Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 
 
 
 
 
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 52
Berichten: 2946
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 11.04.2026 - 14:57  ·  #946
Setje verknutselde xenon koplampen vervangen voor een setje met nieuw verchroomde reflectoren en nieuwe plastic lenzen.
Licht als nieuw…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 52
Berichten: 2946
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 18.05.2026 - 15:20  ·  #947
Afgelopen zaterdag groot onderhoud uitgevoerd aan iemand anders zijn v70.
Grote beurt, olielekkage bij oliepomp,nieuwe draagbalken en fuseekogels, rondom verse remvloeistof en nieuwe remblokken achter en nieuwe distributieriem en waterpomp en multieriem….
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ShahV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 99
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 18.05.2026 - 17:54  ·  #948
Goed bezig 👍. En goed om te weten dat je veel meer dan alleen kachels en koplampen doet 🙂
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 40293
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 18.05.2026 - 20:52  ·  #949
Heel wat meer…..
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 2120
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 27.05.2026 - 09:44  ·  #950
Nog niets , het is wachten tot de bergings dienst , de auto bij de garage aflevert , dan nog naar huis slepen , ze leveren ze niet thuis af , garage is van maat van me , dus geen gedoe.

Wat is het euvel multieriem geknapt van de c30 van vrouw lief , die drijft waterpomp , stuurbekrachtiging en dynamo aan , ze heeft hem zo snel het kon stil gezet , dus hoop dat het mee valt .
Meteen d-riem etc maar , wat eind jaar aan de beurt .

Kwam zaterdag om 16:00 stil te staan en was om 11 :30 weer onderweg met een vervangende auto , eerste anwb wagen kon haar niet vinden , wat idioot was , straat huisnr bekend , matige prestatie van de anwb .
rejaatje
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gemert
Leeftijd: 34
Berichten: 189
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 29.05.2026 - 17:11  ·  #951
De C70 van de buurman eens goed ontdaan van alle stof. De wagen staat gestald onder een afdak en was meer zandkleur dan Saffron Pearl. Nu weer netjes. Genieten, zo'n oprit!

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 40
Berichten: 3873
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 29.05.2026 - 20:50  ·  #952
Zo, mooi ding hoor.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 66
Berichten: 2607
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 30.05.2026 - 19:32  ·  #953
Zo wil ik ook wel mijn XC70 ook wel voor een dag bij jou achter laten :happy:
Wel een schitterende verzameling Volvo’s!
rejaatje
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gemert
Leeftijd: 34
Berichten: 189
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 02.06.2026 - 10:30  ·  #954
Haha ja, ik voel me wel gelukkig met onze auto's. De C70 is nu nog van mijn buurman, maar hij bewaart hem voor me. Ik wil hem volgend jaar of over twee jaar overnemen, dan zijn we hopelijk een eind verder met onze nieuwe garage, zodat hij binnen kan staan.
De C70 is precies zoals ik hem waardeer, in deze kleur, met een 2.3 T5, crème lederen interieur en 1,5 ton op de teller. Word ik blij van!

Willy, zet maar neer hoor, haha!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 40293
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 02.06.2026 - 16:02  ·  #955
Quote door rejaatje

De C70 is precies zoals ik hem waardeer, in deze kleur, met een 2.3 T5, crème lederen interieur en 1,5 ton op de teller. Word ik blij van!


Mooie vooruitzichten heb je.👍🏻
rejaatje
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gemert
Leeftijd: 34
Berichten: 189
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 02.06.2026 - 19:23  ·  #956
Bijna decadent >_<
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 2120
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: 07.06.2026 - 09:48  ·  #957
Eindelijk tijd gehad om de c30 van mijn vrouw te reparen , de multieriem was gebroken , heeft er 2 , een voor dynamo ,waterpomp , en pomp stuurbekrachtiging , en een voor de airco pomp , de eerste was gebroken , en dan sta je stil , was 2 weken geleden met dat warme weer , had ook koelvloeistof eruit gegooid , ondanks dat ze de auto bij de eerste waarschuwing zo snel als het kon heeft stil gezet .
De auto moest nieuwe d-riem en dus ook de mulitieriemen moeten dan vervangen worden eind van het jaar , 10jaar of 160k , de riem heeft de 10 jaar dus niet gehaald , en in die 10 jaar 130k gereden .
Nu alles weer nieuw erop , waterpomp vervangen , d-riem , het zijn strechbelts die multieriemen , dat blijft toch een beetje gemartel , heb er tooltje voor maar makkelijk is anders .
Ze kan weer verder rijden , miste haaar karretje wel , heeft nu paar weker onze dochter haar 107 gereden , en prima , verbruikt stukken minder , maar maak wel een hoop meer herrie dan de volvo .

