Wielnaaf loopt zwaar door aanlopende remblokken

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Wielnaaf loopt zwaar door aanlopende remblokken

· 
Posted: Gisteren om 10:37  ·  #16
Je ben jezelf gek aan het maken , en zoekt een probleem wat er niet is , ik zie op de video , waar je verder niets aan hebt , niets raars of abnormaals , ja er komt giga kracht op , en dan zit er hiet en daar wat beweging , wat dacht je dan ?

Gewoon rijden , de boel moet zich altijd even zetten en weer inlopen , oude blokken en schijven nieuwe klauwen , dat is een in een aar keer remmen wel voor elkaar , dus gewoon afspraak maken , en paar keer goed remmen op weg naar je apk afspraak , er is nu eigenlijk maar 1 manier dat het niet werkt , endat is als je de remslangen (rubber) niet vervangen hebt dat daat een blokkade in zit , intern kapot is dat , heb ik al meerdere keren meegemaakt in mijn sleutel leven .
Sorry 2 , je hebt het niet goed gedaan , dan is het beter om de garage er is naar te laten kijken , de profi , het zijn je remmen , die moeten gewoon goed werken .
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 13:29  ·  #17
Quote door Marcel.

@Marcel classic v70
Je schreef dat je de klauwen weer vervangen had en het probleem toen weg was.

Kun je me vertellen welk merk je eerst had en welk merk het probleem heeft opgelost?

Ate van Winparts
Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 14:43  ·  #18
Zoals eerder gezegd, vervang de remslangen. Wanneer er druk op komt met remmen geen problemen. Het probleem is juist wanneer de remdruk eraf gaat, dan stroomt de remvloeistof niet goed terug en blijft de rem aanlopen. N=1 maar heb dit zelf ondervonden met nieuwe klauwen, toch bleef de rem aanlopen. Met nieuwe slangen probleem opgelost!
Marcel.
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 15:30  ·  #19
Quote door Marcel classic v70

Ate van Winparts

Marcel, bedankt voor de info.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 17:10  ·  #20
Ate is OEM Volvo.

Persoonlijk zou ik helemaal niks meer vervangen, je hebt er al genoeg geld tegenaan gegooid. Gewoon met een omweg naar de apk rijden en een paar keer stevig remmen, zoals Olaf ook al schreef.

Komt goed!

Hierbij ga ik er wel van uit dat je handrem totaal niet aanloopt. Je zou deze voor de zekerheid nog een paar slagen losser kunnen draaien.
Marcel.
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 17:08  ·  #21
Quote door koennie

Hierbij ga ik er wel van uit dat je handrem totaal niet aanloopt. Je zou deze voor de zekerheid nog een paar slagen losser kunnen draaien.

Goede tip, het verkleint de kans dat hij per ongeluk toch nog de trommel raakt. Inmiddels heb ik hem 1 slag extra teruggedraaid. Een paar slagen leek me een beetje veel worden. Anders moet ik hem helemaal naar de achterbank aantrekken.
Selected quotes for multi-quoting:   0