Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 01.08.2018 - 21:22  ·  #2296
Succes met alles Walter.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2018 - 04:52  ·  #2297
Idd succes met zowel je persoonlijk herstel als de rest van de beslommeringen. Kleine tip en is echt goed bedoeld; neem je tijd om goed te herstellen en probeer niet zoals ik, alles in een zo kort mogelijke tijd te doen. Heb dat geprobeerd en kom mijzelf nog vaak genoeg tegen :(
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.08.2018 - 10:17  ·  #2298
Hoofdzaak is, je begint weer de oude te worden.
Mijn vorige huis heb ik destijds gerenoveerd (alleen buitenmuren zijn blijven staan), ook alleen.
Ben dus niet jaloers op deze klus en weet ook wat je zo tegenkomt.
Daarbij loop je ook het risico “klusmoe” te worden, want werken en renoveren is een belachelijk zware opgave, wil je het netjes doen.
Af en toe een beetje hulp erbij is wel fijn, ook voor je gezondheid.
Maar ja, dan heb je wel iemand nodig, die minstens zo precies is als jezelf.
Sterkte en veel succes.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

· 
Posted: 02.08.2018 - 22:36  ·  #2299
Walter, je hebt maar 1 lijf, waarmee je het zult moeten doen in dit leven. Wees daar zuinig op. Al het andere is maar bijzaak. Hoofdzaak is eerst weer werken aan een gezond lijf!
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 03.08.2018 - 05:11  ·  #2300
Fijn dat je weer op de goede weg bent.

Ik heb ook een collega gehad die na een aanrijding maanden uit de running was. Te veel hooi op je vork en dan zo'n klapper die je een trigger geeft.
Zelf je huis willen verbouwen is hartstikke leuk natuurlijk. Maar je blijft altijd in je werk zitten. En dat breekt je uiteindelijk echt een keertje op.
Doe rustig aan. Beter goed hersteld dan binnenkort een terugval en luister naar je lijf.

Ik heb geleerd om rustig te blijven en hoe dan ook stress niet toe te laten, verbazingwekkend wat dat voor resultaat geeft.

Beterschap
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 03.08.2018 - 05:57  ·  #2301
Quote door Steve
Ik heb geleerd om rustig te blijven en hoe dan ook stress niet toe te laten, verbazingwekkend wat dat voor resultaat geeft.

Hoe heb je dat geleerd? Via een cursus,of zelfdiscipline? Ik probeer ook zo rustig mogelijk te blijven,met soms wisselend resultaat. :D
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 03.08.2018 - 07:16  ·  #2302

Hoe heb je dat geleerd? Via een cursus,of zelfdiscipline? Ik probeer ook zo rustig mogelijk te blijven,met soms wisselend resultaat.

Zelfdiscipline. Lukt niet altijd maar ik heb gemerkt wat er met me gebeurd als ik me ontzettend druk maak om iets en wanneer ik m´n schouders ophaal en b.v. opnieuw begin. Echt verbazingwekkend.

Het is heel simpel eigenlijk. Je druk maken verandert de situatie niet, rustig blijven maakt dat je er veel beter mee om kunt gaan
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 04.08.2018 - 11:52  ·  #2303
Vakantie is voor mij een prima tijd om na te denken over wat ik wil gaan doen aan alle dingen die me dwarszitten. Dat levert me een week stress op en de rest van de vakantie (en daarna) voel ik me een stuk beter. Ik ga hier nog niet over uitweiden, er is iets wat me heel veel geld heeft gekost en waar ik beter de stekker uit kan trekken in plaats van er geld in te blijven pompen, want ik word er doodongelukkig van. Er is ook iets wat me tot nu toe veel geld opgeleverd heeft maar waar ik ook ongelukkig van word. Dus met beiden kan ik beter stoppen, dat zal me per saldo niet veel kosten. Gelukkig zijn het allebei materiële zaken en zijn ik en mijn gezin gezond :)

