www.tunex.nl

Wie heeft er ervaring met dit bedrijf?

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39728
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 14.09.2011 - 22:18  ·  #31
Quote

Ik heb wel een vorige auto Passat 3B naar 225 pk gebracht van origineel 110pk, maar nooit laten keuren destijds. Is wel beter als men dat wel doet vind ik!


Daar heb je gelijk aan.
Denk alleen maar eens aan de remmen, die zou je dan ook aan moeten passen en zo zijn er nog wel een aantal dingen.
Tunen is altijd leuk, maar veiligheid staat voorop. ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 15.09.2011 - 10:51  ·  #32
...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 15.09.2011 - 21:36  ·  #33
Da's mooi kl..... maar is er ook bekend hoe het kon gebeuren en wat de oplossing was?
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 15:25  ·  #34
Erg benieuwd hoe het is geweest!!!! Ik baal dat ik niet meer haalde om te komen. Als het bevalt maak ik ook direct een afspraak voor over 2 weken na de garantiereparaties. Ik heb ook een Optiflow van BSR besteld.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 17:55  ·  #35
Vandaag, 17-09-2011, met Tijnieboy afgesproken bij de macDonalds in Duiven en vandaar uit verder naar Tunex.
Toen we daar aankwamen hebben we de auto's op de parkeerplaats gezet en hebben ons gevoegd bij het volk wat zich in en rond het gebouw bevond. Er liep een jonge monteur heen en weer met een laptop en er kwamen auto's aan en gingen weg. Toen herinnerde ik me dat we een briefje moesten invullen en dat hebben we toen ook gedaan. Niet wetende bij wie we dat moesten inleveren heb ik de monteur opgezocht en het gevraagd. Hij moest ze hebben dus dat was meteen raak. Binnen een kwartier kwam men om mijn sleutels vragen want de motorkap moest open. De computer werd eruit gehaald en deze werd naar binnen gebracht.

Tijdens het wachten een beetje rond gekeken in het bedrijfspand. Het grappige is dat als er mensen buiten blijven wachten iedereen dat gaat doen. Ik niet dus. Ik loop gewoon naar binnen en geef mijn ogen de kost. Stond ook nog een auto op de brug voor een bakspoeling.
Ook zijn ze op dit moment druk bezig om een nieuwe "bunker" in de grond te maken voor de testbank.

Op een gegeven moment had ik in de gaten waar de computers van Tijnieboy en mijn auto naar toe waren gebracht dus ben ik daar ook even gaan kijken. Men was er druk mee bezig. De behuizing was open, verder kon ik het niet zien. Nog even een babbel gemaakt met de heren wat ze nou doen en hoe het kan dat zij het voor zo'n "lage" prijs kunnen doen terwijl je bij een ander meer dan het dubbele er voor betaald. Hun antwoord was dat zij 20 auto's per dag doen. een ander misschien 10 per week. Of dat helemaal de achterliggende reden is laat ik in het midden. Het is september, de maand na de zomer dus dan is het meestal in de hele markt wat slap. Dus om handel te lokken............ Maar goed, de computers gingen de auto's weer in en ze werden gestart. Erg prettig om te ervaren dat ze het ook gewoon doen. We kregen te horen dat de auto's klaar waren en de sleutels werden afgegeven. Nu moesten we alleen nog betalen.
Bleek dat het factuurbedrag niet conform de aanbieding was, dat opgemerkt en nieuwe facturen werden gemaakt. (altijd scherpblijven hè)

Nog even aan de heren programmeurs gevraagd of ze ook weten of de snelheids meter en brandstof meter te "tunen" zijn. Dat kunnen ze helaas niet maar kreeg wel het advies om te informeren of een comfort-update bij een dealer verbetering zou kunnen brengen.

Na afloop zijn Tijnieboy en ik ons eigen weg weer terug naar huis gegaan. Spannend, er is iets gebeurd aan de auto wat je niet kunt zien, zou het werken?

