Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag MET je Volvo gedaan?

· 
Posted: 09.10.2015 - 21:28  ·  #1081
Quote door Piet_piraat

Voor het eerst in 20.000km nu! En da's ook nog eens omdat ik laatst door gebrek aan LPG-stations ruim 100km op benzine heb gereden met volle bepakking, en het lampje brandde nu nog niet eens. Doel is om nu 30.000km te halen op deze tank benzine. We zullen zien!

Blijft altijd een sport (althans voor mij dan) om zo weinig mogelijk benzine te tanken :D
Hangt ook wel af of je veel korte ritjes rijdt.Dat doe ik niet overigens.
Boardcomputer geeft op dit moment(maar dat is benzine natuurlijk) 7.6 l/100km aan.

Op Lpg kom ik op gemiddeld 1 op 10 a 11 uit (getankt en gereden km).

I Love Lpg hehe :thumb:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 09.10.2015 - 22:44  ·  #1082
In Grunn aangekomen.
Gezellige avond gehad op de camping.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 09.10.2015 - 22:48  ·  #1083
De beste combinatie: Fendt en Volvo :love:
FUNK3
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.10.2015 - 23:15  ·  #1084
Mooie combi met caravan :love:

Net een mini meet gehad met Hans! Heerlijke koffie, grote poesjes en uren heerlijk grieplen over Volvos!

Ook net nog even samen gereden na de flush afgelopen zondag maar wat schakelt hij mooi :thumb:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 10.10.2015 - 07:50  ·  #1085
Quote door FUNK3

Net een mini meet gehad met Hans! Heerlijke koffie, grote poesjes en uren heerlijk grieplen over Volvos!

Ook net nog even samen gereden na de flush afgelopen zondag maar wat schakelt hij mooi :thumb:

De caravan is onze baby bwv spreken.

De V70 is een beetje mijn baby.
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.10.2015 - 09:53  ·  #1086
Quote door Blackfox
Blijft altijd een sport (althans voor mij dan) om zo weinig mogelijk benzine te tanken :D
Hangt ook wel af of je veel korte ritjes rijdt.Dat doe ik niet overigens.
Boardcomputer geeft op dit moment(maar dat is benzine natuurlijk) 7.6 l/100km aan.

Op Lpg kom ik op gemiddeld 1 op 10 a 11 uit (getankt en gereden km).

I Love Lpg hehe :thumb:
Weinig benzine tanken is altijd mooi ja. Ik probeer ook zoveel mogelijk rendement van LPG te hebben. Maar zowel deze tank als de vorige in het buitenland wat pech gehad met pompstations ('s avonds dicht, LPG niet te krijgen etc), waardoor ik beide keren genoodzaakt was een flink stuk op benzine te rijden.

Had het tanken nog wel even kunnen uitstellen, maar de literprijs van 1.32 voor euro98 in België was zo laag dat ik het niet kon laten. Op naar de volgende tankbeurt, hopelijk rond de 350k =)
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.10.2015 - 18:44  ·  #1087
Quote door hermanusb

Quote door FUNK3

Heb eerder ook op LPG gereden maar er gaat voor mijn niets boven een diesel voor de sleurhut, en dan de bergen in, liefst met een berg opgaande tunnel, fluiten die turbo.

De caravan is onze baby bwv spreken.

De V70 is een beetje mijn baby.
volvo355
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 10.10.2015 - 18:47  ·  #1088
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.10.2015 - 18:51  ·  #1089
Bijna goed een Ad en Ria 502 DT, Caspar een weinig voorronde uitvoering meer drievoudig stapelbed
En voor mijn een bed van 216x140 voorin heerlijke combi net de Volvo V70 D5 ervoor.

Gr. Wibo
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

poitiers

· 
Posted: 12.10.2015 - 11:13  ·  #1090
ik had nog een afspraak in poitiers frankrijk staan vanuit mijn compostella fietstocht..en zaterdagmorgen ik denk weet je wat..ik rij naar poitiers. om 11.15 uur vertrokken en 20.00 uur gearriveerd. dik 900 km verder. zondagmiddag weer naar huis, eerste 300 km de toeristische route via vendome en chateaudun en bij chartres de autoroute gepakt. want ik miste de automaat nu wel. het schakelen en sturen bij de talloze rontondes geeft te veel ergenis uiteindelijk. vannacht 0.00 uur weer de oprit opgedraaid. met een keurig gemiddelde van 1 op 15.98km heb ikniet te klagen. in poitiers volgetankt en nu nog 350 km te gaan. maar het was weer lekker op de trekker dat kan ik wel zeggen. ik had eerst nog een idee om op een toyota private lease over te gaan :bandit: maar na een dergelijke tocht stap je toch wel heel relaxed uit de V70. de stoelverwarming op halve kracht, en als de vrouw ook nog even een een stuk voor haar rekening neemt, nou ik kan je zeggen dat is echt top zo'n auto!! dus weer 2100 km afgetikt in 2 dagen :D het leuke was dat ik hele stukken reed waar ik in mei had gefietst. ik kreeg daar nu wel ff de waardering voor van de vrouw. die nu de heuvels zelf eens van dichtbij meemaakte en met 215 pk is dat een eitje maar met de fiets met 18 kg er nog bij is dat een uitdaging.
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

