www.tunex.nl

Wie heeft er ervaring met dit bedrijf?

 
 
 
 
 
jaapv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 04.09.2011 - 23:52  ·  #16
Hoi Steve,

ik ben ook wel benieuwd naar de aanbieding die je gekregen hebt. Ik heb een V70 (2001) 140pk. En ben er over aan het denken om hem bij tunex te laten tunen. Kun je mij laten weten wat de vermogen winst precies zou zijn en wat de kosten zijn?

Groet,

Jaap
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 08.09.2011 - 17:07  ·  #17
Hoi Steve,

Geldt de aanbieding ook voor een S60 2.4T? ;) Dan heb ik ook wel interesse namelijk, zit er stiekum ook aan te denken ;)
Ben benieuwd naar de aanbieding ;) Maybe wordt et nog een leukere aanbieding als we met zn 3en komen, jij, Jaap en ik, en eventueel nog anderen?

Groeten Martijn
jaapv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 7
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 08.09.2011 - 18:43  ·  #18
prijs wat interessant, maar voor mij geen tuning. Ik moet wil ik het extra vermogen/koppel gaan benutten boven de 5000 toeren gaan rijden. Dus hij gaat er niet zuiniger van worden voor mij. En het scheelt alleen pk's en bijna geen koppel.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 10.09.2011 - 07:27  ·  #19
Als er meer zijn die het willen, doe ik mee. Zullen we dan niet eerder naar Rica of Fasttech gaan? Ik wil wel bellen als we een lijst hebben met deelnemers.
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 13.09.2011 - 09:01  ·  #20
Volgens mij zijn er tot nu toe dan 3 kandidaten, Steve, jij en ik ;)
We willen vandaag een afspraak maken bij Tunex.. Denk je dat Rica of Fasttech kwalitatief beter is?
Ik heb geen voorkeur hoor, als het maar goed spul is ;)
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 13.09.2011 - 09:05  ·  #21
Ik durf Tunex niet aan als ik eerlijk ben. Ik ga denk ik maar voor wat ik al lees op fora aangaande Fasttech. Deze doen een auto voor 399 euro en lees goede berichten aangaande Volvo's. Ik heb een 2.0T en na het mailen met Fasttech kreeg ik mooie uitleg. Zelfs over het aanpassen van Turbo en verstuivers mocht ik dat willen om zo naar 300 pk te gaan. Het verhaal klonk goed en ga hier heen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 13.09.2011 - 12:25  ·  #22
@Blastaway,

Ik respecteer je keuze. Het is een persoonlijke keuze, gebaseerd opgevoel. Ik heb gisteren Tunex gebeld en twee weken terug via mail contact gehad en duidelijke uitleg gekregen.
Lijkt me dat als ze het niet goed zouden doen ze geen bestaansrecht zouden hebben.
Door de september aanbieding loont het voor mij om de afstand te rijden van Groningen naar 's Heerenberg en terug. Zelfs als ik de prijs van Rica en naast houd dankan het nog steeds om naar Tunex te rijden.
Daarbij komt dat mijn auto nooit 300pk zal leveren dus hoef ik ook niet na deze aanpassing verder te gaan met een grotere turbo.
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 13.09.2011 - 18:20  ·  #23
Het is ook zo dat als je auto van 200 naar 300 pk gaat dat ie opnieuw bij het RDW mag worden aangeboden, wat je klauwen met geld kost:s
volgens mij is de wettelijk toegestane grens voor tunen 20% vermogenstoename.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 13.09.2011 - 19:22  ·  #24
Quote door Tijnieboy

Het is ook zo dat als je auto van 200 naar 300 pk gaat dat ie opnieuw bij het RDW mag worden aangeboden, wat je klauwen met geld kost:s
volgens mij is de wettelijk toegestane grens voor tunen 20% vermogenstoename.


ho ho ho... Ik ga dit ook niet doen he. Ik ga alleen voor een chip. Het verhaal was net iets beter en men kon het beter uitleggen wat er gedaan werd. Als ik van te voren er vanop aankan dat er niks mis kan gaan ging ik mee. Ook als precies dezelfde software terug gezet kan worden zodat mocht er iets zijn de dealer het niet kan zien.

Bij Fasttech doen ze het op maat en dus niet ff Windows XP installeren en dan klaar. Nee, men kijkt naar de pc en installeert het dan precies zoals het systeem het aan kan en het beste loopt. Dat totaal plaatje gaf mij het meeste vertrouwen.

Wanneer wilden jullie gaan overigens? Kan altijd overwegen mee te gaan kijken en als het bevalt maak ik ook een afspraak.

Off topic:
Ik heb wel een vorige auto Passat 3B naar 225 pk gebracht van origineel 110pk, maar nooit laten keuren destijds. Is wel beter als men dat wel doet vind ik!
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 14.09.2011 - 11:21  ·  #25
oke, was ook niet persoonlijk bedoelt, maar meer als tip ;) Dat je er rekening mee houdt dat dit de consequenties zijn als je maximaal vermogenswinst wilt hebben ;)
En als het goed willen we zaterdag even langsrijden, Steve is daar nu druk mee bezig ;) Wat mij betreft, ik vind het wel gezellig als je ook even langs komt, zien we eindelijk een keer gezichten bij de namen ^^
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 14.09.2011 - 13:12  ·  #26
Tijnieboy en ik gaan zaterdag 17-09-2011 naar Tunex voor het chippen van onze auto's,

Wie interesse heeft om te komen kijken is altijd welkom. Stuur mij dan maar even een PM voor de tijd. Ik denk alleen dat er niet veel te zien valt. Wat ik zoal gelezen heb is het een uurtje wachten in de wachtkamer tot de patient klaar is.

Ik zal dit topic blijven aanvullen met de uitkomsten en resultaten over de langere termijn.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39727
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 14.09.2011 - 20:27  ·  #27
Quote

Ik zal dit topic blijven aanvullen met de uitkomsten en resultaten over de langere termijn.


Dat is iets wat ons zeker zal interesseren.
En euh, terug over de racebaan ( A31 ) ? :D
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 14.09.2011 - 20:36  ·  #28
Quote

En euh, terug over de racebaan ( A31 ) ?


Tempting............. maar nee, rustig aan is het advies, zeker in het begin
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 14.09.2011 - 20:38  ·  #29
...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 14.09.2011 - 20:43  ·  #30
Dan heb je het over een "merk"

Ik heb het niet zo op Renault, heb er zelf één gehad (11 Turbo Phase II) met veel manko's en rij bedrijfsmatig in een Vivaro, Opel maar van Renault, en elke APK moeten er wel stuur of fuseekogels vervangen worden, of wiellagers. Mijn vorige auto, een Vectra B heeft maar 2 stuurkogels gehad de afgelopen jaren..............

Maarre, wat heb je van de Laguna 1.9 DCI in de soep zien lopen dan?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0