De eerste 150km wordt geadviseerd om rustig aan te doen, beetje sportief acceleren mag wel maar ga nou niet meteen volgas om de snelheidsmeternaald uit de klok te rijden. De computer krijggt allerlei gegevens van de auto te verwerken en aangezien het programma verandert is en er allerlei waardes anders zijn moet het systeem de tijd krijgen om alle informatie die van buiten de ECU komt te verwerken.

Dat advies niet in de wind geslagen zijn we op huis af gegaan.

Na nog even een belletje onderweg met Tijnieboy, die al heel enthousiast opmerkte dat het koppel enorm verbeterd was, mijn weg richting het noorden vervolgd.

Een wetenswaardigheidje:
Ik houd mijn brandstof verbruik bij en omdat ik vind dat mijn auto te veel verbruikt ondanks de lange ritten waarbij een metersnelheid van 135km wordt gereden op de CC (122km in het echt). Mijn auto drinkt dan 1:13.8km. Mijn boordcomputer doet het beter, die geeft 6.1l/100km aan.
Vanmorgen bij het vertrek de auto weer volledig afgetankt (tot aan de dop) met diesel, alles gereset en op weg naar 's Heerenberg (210km rijden)
Daar aangekomen stond het gemiddelde verbruik op de BC weer op 6.1l/100km. Ook nu weer netjes de hele weg 135 op de klop op CC.
Na het tunen niet anders gereden, niet rustiger ook en binnen de 75km stond de BC op 5.6l/100km. Wat het waard is weet ik nog niet maar dit heeft ie me nog niet eerder laten zien.
Aan het eind van de rit nog even het vermogen uitgeprobeerd. De funfoactor om met de V70 D5 te rijden is alleen maar groter geworden. Bij de minste aanraking van het gaspedaal is er reactie. Trap je 'm een beetje dieper in dan doet de auto dat ook met jou in de stoel. Je merkt het verschil heel duidelijk bij het tussen accelereren.
De laatste paar kilometers een paar rotondes gehad en omdat het regende greep de STC geregeld in bij het weg accelereren. Daar moeten we dus rekening mee houden dat ie wat sneller wielspin heeft dan voorheen.

De heren van Tunex hebben voorlopig waar gemaakt wat ze beloven. Ze hebben me zelf wat tips gegeven om naar te kijken omdat het verbruik aan de hoge kant is.

Ik ben ook heel benieuwd naar Tijnieboy zijn ervaring als hij zijn eerste 150km erop heeft zitten.

wordt vervolgd..........
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 18:02  ·  #36
Heel mooi verhaal Steve! Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt. Keep us posted!

Groet,

Sven
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 18:40  ·  #37
Till so far, so good.....
heb even niets toe te voegen aan m'n pm aan jou
Wel verbaasd me 't verbruik, afgelopen tank "netjes" gereden en na 888km getankt ging er ruim 56ltr in (andere volvo opgehaald,960) dus rustig gereden. Kwam uit op 15.77!!
We hebben beiden een identieke bak ook qua jaartal
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 18:49  ·  #38
Ik heb er ook al 3x een auto laten tunen en dat is altijd goed gegaan. Volgens mij moet het ook wel meevallen met het 'gevoelige' vliegwiel. Misschien toch maar eens een afspraak maken, misschien kunnen we ook een deal maken Sven.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 18:53  ·  #39
Hoi JBV70. Doen we, maar moet heel even een paar weekjes wachten totdat de garantiezaken zijn gemaakt. Wat voor motor ligt in je Volvo?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 18:58  ·  #40
@blastawa & @ JBV70 de actie periode bij Tunex loopt in september, niet te lang wachten dus..........
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 19:20  ·  #41
Hanteren ze ook dezelfde prijs als je alleen gaat in september?
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 19:29  ·  #42
Wij betaalden € 175,-- per auto, normaal is het €225,-- deze maand. De actie staat vermeld op de website. Loont zeker de moeite om met z'n tweeën te gaan.
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 17.09.2011 - 20:54  ·  #43
Goedenavond,