Was bang voor neven schade , omdat ie aan de kook was geweest , en de koelvloeistof eruit had gegooid , maar de koppaking lijkt goed , ritje van 10km gedaan en er was niets aan de hand . 235k gelopen de 1.6Benzine ford motor dacht ik , dus hopelijk kan ie nog even mee .
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 64
Berichten: 6349
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: Gisteren om 18:55  ·  #958
Zo nu de V70 weg is naar een aantal enthousiaste crazyrace fans, de S60 staat te wachten (geschorst) waarschijnlijk op de sloop en de EV6 binnenkort zn eerste beurt krijgt na 30.000 km (vanaf aug vorig jaar) toch even wat volvo blijven snuiven door klusjes aan andermans auto's.
Meistersinger wat geholpen met zn XC90 (vooral Jeroen met distributie) en later een keer met een (echt vastzittende stelbout van het rechtsachterwiel, met uitboren etc en alles wat dr bij hoort.
Ondertussen al een paar maanden de V70 D5 2011 van een vriendin hier staan die af en toe uitviel en dan weer wel en dan weer niet wilde starten. Na de CEM losgehad te hebben (eerste suggetsie adhv de symptonen door ChatGPT, slimme dame) en wat soldeerwerk (beetje aangetast) hersteld leek het even wat beter te gaan. Maar helaas na een paar ritjes, jawel weer spontane uitvallers en vaak niet willen starten.
De dame in kwestie verdacht de brandstofpomp want die meende ze soms niet te horen bij het starten. Als ik m startte draaide de pomp wel hoorbaar. Tja wat te doen. Gelukkig ging ie steeds vaker spontaan uit dus de analyse kon beginnen. auto met (auto) ambulance afgeleverd en Vida dr aan. Daar werd al snel duidelijk dat de brandstofdruk vanaf de opvoerpomp niet stabiel was en bij uitval druk=0 en daarna starten erg laag en bij wel goede druk ook starten. Conclusie idd brandstofpomp.
Ik nog denken, geen probleem. achterbank dr uit en pomp vervangen. Helaas Bij de type III is het gat onder de achterbank niet meer. De tank moet dr onderuit. Tja dan eerste maar even op vakantie :-) Verder: O das jammer de uitlaat bestaat vanaf roetfilter tot aan de 2 achterdempers uit 1 stuk. Das wat lastig. Oja en de brandstoftank was nog halfvol ook niet makkelijk. Ok met de brandstofpomp de diesel dr uit gepompt (aanvoerleiding losgeghaald, extra slang dr aan en vaak op contact zetten zonder voet op de rem(automaat).
Duurt even maar welk veel gemakkelijker. In vida staat dat het achterste deel van de uitlaat uit 2 delen bestaat met een klem. Helaas af fabriek blijkbaar niet, de uitlaat kan er dan niet af, zit tussen achterophanging vast met een leuke bocht. De zaag dr dan maar in en een uitlaatklem kopen dus. De slangen aan de brandstoftank gaan vrij makkelijk los (even YTen) en de vulslang met beluchtingsslang (eigenlijk buizen) zijn makkelijk te verwijderen als je de vulbuizen losschroeft achter de rechtsachterwielkastbeschermer. De stekker kan der af als de tank wat naar beneden is.
Zo tank dr onderweg, nu eens kijken. aha de stekker valt er ongeveer gewoon uit. De stekker en dikke stroomdraaaansluiting zijn helemaal verbrand. Lekker zo bij je brandstoftank. Pomp bekeken, aansluiting verrot en niet vervangaar dus nieuwe pomp. Stekker viel echt uit elkaar en wat schetst mn verbazing: dr is een vervangende stekker te koop met een meter snoer. Zou het meer voorkomen? Lijkt me echt niet Volvo. zou het een terugroepactie geweest zijn of "we hopen er het beste van" lekker in ieder geval.
Hele boel weer in elkaar gezet. meteen maar even brandstoffilter olie filters etc gedaan. Starten, nog even starten en ... lopen. Omdat we toch bezig waren en zij vervangend vervoer was nog even beide achterwiellagers vervangen (470.000 km en 1 kant had al wat geluid) . Nou die zitten "eenvoudig vast met 4 torx bouten, maar helaas wel ernstig verroest. met veel 5en en 6en losgekregen(je kunt er ook niet lekker bij. Even nieuwe bouten dr in, huh die zijn niet meerlos verkrijgbaar(a 2 euro ps) dus 2 setjes achterwielophangingsbouten a 40 euro t stuk. Maar goed dan is het ook weer een heel eind beter dan t was.
Na een proefritje kwam de blije eigenaar m weer ophalen. Na een half uurtje al een videoboodschap van een zeer blije dame die haar auto niet meer terug herkende want blijkbaar miste er ook al een tijdje wat vermogen.. ach een blij mens maakt mij ook weer blij, het is een hobby en houd je van de straat(zeg t maar niet tegen mn vriendin) Voordeel was wel dat er minder tijdsdruk op stond omdat ze vervangend vervoer had.
En dan heb ik t niet eens gehad over het linkerportierraam die niet soepel meer openging na het vervangen van het slot. Bij de 3e generatie zit die niet meer automatisch goed in hert mechaniek, maar kan die er ook scheeft in. Even uitpuzzelen hoe ie goed zit.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 40
Berichten: 3873
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag aan iemand anders Volvo gedaan

 · 
Posted: Gisteren om 21:01  ·  #959
Haha gewoon de auto zelf te tank leeg laten pompen, keurig! :D
En ChatGPT is een vrouw?

Maar mooi dat je de skills een beetje bij houdt nu er geen Volvo meer is.
Selected quotes for multi-quoting:   0