geflitst in Frankrijk

· 
Posted: 12.10.2015 - 14:24  ·  #1091
10 km te hard. flits!! dat wordt een heftige als ik zo de tarieven lees...45 km per te hard gereden km.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 14:42  ·  #1092
Quote door TonD

ik had nog een afspraak in poitiers frankrijk staan vanuit mijn compostella fietstocht..en zaterdagmorgen ik denk weet je wat..ik rij naar poitiers. om 11.15 uur vertrokken en 20.00 uur gearriveerd. dik 900 km verder. zondagmiddag weer naar huis, eerste 300 km de toeristische route via vendome en chateaudun en bij chartres de autoroute gepakt. want ik miste de automaat nu wel. het schakelen en sturen bij de talloze rontondes geeft te veel ergenis uiteindelijk. vannacht 0.00 uur weer de oprit opgedraaid. met een keurig gemiddelde van 1 op 15.98km heb ikniet te klagen. in poitiers volgetankt en nu nog 350 km te gaan. maar het was weer lekker op de trekker dat kan ik wel zeggen. ik had eerst nog een idee om op een toyota private lease over te gaan :bandit: maar na een dergelijke tocht stap je toch wel heel relaxed uit de V70. de stoelverwarming op halve kracht, en als de vrouw ook nog even een een stuk voor haar rekening neemt, nou ik kan je zeggen dat is echt top zo'n auto!! dus weer 2100 km afgetikt in 2 dagen :D het leuke was dat ik hele stukken reed waar ik in mei had gefietst. ik kreeg daar nu wel ff de waardering voor van de vrouw. die nu de heuvels zelf eens van dichtbij meemaakte en met 215 pk is dat een eitje maar met de fiets met 18 kg er nog bij is dat een uitdaging.

Kennis van me heeft de tocht net volbracht , en die had het zwaar in het begin , we zijn als Nederlanders toch alleen maar vlak gewend blijkt dan .
Staat ook nog op mijn lijstje om ooit is te doen , twijfel alleen of ik dan niet voor de benenwagen ga kiezen , ben een hardloper en heeft voor mij voorkeur , al zal het dan wel wat langer duren wandelend , maar lijk me erg gaaf om te doen .

Verder ben ik het zeker met je eens , de Volvo leent zich inderdaad voor dat soort lange dagen achter het stuur .

Ben overigens deze zomer ook langs Poitiers gekomen op de motor naar Royan , vanaf Lille binnendoor , en dat is met de motor veel beter/sneller te doen als met de auto , 1175km in net geen 14 uur , alleen gereden anders lukt het haast niet , was wel moe aan het einde .

Ander geval was dat , en had nooit gedacht dat ik dat nog eens zou roepen , de fransen zijn veel netter in het verkeer zeker voor motorrijders .

En west langs Paris , niet over de snelwegen of autowegen , dat is ontzettend mooi om te rijden , heuvels bossen landerijen , en hoop kastelen en buitenhuizen van de rijke Parijzenaren , vind ik elke keer weer een genot om zo doorheen te rijden .
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 14:52  ·  #1093
off topic. i.d.d. had ik ook beter kunnen doen niet de rondweg Parijs..
wat lopen naar SdC betreft is ook erg mooi. ikzelf heb hem 2 keer gefietst 1 keer 2800 km en in mei 2600 km. ik heb dat alleen gedaan met tent en camping zoeken. in pamplona tent achtergelaten en alleen hotel of refugio. het is trouwens wel verslavend hoor dus weet waar je aan begint. ook mooi om te lopen is het laatste stuk de cebreiro dus vanaf leon tot sdc, iets meer dan 300 km denk ik.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 19:18  ·  #1094
Oké, het was niet vandaag maar alweer een aantal dagen geleden.
Met een schamelwagen met een laaddek van 8,5 meter 2 menwagens wezen halen. Combinatie bestond uit een Defender 109 of 110 Station en deze wagen, alleen op de dag zelf te laat terug om de aanhanger nog terug te kunnen brengen.
Volgende dag datzelfde ding maar achter de S60 gehangen....qua gewicht mag het en aangezien het alleen maar een stukje binnendoor was.

Qua vermogen een verademing ten opzichte van de Defender, maar verder won die laatste het wel een beetje als trekauto :shame:
FUNK3
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.10.2015 - 19:44  ·  #1095
Naar de dealer gebracht voor standkachel die nog niet goed werkt..
En v40 D2 mee gekregen rijdt wel lekker maar wel heeeel anders :-|

Selected quotes for multi-quoting:   0