Jaja, een hele leuke morgen gehad, helaas voor Jan met de korte naam

. Ik heb de auto van Ruben overgenomen en een van de afspraken was dat ik hem vandaag naar Emmer-Compasuum zou brengen en vandaar uit de T5 weer mee terug naar huis zou nemen. Ruben had namelijk een Mercedes gezien, die het helemaal was. Niets in de gaten hebbend en onderweg gezellig keuvelend over auto's en meer. Ruben zegt nog; het bedrijf staat goed aangeschreven en ik kon nergens iets slechts ontdekken'.
Ik natuurlijk, naïef als ik ben, niet verder gevraagd naar dat 'bedrijf', totdat we daar voor de deur staan

Staan we bij die mafkees van een J.B. Over op de stoep, ik schiet meteen in de lach en zeg al duidelijk; 'als je dit in Nijmegen had verteld, had ik je een ritje kunnen besparen'. Dit nog zonder de auto gezien te hebben.....
En ja hoor, er stond idd een grijze frikadel wat ooit eens een mooie Mercedes was geweest.. Het mooiste, die J.B. Over had gezegd dat de auto iedere test en keuring zou doorstaan !

Ruben kijkt onder de portierrubbers; overal roest. Ik sta voor de auto en zie meteen al dat het ding een tik rechts heeft gehad en vrij matig hersteld is, zelfs de voorbumper zat er scheef op.... LV stoelbediening deed het alleen naar voren toe, naar achter eerst op memory3 drukken zodat hij terug ging en daarna weer handmatig naar voren, het schuifdak ging maar voor de helft los, beide voorpoten compleet gaar, automaatbak die niet goed schakelt, airco gaar, sleutel viel in 2 stukken toen ik die uit contact trok, auto was echt toe aan een grote beurt (huidige bougies 16x, zaten er al een ton in), etc.
Kortom er moest nog minimaal 2500 in (als je het al red). Maar die J.B. Over had meerdere dingen staan, waarvan sommige toch best apart. Een V70 2.5R AWD met slechts 75 dkm en een compleet gaar interieur erin en een beschadigde LV stoel en kale rubbers om de 2 pedalen ??? (kijk dus uit als iemand voor dit ding gaat kijken want mag gewoon niet veel kosten, die teller is overduidelijk terug gemopt bij de import)
Wat een toko zeg, pfff. Ik had de grootste schik, vond het alleen zwaar drie letter voor Ruben dat hij niet de Mercedes mee naar huis kon nemen waar hij op had gehoopt.