Ik heb de 150km er nog niet op zitten, omdat Tunex maar 60km rijden voor mij is, maar toch alvast even een stukje ervaring van mijn kant.
Het hele verhaal wat er allemaal gebeurd is vandaag, is keurig door Steve verteld, dus daar ga ik jullie niet mee vervelen.
Ik heb voor deze Volvo regelmatig in een T5 gereden (250pk), en nu heb ik dus zelf een 2.4T(200pk). Na de actie van vandaag heeft mijn auto nu een vermogen van 240pk en om en nabij 390 Nm koppel. Dus aardig vergelijkbaar met de T5, en ik moet zeggen dat de auto ook aanvoelt als een T5.
Hij heeft beduidend meer koppel, normaliter nam ik rotonde's in de 2e versnelling omdat ik in de 3e versnelling bij het afrijden van de rotonde de motor voelde, die wilde dat ik m terugschakelde naar zn 2. Nu is dat niet meer zo en rijd ik met gemak in zn 3 een rotonde af.

Voor de rest, hij reageert heeel vlot op het gaspedaal, even een tikje is genoeg om je km-teller omhoog te zie springen, trap je het pedaal nog verder in dan zit je bijna op de achterbank...
Inderdaad, de tussenacceleratie is fenomenaal, gaat bijzonder rap. Even met 70 in zn 3 invoegen op de snelweg en door naar 130 is in een paar seconden gepiept.

Al met al ben ik bijzonder tevreden, zeker voor dit geld. Ik wacht nog even het verbruik af, al zal die niet veeel zuiniger zijn daar de fun-factor nu verdriedubbelt is :P

Steve, het was leuk om kennis te maken! Een keer een gezicht bij een naam zien is altijd wel grappig ;)

Martijn
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39728
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 18.09.2011 - 10:19  ·  #44
Steve, Tijnieboy,

Mooi dat alles zo soepel verlopen is.
Gezien de kilometers , die jullie nodig hadden om thuis te komen, zullen jullie snel van de tuning kunnen genieten. :happy:
Dat de funfactor zou stijgen lag natuurlijk wel voor de hand, echter, hier kleeft ook een nadeel aan.
Meestal ga je er dan ook na rijden, dus het verhaal "zuiniger" is dan snel achterhaalt.
Uiteraard heb je deze term wel nodig om de wederhelft ( indien van toepassing ) te overtuigen. :P
De prijs is uiterst interesant € 175,= i.p.v. € 225,= ! :-)
Ik ben nieuwsgierig hoe dit in de toekomst zal uitpakken.
Keep watching you ! ;-)
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: www.tunex.nl

 · 
Posted: 18.09.2011 - 10:30  ·  #45
@ Bigdog,

In mijn situatie, mijn auto rijdt op werkdagen van Leek naar Leeuwarden en weer teug, Om de twee weken op vrijdagavond en zondag avond van Leek naar oud-Beijerland heen en terug en om de twee weken van Leek naar Almere en terug, maken we erg veel lange ritten. Door deze lange ritten zal het brandstof verbruik juist afnemen omdat 130km/h op de CC getuned of niet 130km/h op de CC blijft.
Er wordt bij het tunen ook niet gezegd DAT het verbruik zuiniger is maar KAN. Dat heeft uiteraard alles met de rijstijl te maken.
Mijn BC heeft al 0,5l/100km minder laten zien (voor wat het waard is wat dat ding me voor liegt) en dat bij de rit terug naar huis van 's Heerenberg naar Leek waarbij ik zowel heen als terug de zelfde sneheid heb gereden. Dat heb ik ook bewust gedaan om direct verschil te kunnen zien.
Pas als ik wat vaker getankt heb zal ik weten of het echt wat uitmaakt.
Volgende stap in mijn auto zal zeer waarschijnlijk het vervangen van de LMM (LuchtMassaMeter) zijn. Mogelijk dat die niet helemaal goed werkt waardoor het verbruik van mijn auto hoger is dan de bedoeling zou moeten zijn bij ons gebruik (de lange ritten)

Als ik weer wat gegevens heb zal ik ze posten.

Zo, nu eerst even bij John uit 't mooie Drenthe een bakkie doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0