Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 07.02.2019 - 17:56  ·  #2416
Quote door folke3

Quote door hermanusb

Ben een ouwe zak geworden en wil liefst alleen maar een automaat.....😀

Ik denk dat het niet zo zeer met leeftijd te maken heeft, als wel met het plezier in het rijden op zich. Natuurlijk, als je dagelijks op de weg bent, wil je zo comfortabel mogelijk gaan en dan is het een automaat die comfort biedt.
Ik werd kortgeleden gevraagd door een bedrijf waarvoor ik veel heb gereden hun bejaarde Mercedes Actros uit Algeciras (in Spanje tegenover Gibraltar) op te halen en in Antwerpen te brengen. 16 versnellingen (high/low en splitterbak) een drama voor de tegenwoordige tijd, maar voor mij optimaal plezier. Ik heb er ruim 3 dagen over gedaan (overnachten in hotels) en heb onwijs genoten van het eindeloos blijven schakelen!

Zoveel versnellingen hoef ik niet, heb nu een automaat en eerlijk gezegd vind ik het maar zozo... Een keer weer "double clutchen" zou ik wel heel leuk vinden.

Groet,

Alex
ravado
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.02.2019 - 18:21  ·  #2417
Nieuwe bumpersteunen achter op de 850 t5r gemonteerd en de achterbumper weer terug geplaatst. Altijd fijn gevoel als er geen roest meer aan de auto zit.
BBS
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 07.02.2019 - 18:40  ·  #2418
Quote door Mees

Quote door folke3

Quote door hermanusb

Ik denk dat het niet zo zeer met leeftijd te maken heeft, als wel met het plezier in het rijden op zich. Natuurlijk, als je dagelijks op de weg bent, wil je zo comfortabel mogelijk gaan en dan is het een automaat die comfort biedt.
Ik werd kortgeleden gevraagd door een bedrijf waarvoor ik veel heb gereden hun bejaarde Mercedes Actros uit Algeciras (in Spanje tegenover Gibraltar) op te halen en in Antwerpen te brengen. 16 versnellingen (high/low en splitterbak) een drama voor de tegenwoordige tijd, maar voor mij optimaal plezier. Ik heb er ruim 3 dagen over gedaan (overnachten in hotels) en heb onwijs genoten van het eindeloos blijven schakelen!

Zoveel versnellingen hoef ik niet, heb nu een automaat en eerlijk gezegd vind ik het maar zozo... Een keer weer "double clutchen" zou ik wel heel leuk vinden.

Groet,

Alex

Een oude DAF met een fietsenbel bak? De Fullerbak?? :lol:

Daar hebben we het met Dirk op het 850 forum ook wel eens over gehad. De eerste die hem een rondje over het industrieterrein kan krijgen, krijgt een kist bier.
En ik de hele dag op de knieën van het lachen :lol:
BBS
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 07.02.2019 - 18:48  ·  #2419
Quote door folke3

Quote door hermanusb

Waarom een drama voor de tegenwoordige tijd? Ik heb jaren versleten op een auto uit Eindhoven met ook zo'n bak. Je hoeft niet elke versnelling te gebruiken en als je het goed deed werd zo'n auto lompsterk in de 800 - 1600 toeren. Met een lege oplegger zat je met 4x schakelen op de 90 km/h of harder.....
Ik rij nu ook automaat, en weer op zo'n Eindhovens wanproduct, en in mijn bescheiden opinie kan alleen een Volvo met de i-Shift zeggen dat het automaat is. Want die doet precies wat je van hem vraagt.
Ik zit nu vrijwel alleen binnenland en daar is een "gerobotiseerde versnellingsbak" wel prettig, maar op de lange afstanden gaat er toch niks boven handharken.....
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.02.2019 - 19:10  ·  #2420
Quote door BBS

Quote door Mees

Quote door folke3

Quote door hermanusb

Groet,

Alex

Een oude DAF met een fietsenbel bak? De Fullerbak?? :lol:

Daar hebben we het met Dirk op het 850 forum ook wel eens over gehad. De eerste die hem een rondje over het industrieterrein kan krijgen, krijgt een kist bier.
En ik de hele dag op de knieën van het lachen :lol:

: :lol: :lol:
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 09.02.2019 - 16:56  ·  #2421
Vandaag een bezoek gebracht aan de volvo dealer in Naarden. Alleen al het nieuwe pand de Tinfabriek al was een bezoek waard. Erg mooi gedaan, waarin het merk Volvo erg goed past.

