Zelf de kop van de motor afhalen. Hoe moeilijk?

 
 
 
 
 
ImkoV
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 22
Berichten: 20
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Zelf de kop van de motor afhalen. Hoe moeilijk?

 · 
Posted: 08.05.2023 - 22:23  ·  #1
Hallo allen, Ik ben weer terug met mijn volvo avontuur met de kapotte koppakking!

Hij is naar de garage geweest en hij zij dat de boeten erg verroest waren en hij bang was dat ze afbreken. Dus de prijs ging ERG hard omhoog en ik moest jammer genoeg terug meenemen en hem proberen online te verkopen.... Heb meerdere sloop aanboden gekregen maar die vond ik allemaal erg laag. En online lijkt niet echt iemand er intresse in te hebben.

Maar naar verder denken dacht ik van wat als ik zelf probeer die kop er af te halen. De waarde ligt toch al zo laag dat als ze afbreken ben ik niet echt veel geld kwijt.

Mijn vraag is van hoe moeilijk is het om een kop van deze motor af te halen? (volvo v70 2.5T 1999) ik ben een totale beginner heb nog nooit aan een auto gewerkt. Naast wat speakers installeren in mijn Opel Corsa 😂.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Zelf de kop van de motor afhalen. Hoe moeilijk?

 · 
Posted: 08.05.2023 - 22:28  ·  #2
De kop eraf zal je nog wel lukken, de boel weer goed terugkrijgen is een stukje spannender.
ImkoV
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 22
Berichten: 20
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Zelf de kop van de motor afhalen. Hoe moeilijk?

 · 
Posted: 08.05.2023 - 22:32  ·  #3
Quote door OttoV

De kop eraf zal je nog wel lukken, de boel weer goed terugkrijgen is een stukje spannender.


Als die er af is kan ik hem altijd nog naar de garage slepen en het hem laten fixen en weer in elkaar laten zetten. Scheelt mij namelijk veel geld als ik dat deel eerst zelf doe. vraag me vooral af al het te doen is als een complete beginner.
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar