Die heb ik nog niet gecontroleerd
Maar hij rijd wel een stuk beter motor kanteld niet meer
Bij welke km stand worden de onderste vervangen
Volvo staat nu op 103600 km
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40143 Geregistreerd: 07 / 2009
Gisteren weliswaar maar toch, de XC90 over de 3 ton heen gehaald. Ding loopt als een trein op de snelweg, blijf hem lastig vinden in het krappe werk qua overzicht maar verder ben ik er erg blij mee.
Een ritje (3u enkele reis) naar Bilbao gemaakt voor onze directe vlucht naar NL, die werd afgelast wegens de storm. Maar goed ook, want het was geen laf stormpje zag ik op de beelden later! Ik wist al van de storm dus de annulering van de vlucht was geen verrassing. De oplossing was prima, onze vlucht werd omgezet naar een indirecte via Barcelona en om 21u gister toch nog prima geland.
Onderweg de auto op 259.259km gezet!
Naar Groningen geweest. Inmiddels weer op de terugweg.
Teller staat op 16.500km nu.
Heb er best wel lang over getwijfeld, maar de XC is een perfecte auto (voor mij).
Vandaag oud zeer opgeknapt. Bij Avoldem een linkerachterlicht opgehaald, dat Pat Knip in Kessel voor me gemonteerd heeft. Iedereen weer gezien en gesproken, auto ziet er eindelijk synchroon uit en van kilometers maken wordt de auto niet moe!
Auto uitgeleend aan de buren. Hun Peugeot 5008 was maar weer eens stuk, echt wat een rampenbak is dat. Buurman is inmiddels wel een beetje jaloers dat ik 380k op de teller heb staan zonder noemenswaardig problemen terwijl hij met 140k elke paar maanden wel weer aan de beurt is. Nu was het weer de dynamo en de accu die de geest begaf. Ratelende kettingen, olie in de KVS, waterpomp stuk, warmtewisselaar stuk, het is allemaal al voorbij gekomen.
Vandaag in Bussum gerestaureerde 17 inch Pegasus velgen opgehaald. Dat worden de zomerwielen. Dit voorjaar komen er banden om, waarschijnlijk Vredestein Ultrac Vorti of Satin. Daarna doorgereden naar Dirk in Nijmegen. Die had nog een koelventilator liggen en ook direct computer uitgelezen vanwege een steeds terugkerende motorstoring.
Kwam een inlaatsensor naar voren die verkeerde waarden kreeg maar wat ook bleek dat de accu niet 100% procent meer was dus dat zou de oorzaak ook misschien kunnen zijn van storingen.
Binnenkort maar eens even shoppen voor een nieuwe
Afgelopen vrijdag de brandweer een uitje gegeven. M'n standkachel stond opeens zo te roken dat iemand uit de buurt de brandweer had gebeld . Maar gelukkig was er niks aan de hand.
Net terug komen rijden van wintersport in Tsjechië. We zaten in een heel oud huis, ongeveer een km weg van het asfalt, er ging een heel smal bospaadje naartoe. De winterbanden en 4WD hebben daar goed hun werk kunnen doen, en op 1 dag was het paadje door mijn spinnende medebewoners zo glad gereden dat ook ik even op de kettingen naar boven moest. Zie foto voor resultaat van het rijden daar.
Mijn linker achterwiel is zwart, ik ontdekte halverwege de heenreis dat mijn klauw blijft hangen. Kon er op dat moment niet echt iets aan doen, dus paar keer hard geremd en gehoopt dat ie een beetje los kwam. heb dus best wat remblok opgereden, moet ik snel ff fixen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).