zoektocht naar de juiste auto

Natuurlijk wel een V70 automaat met stoelverwarming en een trekhaak

 
 
 
 
 
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 12:59  ·  #16
Quote door joriz

Ken de cijfers niet maar verwacht dat het merendeel van auto's ritjes maakt van minder dan 15km.
Daar zijn elektrische auto's eigenlijk ideaal voor. Of een ebike (of een gewone fiets natuurlijk ;-) )


Wat je zegt! Ik heb nog nooit zo zuinig gereden als de laatste 4 jaar sinds ik de XC90 heb. Korte stukjes elektrisch, geen brandstofgebruik, alleen stekkeren.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 13:17  ·  #17
Quote door PvL

Quote door joriz

Ken de cijfers niet maar verwacht dat het merendeel van auto's ritjes maakt van minder dan 15km.
Daar zijn elektrische auto's eigenlijk ideaal voor. Of een ebike (of een gewone fiets natuurlijk ;-) )


Wat je zegt! Ik heb nog nooit zo zuinig gereden als de laatste 4 jaar sinds ik de XC90 heb. Korte stukjes elektrisch, geen brandstofgebruik, alleen stekkeren.


(Niet gehinderd door veel kennis van EV auto’s)

Wat kost stekkeren eigenlijk als je het vergelijkt met brandstof?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 14:07  ·  #18
Nooit doorgerekend. Ik stekker zo'n 99% op de zaak. Gewoon aan de 230V.
De openbare laadpalen zijn duurder, dat weet ik wel. Maar da's ook logisch. Voordeel is wel dat-ie daar sneller vol is ;)
cbeuger
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scotland
Leeftijd: 66
Berichten: 43
Geregistreerd: 10 / 2018
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 16:43  ·  #19
Volg je hart...!😬
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 01.04.2021 - 14:08  ·  #20
Aanstaand woensdag laat ik een aankoopkeuring doen bij Vakgarage kok en Stam in Zaandam. We gaan zien hoe de auto hier doorheen komt. Komt meteen een nieuwe APK op. Ook als ik hem niet koop, dan heeft de eigenaar een mazzeltje. En dan gaan we zien of we een paar kilometers kunnen maken. Ik mag meteen 110km rijden dus dat wordt een mooi test ritje
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 01.04.2021 - 14:09  ·  #21
En ik ben ook benieuwd of de auto er net zo uitziet als op de foto's. Ben al meerdere keren negatief verrast. Daarna zal ik de diverse topics gaan doornemen om hem helemaal naar de smaak te maken.
Saeftinghe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 44
Berichten: 72
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 19:33  ·  #22
Quote door ErikEuv

Aanstaand woensdag laat ik een aankoopkeuring doen bij Vakgarage kok en Stam in Zaandam. We gaan zien hoe de auto hier doorheen komt. Komt meteen een nieuwe APK op. Ook als ik hem niet koop, dan heeft de eigenaar een mazzeltje. En dan gaan we zien of we een paar kilometers kunnen maken. Ik mag meteen 110km rijden dus dat wordt een mooi test ritje


Hoe is het gegaan met je proefrit en aankoopkeuring? Auto gekocht?
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 19:59  ·  #23
Vandaag idd de auto keuring laten doen. Prima service van Vakgarage kok en Stam in Zaandam. Zeer duidelijk rapport.
Hij kon er geen nieuwe APK op zetten. Hmmmm dat gaf al even te denken. Toen begon hij aan de lijst met zaken zie niet in orde waren;
- ashoes zowel links als rechts moesten vervangen worden
- Accu was aan vervanging toe (hij starte wel in een keer)
- rechter koplamp lampjes deden het niet. (dan denk ik echt hoe dan???)
- rechter remlicht was stuk
- Koplampen waren te wazig om voldoende licht door te laten (moeten gepolijst worden)
- de auto gaf een anti skit melding (schijnen wel meer auto's te hebben)
- hij trilt bij het remmen (waarschijnlijk een van de schijven voor die te veel speling heeft)
- de ophangbeugel van de achterdemper was afgebroken (vervangen of mogelijk laten lassen)
- Streep op de voorruit van versleten ruiterwissers

Kortom een extra post van minimaal 1200 Euro om hem door de APK heen te laten komen.

Dan nog enkele zaken die minder storend waren;
- twee dikke krassen op de motorkap
- Linker raam ging bij de automatische stand zodra deze boven was weer naar beneden.
- de bekleding van de voorstijlen liet los (echt volvo kwaaltje)
- ruitenvloeistof moest bijgevuld worden (oke dus echt geen onderhoud gehad de laatste tijd)

Waren er ook zaken goed.
- Automaat was goed
- motor was goed

De verkoper wilde nog wel iets zakken qua prijs maar dat was voor mij niet rendabel. Dus mijn speurtocht gaat verder. Ik heb een voordeel. Ik heb geen haast. We hebben nog een Clio en nog een motor en fiets dus transport middelen genoeg.

