22  ·  #1770
Wat heb ik met mijn Volvo gedaan?
Van MMTS naar huis gereden. :love:
Heerlijk gevoel nadat ik hem een paar weken heb moeten missen :thumb:
Selected quotes for multi-quoting:   0