Intussen, om ontopic te blijven, wat ik vandaag met de V70 heb gedaan? Hier in Noorwegen de Dalsnibba op gereden, bijna 1500 meter hoog. Het was er 11 graden, het regent af en toe. Bijna niet voor te stellen in het snikhete en kurkdroge Nederland. De V70 trok het prima, zelfs met die vermaledijde Ford/Mazda 145 pk 2 liter viercilinder ging het prima bergop.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 04.08.2018 - 11:55  ·  #2304
Ik heb de caravan weer vanuit zeeland naar apeldoorn gereden....
Maar niet getreurd....maandag vertrekken we weer naar harlingen voor de laatste 4 dgn op de camping...
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 06.08.2018 - 21:27  ·  #2305
De terugreis vanuit Italie heeft de Volvo met vlag en wimpel doorstaan. De 1600 kms in 3 etappes gereden, wel zo relax met kindjes van 3 en 5.
Naast een rammeltje in het onderstel niks aan de hand. Denk bijna 4000 km gereden te hebben. Toch best wat file in 35-40 graden. Gelukkig deed de airco het super. Vooral in italie en natuurlijk voor de gotthard. Laatste stuk terug door Frankrijk, luxemburg, belgie reed gelukkig lekker door.
Wel een kleine liter olie verspreid over de heen en terugreis bijgevuld. Nou moet ik zeggen dat ik t op de heenweg niet goed gechecked had. Dus weet niet precies hoeveel olie er nou in de 4000 km doorgeen is gegaan.
Maar een flinke belasting vd motor (bergen, volgeladen) icm met hoge temp en flink wat file zullen daar wel mee te maken hebben.
Deze week in ieder geval de v70 even goed uitmesten en soppen. Het rammeltje fixen en binnenkort een afspraak maken bij een forumsponsor voor een grande service. De beruchte carter o ringen staan nog op het programma, is kijken of dat ergend de komende tijd gaat lukken.
O en een paar verse deurpanelen erhens op de kop zien te tikken. Lijkt wel of door de warmte de bekleding veel erger gaat loslaten. Dat is echt geen gezicht..
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.08.2018 - 13:34  ·  #2306
Jaja, een hele leuke morgen gehad, helaas voor Jan met de korte naam :). Ik heb de auto van Ruben overgenomen en een van de afspraken was dat ik hem vandaag naar Emmer-Compasuum zou brengen en vandaar uit de T5 weer mee terug naar huis zou nemen. Ruben had namelijk een Mercedes gezien, die het helemaal was. Niets in de gaten hebbend en onderweg gezellig keuvelend over auto's en meer. Ruben zegt nog; het bedrijf staat goed aangeschreven en ik kon nergens iets slechts ontdekken'.

Ik natuurlijk, naïef als ik ben, niet verder gevraagd naar dat 'bedrijf', totdat we daar voor de deur staan :) Staan we bij die mafkees van een J.B. Over op de stoep, ik schiet meteen in de lach en zeg al duidelijk; 'als je dit in Nijmegen had verteld, had ik je een ritje kunnen besparen'. Dit nog zonder de auto gezien te hebben.....

En ja hoor, er stond idd een grijze frikadel wat ooit eens een mooie Mercedes was geweest.. Het mooiste, die J.B. Over had gezegd dat de auto iedere test en keuring zou doorstaan ! :) Ruben kijkt onder de portierrubbers; overal roest. Ik sta voor de auto en zie meteen al dat het ding een tik rechts heeft gehad en vrij matig hersteld is, zelfs de voorbumper zat er scheef op.... LV stoelbediening deed het alleen naar voren toe, naar achter eerst op memory3 drukken zodat hij terug ging en daarna weer handmatig naar voren, het schuifdak ging maar voor de helft los, beide voorpoten compleet gaar, automaatbak die niet goed schakelt, airco gaar, sleutel viel in 2 stukken toen ik die uit contact trok, auto was echt toe aan een grote beurt (huidige bougies 16x, zaten er al een ton in), etc.

Kortom er moest nog minimaal 2500 in (als je het al red). Maar die J.B. Over had meerdere dingen staan, waarvan sommige toch best apart. Een V70 2.5R AWD met slechts 75 dkm en een compleet gaar interieur erin en een beschadigde LV stoel en kale rubbers om de 2 pedalen ??? (kijk dus uit als iemand voor dit ding gaat kijken want mag gewoon niet veel kosten, die teller is overduidelijk terug gemopt bij de import)

Wat een toko zeg, pfff. Ik had de grootste schik, vond het alleen zwaar drie letter voor Ruben dat hij niet de Mercedes mee naar huis kon nemen waar hij op had gehoopt.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.08.2018 - 15:08  ·  #2307
Quote door Dirk342

Jaja, een hele leuke morgen gehad, helaas voor Jan met de korte naam :). Ik heb de auto van Ruben overgenomen en een van de afspraken was dat ik hem vandaag naar Emmer-Compasuum zou brengen en vandaar uit de T5 weer mee terug naar huis zou nemen. Ruben had namelijk een Mercedes gezien, die het helemaal was. Niets in de gaten hebbend en onderweg gezellig keuvelend over auto's en meer. Ruben zegt nog; het bedrijf staat goed aangeschreven en ik kon nergens iets slechts ontdekken'.

Ik natuurlijk, naïef als ik ben, niet verder gevraagd naar dat 'bedrijf', totdat we daar voor de deur staan :) Staan we bij die mafkees van een J.B. Over op de stoep, ik schiet meteen in de lach en zeg al duidelijk; 'als je dit in Nijmegen had verteld, had ik je een ritje kunnen besparen'. Dit nog zonder de auto gezien te hebben.....