Of misschien moet ik toch mijn automaat wens loslaten..........

We gaan het zien ik hou jullie op de hoogte.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 20:16  ·  #24
Lijkt mij niet een heel gek lijstje voor een auto van deze leeftijd.

Trillende remmen en anti skid melding is al geen probleem voor de APK. Dus eigenlijk alleen ruitenwissers, ashoezen (waren ze echt kapot of droogtescheurtjes?), wat lampjes en polijsten van de koplampen, Ophangbeugel voor einddemper is los te koop. Als ik het zo zie is hij redelijk goedkoop weer door de APK te krijgen, zeker geen 1200 euro.

Zijraam is waarschijnlijk kwestie van opnieuw kalibreren als die verder goed werkt. Bekleding langs voorruit op sloop plastic exemplaren van pre-facelift scoren. Vind persoonlijk ook niet dat ruitensproeiervloeistof iets zegt over de staat van onderhoud.

Ik hoop voor je dat je een V70 kan vinden die aan al je eisen voldoet maar ik betwijfel het.
Saeftinghe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Leeftijd: 44
Berichten: 72
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 20:23  ·  #25
Quote door ErikEuv

Vandaag idd de auto keuring laten doen. Prima service van Vakgarage kok en Stam in Zaandam. Zeer duidelijk rapport.
Hij kon er geen nieuwe APK op zetten. Hmmmm dat gaf al even te denken. Toen begon hij aan de lijst met zaken zie niet in orde waren;
- ashoes zowel links als rechts moesten vervangen worden
- Accu was aan vervanging toe (hij starte wel in een keer)
- rechter koplamp lampjes deden het niet. (dan denk ik echt hoe dan???)
- rechter remlicht was stuk
- Koplampen waren te wazig om voldoende licht door te laten (moeten gepolijst worden)
- de auto gaf een anti skit melding (schijnen wel meer auto's te hebben)
- hij trilt bij het remmen (waarschijnlijk een van de schijven voor die te veel speling heeft)
- de ophangbeugel van de achterdemper was afgebroken (vervangen of mogelijk laten lassen)
- Streep op de voorruit van versleten ruiterwissers

Kortom een extra post van minimaal 1200 Euro om hem door de APK heen te laten komen.

Dan nog enkele zaken die minder storend waren;
- twee dikke krassen op de motorkap
- Linker raam ging bij de automatische stand zodra deze boven was weer naar beneden.
- de bekleding van de voorstijlen liet los (echt volvo kwaaltje)
- ruitenvloeistof moest bijgevuld worden (oke dus echt geen onderhoud gehad de laatste tijd)

Waren er ook zaken goed.
- Automaat was goed
- motor was goed

De verkoper wilde nog wel iets zakken qua prijs maar dat was voor mij niet rendabel. Dus mijn speurtocht gaat verder. Ik heb een voordeel. Ik heb geen haast. We hebben nog een Clio en nog een motor en fiets dus transport middelen genoeg.

Of misschien moet ik toch mijn automaat wens loslaten..........

We gaan het zien ik hou jullie op de hoogte.


Ah dat is zeker jammer, had voor je gehoopt dat dit de V70 zou zijn.

Dus al met al schort er toch nog veel aan, tja een mooi uiterlijk zegt helaas niets over de binnenkant. Zonde dat er gewoon geen tijd en liefde meer in is gestoken qua onderhoud. Was er nog een speciale reden dat de verkoper er van af wilde? maar gezien de uitkomst van de aankoopkeuring wel duidelijk. Wellicht dat je het allemaal wel goedkoper zou kunnen fixen, dus als de prijs van de verkoop goed zou zijn altijd nog het overwegen waard. Maar hoezo een automaat opgeven, zijn er toch heus nog genoeg..


Succes in ieder geval met je zoektocht..
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 20:52  ·  #26
Maar aan de andere kant, een auto van 16 jaar oud met bijna 3 ton op de teller, daar valt altijd wel iets aan te vinden.
Ook ik heb de laatste tijd veel Volvo's bekeken. Zoek zelf een S60 van 2007-2008. Paar exemplaren in gereden, maar je vindt altijd wel iets.
Wel opvallend, bijna alle auto's trillen bij het remmen en op de autosnelweg in het stuur. Snap niet dat mensen zo met een auto kunnen rijden. Bij mij moet een auto op de snelweg liggen als een huis en zeker niet trillen of trekken in het stuur. Blijkbaar interesseert het de gemiddelde Nederlander niet zo hoe zijn/haar auto rijdt als ik zie in welke staat de meeste auto's zich bevinden.
Ik zou er gek van worden als ik honderden km's moet afleggen met een trillend stuur in mijn handen of een auto die begint te vibreren bij de minste aanraking van het rempedaal. Mijn huidige oude beestje (S60 2002 met bijna 3,5 ton) heeft daar geen last (meer) van.
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 21:44  ·  #27
Quote door volvo355

Lijkt mij niet een heel gek lijstje voor een auto van deze leeftijd.

