XC70 Benzine trilt bij remmen, weer !!

Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: XC70 Benzine trilt bij remmen, weer !!

· 
Posted: 25.04.2018 - 20:03  ·  #31
Als de remklauwen nog origineel zijn (dus uit 2003) zou ik die eerst maar eens vervangen. 'Gangbaar' maken met wat vet is vaak niet afdoende, ze zijn na 10 jaar plus gewoon af.

N of D bij het stoplicht doet niet ter zake. Ik houd al 2 ton bij mijn automaat gewoon de voet op het rempedaal met de automaat in D, en nog nooit trillerij. Zou ook erg vreemd zijn als het daar niet tegen zou kunnen, is gewoon heel normaal gebruik...
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 20:09  ·  #32
leeftijd zegt niks voor het vervangen van een remklauw. Daarbij zijn ze aan de voorzijde erg goed te reviseren, mits de zuiger nog in goede toestand is.

Zijn geen goedkope klauwtjes...
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 20:38  ·  #33
N of D bij het stoplicht doet niet ter zake. Ik houd al 2 ton bij mijn automaat gewoon de voet op het rempedaal met de automaat in D, en nog nooit trillerij. Zou ook erg vreemd zijn als het daar niet tegen zou kunnen, is gewoon heel normaal gebruik...

Het maakt nogal uit of je in de stad met 50 aan komt rijden en rustig afremt of dat je met 160 van de snelweg in 150m tot stilstand komt. In het laatste geval is het risico op het ontstaan van problemen een stuk groter.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen: laatst was er een vent van 96 op TV die iedere dag een pakje rookt. Toch weet ik vrij zeker dat roken slecht voor je is.
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

V70 T5 trilt na vervangen DB-riem, carteventilatie en motorsteun ... remmen verergert het probleem...

· 
Posted: 26.04.2018 - 08:42  ·  #34
Ik heb een soortgelijk symptoom.
Sinds de garage bij mijn T5 werkzaamheden heeft uitgevoerd, trilt mijn auto, en remmen tussen 80 en 120 km/h verergert het trillen.
Mijn auto is hiervoor meerdere keren terug geweest bij de garage, heb al gewisseld van winter- naar zomerset wielen, maar de algemene aanname is nu eigenlijk een beetje; "Het was dan waarschijnlijk al zo vóór de werkzaamheden." Het frustreert enorm kan ik je zeggen ... mijn auto rijdt gewoon niet meer lekker, terwijl ie vóór die tijd heerlijk reed en ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.04.2018 - 09:25  ·  #35
Heren, lees de startpost van dit topic nog eens goed door. Schijven en blokken zijn al vervangen. Kans dat het daar inzit is dus nihil.

Het volgende voor de hand liggende issue is toch echt de klauwen...

n.b. hoogteslag in banden zou je toch ook zonder remmen moeten voelen.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.04.2018 - 15:33  ·  #36
Quote door Benno123

Quote door Ed

Controleer nu eerst de schijven op slingering zoals ik al had aangegeven. Je kunt zoeken tot je een ons weegt, maar zonder meten blijft het lukraak vervangen.

Meetklokje erop gehad. Bij met de hand ronddraaien en gemeten op 1/3 van de buitenrand van de schijf meet ik een slingering van ca.. 0,1 mm.

Dat is wel redelijk veel voor een nieuwe schijf. ATE geeft op dat de schijf maximaal 0,08mm mag slingeren, en dan ook nog aan de buitenrand en niet op 2/3 van het midden. Is de naaf wel goed schoon gemaakt voor montage van de schijven? En heb je al eens op de naaf zelf gemeten?

Selected quotes for multi-quoting:   0