En ja hoor, er stond idd een grijze frikadel wat ooit eens een mooie Mercedes was geweest.. Het mooiste, die J.B. Over had gezegd dat de auto iedere test en keuring zou doorstaan ! :) Ruben kijkt onder de portierrubbers; overal roest. Ik sta voor de auto en zie meteen al dat het ding een tik rechts heeft gehad en vrij matig hersteld is, zelfs de voorbumper zat er scheef op.... LV stoelbediening deed het alleen naar voren toe, naar achter eerst op memory3 drukken zodat hij terug ging en daarna weer handmatig naar voren, het schuifdak ging maar voor de helft los, beide voorpoten compleet gaar, automaatbak die niet goed schakelt, airco gaar, sleutel viel in 2 stukken toen ik die uit contact trok, auto was echt toe aan een grote beurt (huidige bougies 16x, zaten er al een ton in), etc.

Kortom er moest nog minimaal 2500 in (als je het al red). Maar die J.B. Over had meerdere dingen staan, waarvan sommige toch best apart. Een V70 2.5R AWD met slechts 75 dkm en een compleet gaar interieur erin en een beschadigde LV stoel en kale rubbers om de 2 pedalen ??? (kijk dus uit als iemand voor dit ding gaat kijken want mag gewoon niet veel kosten, die teller is overduidelijk terug gemopt bij de import)

Wat een toko zeg, pfff. Ik had de grootste schik, vond het alleen zwaar drie letter voor Ruben dat hij niet de Mercedes mee naar huis kon nemen waar hij op had gehoopt.

Raar, heeft alleen maar goede reviews...?!
Maar wel veel verdacht lage km-standen
JackC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.08.2018 - 16:23  ·  #2308
Goed te weten Dirk. Ik heb online ook wel eens naar die club gekeken ivm een bijtellingvriendelijke youngtimer. Online ziet het er mooi uit, maar met stroop meer vliegen...
Ben eens in Alkmaar wezen kijken ook naar zo'n uit Japan importeerder. On line allemaal heel netjes veel foto's. Vond ik zo shabby dat ik nog even banden geschopt heb (hoort er bij in zo'n 'toko') en snel weer weg.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.08.2018 - 04:39  ·  #2309
Reviews zeggen natuurlijk niets want merendeel kun je zelf schrijven..... Op het 850forum is die hele J.B. Over lang geleden al een paar keer ter sprake gekomen door zijn schandalig hoge prijzen en de staat waarin de auto's waren. Het is gewoon een handelaar die erg veel verkoopt dankzij de youngtimer regeling. Nergens geen brug of iets te bekennen of maar een stuk gereedschap te vinden, alleen een hal met een stel auto's erin, toilet en kantoortje.

Had gisteren voornamelijk Mercedes en BMW staan, zelfs een Alpina waar ik ook vraagtekens bij had.

Edit: Kijk, je moet natuurlijk wel reëel zijn. Je gaat kijken voor een auto uit 1998 en daar is altijd wel wat aan te vinden, heel simpel en is ook niet erg / mag en kan ook. Sterker nog, zelfs op een nieuwe auto in de showroom is nog wat te vinden als je kritisch bent. Maar dat je op een 20 jaar oude auto wat vind is niet meer als normaal en geheel logisch. Maar dan moet de verkopende partij niet zeggen dat 'de auto iedere aankoopkeuring glansrijk doorstaat' en dat de 'auto absoluut roestvrij is'. De auto was absoluut niet roestvrij en zeker niet op de bekende punten bij deze Mercedes, roest is trouwens ook het grootste probleem bij deze modellen. 'De auto is absoluut schadevrij' en als je dan daar komt zie je overduidelijk dat a) een lelijke deuk in de motorkap thv de mistlichten, hij rechts in elkaar heeft gezeten (voel- en zichtbaar) en dat de bumper er scheef en slordig onder hangt. Als je dan vervolgens wat opties probeert, de helft niet werkt, de reeds verwijderde dubbeldins radio er met een decoupeerzaag in is gezet, en de auto gewoon als een krant rijd dan heb je al geen zin meer in het ding. Laat staan op jouw kosten nog een aankoopkeuring te doen.... Het ergste, die sufferd laat iemand ruim 200 km enkele reis rijden voor Jan met de korte naam, want die auto was dus overduidelijk niet zo fantastisch als gezegd. Net zoals de rest die er stond waar ik echt wel bij een paar enige serieuze vraagtekens bij had.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 12.08.2018 - 07:11  ·  #2310
zulke verhalen zijn de beste reclame.... shame!
Selected quotes for multi-quoting:   0