Na wat rond gekeken te hebben, waren we nieuwsgierig hoe de nieuwe V60 Cross Country reed. Dus een proefrit gemaakt met de nieuwste telg uit de familie.
We starten met een weg met klinkers, om het industriegebied af te komen. We keken elkaar al aan. Wat is deze auto stug afgeveerd. Na een uurtje gereden te hebben, wat voor de rest geen straf is. Hebben we besloten om onze oude XC70 nog lang niet weg te doen, en er heel goed voor te zorgen. Wat een genot om deze weg van klinkers opnieuw te rijden maar ditmaal met onze Volvo. En het four-C systeem is 1 van de redenen om hem nog lang te vertroetelen.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2019 - 18:02  ·  #2422
Quote door Jan-B

Vandaag een bezoek gebracht aan de volvo dealer in Naarden. Alleen al het nieuwe pand de Tinfabriek al was een bezoek waard. Erg mooi gedaan, waarin het merk Volvo erg goed past.

Na wat rond gekeken te hebben, waren we nieuwsgierig hoe de nieuwe V60 Cross Country reed. Dus een proefrit gemaakt met de nieuwste telg uit de familie.
We starten met een weg met klinkers, om het industriegebied af te komen. We keken elkaar al aan. Wat is deze auto stug afgeveerd. Na een uurtje gereden te hebben, wat voor de rest geen straf is. Hebben we besloten om onze oude XC70 nog lang niet weg te doen, en er heel goed voor te zorgen. Wat een genot om deze weg van klinkers opnieuw te rijden maar ditmaal met onze Volvo. En het four-C systeem is 1 van de redenen om hem nog lang te vertroetelen.

Waarschijnlijk 18inch of groter de wielen en banden .
Staat mooi maar rijdt eigenlijk waardeloos , als het om herrie en comfortabel rijden gaat .
Klaasw
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2019 - 21:05  ·  #2423
Eigenlijk gister: Twee fauteuils opgehaald en deze zo rechtop achter elkaar de V70 ingeschoven. Wat een genot is de ruimte in zo'n V70 toch!!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 13.02.2019 - 21:22  ·  #2424
ik was vanmorgen bij "onze" bandenboer hier in het dorp, en daar stond onderstaand stukje huisvlijt. Erg Leuk gemaakt !
(en ik was er niet vanwege mijn eigen auto, maar eentje van een vriend, een Jeep, en laten we zeggen dat er wat verschillen in kwaliteit zijn tussen jeep en volvo :D )
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2019 - 06:13  ·  #2425
Heel creatief en zeker origineel!
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 25.02.2019 - 15:25  ·  #2426
Vandaag is de auto door de apk gekomen, dus hij mag weer een jaartje door.
Er was wel een puntje van aandacht, het verschil in remkracht aan de voorzijde.
Enig idee waar dit aan kan liggen?
Vorig voorjaar de gehele voorzijde vervangen qua remmen.
305mm remschijven en blokken van ATE.
Moet ik zoiets zoeken in de remklauwen of ergens anders?

Als dit wel in de remklauwen zit, passen de remklauwen van de XC90 rechtstreeks op de bevestiging van de originele klauwen?
Of heb ik dan andere adapters nodig en eventueel grotere schijven?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.02.2019 - 17:38  ·  #2427
Ik heb vandaag helemaal niks gedaan met de Volvo, want het kreng wilde niet starten vanochtend :(
Merkte gisteren al dat de startmotor wat langzaam rond ging, vanochtend dus helemaal niet meer... Weet niet hoe oud de huidige accu was, maar het was een merkloos ding. Meteen maar een nieuwe besteld.
Belachelijke prijsverschillen trouwens, bij de lokale grossier zou een merkloze 74Ah net geen €150 kosten. Online kost een merkloze 74Ah krap aan 80 euro... Heb uiteindelijk een Varta 74Ah besteld, voor 100 euro ligt die morgen op m'n deurmat (soort van :P)
m1karabijn
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 70
Subject:

· 
Posted: 25.02.2019 - 18:00  ·  #2428
Het 2.5T embleem was binnen gekomen en gelijk geplaatst

volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 22.03.2019 - 16:27  ·  #2429
De clio weggebracht met de autotransporter. Koelvoeistoflekkage aan de bijrijderskant in de auto. Waarschijnlijk de kachelradiateur kapot. :( De kachelradiateur kost de kop niet alleen daarvoor moet waarschijnlijk het hele dasboard eruit. Nu nog ergens tijd vinden om de clio te maken.

De Volvo had er gelukkig geen moeite mee met al dat gewicht aan de haak.

nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 43
Homepage: ducked.nl
Subject:

· 
Posted: 22.03.2019 - 18:23  ·  #2430
Met raam open gereden en vooral in de 2de versnelling genoten van de mooie 5 cilinder roffel die door de 3" turboback naar buiten word gezongen. Heerlijk!
Selected quotes for multi-quoting:   0