Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 04.12.2016 - 09:40  ·  #1741

gisteren een bank(je) naar de stort gebracht. en de klep kon nog dicht. voorin nog een stoel en een tweepersoons matras erbij gepropt. matras wel in stukken gesneden. maar alles in een rit.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.12.2016 - 18:38  ·  #1742
Quote door Tenck

Quote door BIGW

Dan heb jij net als ik waarschijnlijk een imitatie niet originele koeler erop zitten. Is bij mijn ook een keer gebeurt, eerst een klap in de aandrijving en toen een vreemde lucht in de auto!!!!!
Heb er nu voor de zekerheid Tyraps bij aan zitten welke de snelkoppeling in de koeler extra borgen.
Als de automaat laat flushen zul je merken dat de flushpomp er ook niet lekvrij aan wil.
En ja geeft een puinhoop onder de motorkap, maar naar op peil brengen van de olie gaat de bak weer gewoon aan het werk, lijkt er zelfs op dat door het druk loos worden en wegspoelen van de olie er ook vuil uit gespoeld wordt, wat nadien een beter werkende bak opleverde, maar wel met natte bilnaad geen aanrader.

Ik heb er inderdaad een Nissens radiateur in zitten (en nog een extra oliekoeler voorop). Het groene klemmetje was helemaal uitgehard en afgebroken. Bij de montage van de zomer zag het klemmetje er nog goed uit. Misschien een goed idee voor toekomstige flushers om twee van die klemmetjes mee te nemen en te vervangen bij een flush. Kosten geloof ik nog geen 3 euro per stuk.

Olie leiding is druk loos bij motor uit, dus kun je deze zonder moeite en knoeien zo losnemen en overzetten doekje erbij en klaar,
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 07.12.2016 - 15:17  ·  #1743
De N van mijn ega naar de garage gebraccht voor een grote beurt en wisseling van de zomer- en winterbanden.
Kan ze weer even vooruit.
Km-stand ondertussen 365.000...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2016 - 19:42  ·  #1744
Vandaag boodschappen gedaan; nieuwe iPad gekocht! Die wordt erg veel gebruikt om het forum te bezoeken, en de oude (ipad2) was beetje traag en had moeite met grote foto's laden. En er kwam regelmatig de melding "de pagina is opnieuw geladen vanwege een fout". Hopelijk is dat nu opgelost. De nieuwe, iPad air2, is lekker vlot en werkt prettig.
Nu alleen nog uitvogelen hoe ik het bestaande e-mailadres in een nieuw Apple id kan krijgen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.12.2016 - 18:01  ·  #1745
Dat is een lekkere IPad.
Je netwerk kan de enige vertragende factor zijn.
Geniet ze.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2016 - 20:14  ·  #1746
Vandaag bij Biesheuvel geweest, weer wat silicone vacuüm slang gehaald. 4 en 5 mm. Nu heb ik alle maten die onder de motorkap gebruikt worden.
Nu nog een moment om het te monteren.... maar het veroudert niet. En helaas gingen ze bijna dicht, dus ik kon niet alles bekijken, er staat genoeg om te bekijken!
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 23.12.2016 - 23:55  ·  #1747
Quote door Waltersan

Vandaag bij Biesheuvel geweest, weer wat silicone vacuüm slang gehaald. 4 en 5 mm. Nu heb ik alle maten die onder de motorkap gebruikt worden.
Nu nog een moment om het te monteren.... maar het veroudert niet. En helaas gingen ze bijna dicht, dus ik kon niet alles bekijken, er staat genoeg om te bekijken!

Ik kom er graag, al is het maar om koffie te drinken en als echte Brabanders zeggen "effe buurten". En inderdaad, genoeg te zien en te leren. Gewoon leuke lui!
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 10:52  ·  #1748
Met moeders de vrouw en de jongste naar de KFC gereden.

Deze dagen kijk ik enkel naar mijn auto.

As dinsdag moet ik een spark naar de dealer rijden.
Knaken auto met of koppeling of versnellingsbak kapot.

Ik hoop het eerste
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 13:19  ·  #1749
Is de Spark van je vrouw niet goed geworden? balen zeg.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 13:26  ·  #1750
Quote door De Don

Is de Spark van je vrouw niet goed geworden? balen zeg.

Waardeloze auto.
Klein.
Lawaai
Onveilig gevoel.

En ik hoop dat het bij een koppeling blijft.

Wil er zelf liever niet in rijden...

Alleen in geval van nood.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 14:15  ·  #1751
Toch naar een V50 voor erbij gaan kijken? ;-)
Zou toch zeker een hele vooruitgang zijn.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 24.12.2016 - 19:05  ·  #1752
Vandaag met de V een nieuwe vaatwasser gehaald, klep los machine erin en dicht, wel net maar wel dicht en de bank gewoon omhoog. Heerlijk die ruimte, alleen nu worden me handen niet zo schoon, de afwas gaat weer machinaal.

Iedereen prettige kerst dagen gewenst :kerstman: :kerstman: :kerstman: :kerstman:

Gr. de rest en Wibo
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.12.2016 - 15:02  ·  #1753
Zo, en we zijn weer vuurwerkproof voor komende dagen :thumb:

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 06.01.2017 - 12:24  ·  #1754
Niet vandaag, maar gisteravond: lekker 280 km gereden om een prachtige set Orestes op te halen in Wierden. Voor €150,- leek me dat goed. Banden heb ik nog liggen, dus kan ik de set compleet maken.

De afgelopen dagen maakte de auto een wat vreemd geluid. Bleek bij nader inzien een kabel te zijn, die ik niet vast had gemaakt nadat ik de koplampen had schoongemaakt. Was er net op tijd bij: het lag tegen de multiriem aan... (weer wat geleerd: nooit met haast iets terug in elkaar zetten, terwijl de schemering invalt 🇳🇴 ).
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 06.01.2017 - 13:57  ·  #1755
Quote door JJM

Niet vandaag, maar gisteravond: lekker 280 km gereden om een prachtige set Orestes op te halen in Wierden. Voor €150,- leek me dat goed. Banden heb ik nog liggen, dus kan ik de set compleet maken.

De afgelopen dagen maakte de auto een wat vreemd geluid. Bleek bij nader inzien een kabel te zijn, die ik niet vast had gemaakt nadat ik de koplampen had schoongemaakt. Was er net op tijd bij: het lag tegen de multiriem aan... (weer wat geleerd: nooit met haast iets terug in elkaar zetten, terwijl de schemering invalt 🇳🇴 ).

Die wijze les heb ik ook al geleerd. Probleem is dat je na je werk even nog wat wilt doen. In de lente en zomer is dat geen punt. Nu wordt je overvallen door de duisternis die intreedt.
Selected quotes for multi-quoting:   0