Welke slangen op een automaat koeler, 2 zitten niet muur vast.

Een zit met een slange klem, de andere kon ik zo .5 cm aanduwen

 
 
 
 
 
Eta76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Leeftijd: 47
Berichten: 35
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Welke slangen op een automaat koeler, 2 zitten niet muur vast.

 · 
Posted: 11.06.2016 - 16:27  ·  #1
Er zitten vier slangen op de automaat koeler.
Twee slangen zijn denk ik voor water en twee voor de olie?

De twee dikke slangen zitten met een slangen klem, de twee wat dunnere slangen hebben wel wat olie 'zweet' en ik kan ze zo een stukje aanduwen.

Zij de automaat olie leiding slangen geen hoge druk slangen? Net alsof de olie met een heel slap pompje door de koeler wordt gepompt?

Wie kan mij iets aan extra informatie geven? Kunnen ze er afschieten? Of zit er gewoon een beetje ruimte om de connector wat over het nippeltje op de koeler te kunnen bewegen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Welke slangen op een automaat koeler, 2 zitten niet muur vast.

 · 
Posted: 11.06.2016 - 20:28  ·  #2
Dit zijn de slangen van de bak die aansluiten op de platenkoeler, dat is dat zilvere ding waar FOMOCO op staat.
Ford motor corporation.
Toen Ford echt de vinger in de pap kreeg, kwamen er goedkopere oplossingen, warmtewisselaar en plastic leidingen.
Leuk om die leidingen er bij een nieuwe wagen op te klikken, drama om ze er weer af te halen, als ze er een aantal jaren op zitten.
De onderste kost bij de dealer 76.- excl btw.
En de bovenste ook zo iets, ik denk dat 3,- per stuk hooguit de kostprijs zal zijn.
Maar dat terzijde, neen, ze komen er niet zomaar afzetten, ze hebben een lock systeem met weerhaken.
Ik zag dat er een vettig was, geen zorgen daarover, een beetje zweten na zo veel jaar is niet heel ernstig.
En ja. Ze kunnen bewegen... spuit hem schoon, en hou hem in de gaten. Bij ernstige lekkage vervangen.
Mocht je echt een plasje vinden onder de wagen, dan moet je hem i.d.d. vervangen. Je weet de prijs...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0