Quote door TonD
ik had nog een afspraak in poitiers frankrijk staan vanuit mijn compostella fietstocht..en zaterdagmorgen ik denk weet je wat..ik rij naar poitiers. om 11.15 uur vertrokken en 20.00 uur gearriveerd. dik 900 km verder. zondagmiddag weer naar huis, eerste 300 km de toeristische route via vendome en chateaudun en bij chartres de autoroute gepakt. want ik miste de automaat nu wel. het schakelen en sturen bij de talloze rontondes geeft te veel ergenis uiteindelijk. vannacht 0.00 uur weer de oprit opgedraaid. met een keurig gemiddelde van 1 op 15.98km heb ikniet te klagen. in poitiers volgetankt en nu nog 350 km te gaan. maar het was weer lekker op de trekker dat kan ik wel zeggen. ik had eerst nog een idee om op een toyota private lease over te gaan :bandit: maar na een dergelijke tocht stap je toch wel heel relaxed uit de V70. de stoelverwarming op halve kracht, en als de vrouw ook nog even een een stuk voor haar rekening neemt, nou ik kan je zeggen dat is echt top zo'n auto!! dus weer 2100 km afgetikt in 2 dagen

het leuke was dat ik hele stukken reed waar ik in mei had gefietst. ik kreeg daar nu wel ff de waardering voor van de vrouw. die nu de heuvels zelf eens van dichtbij meemaakte en met 215 pk is dat een eitje maar met de fiets met 18 kg er nog bij is dat een uitdaging.
Kennis van me heeft de tocht net volbracht , en die had het zwaar in het begin , we zijn als Nederlanders toch alleen maar vlak gewend blijkt dan .
Staat ook nog op mijn lijstje om ooit is te doen , twijfel alleen of ik dan niet voor de benenwagen ga kiezen , ben een hardloper en heeft voor mij voorkeur , al zal het dan wel wat langer duren wandelend , maar lijk me erg gaaf om te doen .
Verder ben ik het zeker met je eens , de Volvo leent zich inderdaad voor dat soort lange dagen achter het stuur .
Ben overigens deze zomer ook langs Poitiers gekomen op de motor naar Royan , vanaf Lille binnendoor , en dat is met de motor veel beter/sneller te doen als met de auto , 1175km in net geen 14 uur , alleen gereden anders lukt het haast niet , was wel moe aan het einde .
Ander geval was dat , en had nooit gedacht dat ik dat nog eens zou roepen , de fransen zijn veel netter in het verkeer zeker voor motorrijders .
En west langs Paris , niet over de snelwegen of autowegen , dat is ontzettend mooi om te rijden , heuvels bossen landerijen , en hoop kastelen en buitenhuizen van de rijke Parijzenaren , vind ik elke keer weer een genot om zo doorheen te rijden .