Trillende remmen en anti skid melding is al geen probleem voor de APK. Dus eigenlijk alleen ruitenwissers, ashoezen (waren ze echt kapot of droogtescheurtjes?), wat lampjes en polijsten van de koplampen, Ophangbeugel voor einddemper is los te koop. Als ik het zo zie is hij redelijk goedkoop weer door de APK te krijgen, zeker geen 1200 euro.

Zijraam is waarschijnlijk kwestie van opnieuw kalibreren als die verder goed werkt. Bekleding langs voorruit op sloop plastic exemplaren van pre-facelift scoren. Vind persoonlijk ook niet dat ruitensproeiervloeistof iets zegt over de staat van onderhoud.

Ik hoop voor je dat je een V70 kan vinden die aan al je eisen voldoet maar ik betwijfel het.


Ik had ook zeker rekening gehouden met een aantal zaken. Daar was de prijs ook een beetje naar. Ashoezen waren imitatie en niet heel erg goed erop gezet volgens de garage. Het vet kwam er doorheen dus ze zijn nog op tijd. En hij had het erover dat de bevestiging aan de demper eraf was.... Hij zei dat deze waarschijnlijk nog origineel was en er waarschijnlijk niks maar aan gelast kon worden. Dus als er een nieuwe onder moest dan ben je 400 Euro ex btw kwijt. Lampen idd polijsten en dan weer gaan. Ik ben zelf niet technisch maar als ik een auto wil verkopen check ik in ieder geval de lampen die kan ik zelf echt nog wel vervangen ;-). Trillen bij het remmen was volgens de garage echt wel storend. En ik weet daar ga ik me aan ergeren. Verder waren ze nog wel goed hoor. Dus als ik naar mezelf kijk dan zou ik er toch nieuwe schijven en blokken opzetten. En er zaten krassen in de ruit zelf. Dus een goede verzekering en een keer een sterretje is dat ook weer opgelost.....

De verkoper heeft me net nog een apje gestuurd dat hij nog wel iets wil zakken dus ik ga er nog een nachtje over slapen.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 21:52  ·  #28
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 07.04.2021 - 22:28  ·  #29
Quote door volvo355

De kapotte lampjes zijn inderdaad wel slordig, daar ben ik het volkomen mee eens. :happy:

Deze beugel monteer ik wel eens: https://www.estateservices.nl/…emper.html. Uiteraard alleen als de demper verder niet lek is.

Succes met het maken van de keuze!


De man van de garage had het erover dat er een ophangbeugel vast zat aan de einddemper en dat die los was. Ik was al even aan het zoeken hoe die eruit zag. Hij liet me een plaatje zien van een model a 300 Euro. Maar als zo'n beugel ook werkt dan scheelt dat heel erg veel ja. En mijn overbuurman heeft net ook zijn lampen gepolijst dus dat is niet zo moeilijk. Alleen de ashoezen en het trillen van de remmen zijn zaken die ik niet zelf kan. Die uitlaat kan ik er zelf ook nog wel onder zetten. Dus maar ff een nachtje over slapen. Dan zien we morgen de zon wel weer schijnen ;-)
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 08:03  ·  #30
Tja dat nachtje slapen ging alle kanten op. Wat zou ik zelf kunnen doen en wat niet. Heb nog even het een en ander nagekeken en zag dat er twee jaar geleden stofhoezen vervangen zijn. Weet natuurlijk niet of dat dezelfde zijn die nu weer vervangen moeten worden. Beugeltje van de uitlaat en lampen polijsten dat kan ik zelf. Lampjes kan ik ook nog wel. Alles bij elkaar rond de 5 tientjes en tijd. Ashoezen / stofhoezen daar begin ik zelf niet aan. Dat moet de garage maar gaan doen. Dus die post van 250 euro zit er sowieso aan. Dan nog de APK. De grote vraag is dan komt hij daar doorheen. Verwachting is van wel. Maar dan komt de allergrootste vraag. Wat komt er daarna. Ik denk dat deze Volvo de laatste jaren wat aandacht gemist heeft. En dat er echt het minimale aan gedaan is. Dus wat komt er nog meer tevoorschijn. Geen idee. En er schoot me nog iets te binnen. De keurmeester had het erover dat het lampje van de knipperlicht binnen raar deed. Binnen knipperde hij heel snel en buiten was hij stuk. Ook de alarm verlichting deed het niet goed. Iemand een idee wat dat kan zijn?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0