zoektocht naar de juiste auto

Natuurlijk wel een V70 automaat met stoelverwarming en een trekhaak

 
 
 
 
 
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 08:23  ·  #31
Quote door ErikEuv

Binnen knipperde hij heel snel en buiten was hij stuk.


Is dat niet normaal?
Bij mijn vorige auto's gebeurde dat volgens mij ook als er een knipperlicht lampje kapot was (snel knipperen)
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 08:45  ·  #32
Zorg dat je minimaal 1000 to 1500 euro achter de hand hebt om onvoorziene zaken aan te pakken.
Grote wagens zijn vaak relatief goedkoop in aanschaf maar ga er maar vanuit dat een iedere grote auto met een hoge(re) km stand duur is in onderhoud. En meestal ruilen mensen een auto niet in als ze net voor 2 of 3000 euro vanalles hebben vervangen.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 09:12  ·  #33
Vaak is dat erg snel knipperen idd een teken van een kapot knipperlicht lampje.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 09:21  ·  #34
Hoe dan ook... als je er nu al van wakker ligt en moet kijken op 50 euro voor onderhoud, dan kijk je wellicht beter verder tot een andere auto je een geruster gevoel geeft. Maar ja, bij elke oudere auto ga je onderhoudskosten hebben (vandaar dat hier altijd gezegd wordt 1000 euro achter de hand te houden), maar op een nieuwere auto schrijf je weer veel meer waarde af, en daar heb je helemaal niets aan (zelfde auto, minder waard). Bij een oudere auto investeer je in iets wat dan door die ingreep iig weer beter wordt, zo zie ik het tenminste, dan merk je nog iets van je verdwenen geld. Tuurlijk kunnen er dan weer nieuwe dingen opduiken, dus het is wel kwestie van een auto te vinden die in de basis goed is. Een aankoopkeuring helpt dan om dat in te schatten in orde van grootte.
Al met al klonken de commentaren van de aankoopkeuring van deze auto mij nog niet zo slecht in de oren, maar als het jou niet lekker zit zou ik verder kijken.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 10:07  ·  #35
Een fout die vaak wordt gemaakt is dat men verwacht dat je met een Volvo op leeftijd een stuk zekerheid koopt. Zoals anderen hier al melden moet je een extra budget reserveren voor t oplossen van achterstallig of noodzakelijk onderhoud.
In het verleden heb ik 2 x een nieuwe Volvo en een 2 jaar oude Volvo gekocht. Daarna een 8 jaar oude V70 met 200 k gekocht waarbij de gehele onderhoudshistorie, en die was echt perfect onderhouden. Omdat ikzelf geen technische kennis van onderhoud heb moet ik alle reparaties laten uitvoeren.
Die V70 heeft me in 8,5 jaar en 165 k evenveel aan onderhoud gekost als de aanschafprijs. Rijden deed die V70 overigens nog perfect maar de reden dat ik hem vorig jaar heb ingeruild is dat er weer een aantal dingen aangepakt moesten worden.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 11:08  ·  #36
Quote

Zoals anderen hier al melden moet je een extra budget reserveren voor t oplossen van achterstallig of noodzakelijk onderhoud.


Dat geldt voor iedere auto van ieder merk in deze prijsklasse. zelfs een Toyota of Honda.
Je komt altijd slijtagedelen tegen. Schokbrekers, draagarmen, koppelingsplaten, wiellagers, remmerij etc. In deze prijsklasse zit je vaak aan hoge km.standen en iedere auto slijt. Logisch dat je dan eens wat moet vervangen. Maar hey, de aanschafprijs was er ook naar.
Je kan voor hetzelfde geld een wat nieuwere Picanto/Fiësta/Corsa kopen. Die hebben dan wel wat minder km's gereden maar zijn dan wel weer kwalitatief minder zodat je dan alsnog weer onderdelen moet vervangen.
Daarbij zijn auto's in deze prijsklasse vaak ook flink voorzien van allerlei parkeerschades. Als je dat weer netjes wilt hebben moet je ook investeren.
Kortom, je moet altijd geld achter de hand houden wil je je (goedkope) auto verbeteren.
Voor mij is het puur een hobby zo'n oude auto. Ik klus heel graag zelf aan mijn auto en haal er voldoening uit als de auto verbetert.
Maar heb je dat geld niet, dan moet je je zelf misschien eens achter de oren krabben of het überhaupt verstandig is nu een auto aan te schaffen.
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 17:50  ·  #37
Dank allen voor jullie reacties. Ga morgen nog ff contact opnemen met de garage van de keuring. 5 jaar geen tot weinig onderhoud gehad hebben is natuurlijk best een dingetje. Zelfs voor het sterke Volvo 5 cilinder blok. Heb net ook een vriend van me gesproken die vroeger automonteur is geweest en die wil me wel helpen met het vervangen van de schijven. Las ook op een forum dat het ook nog wel eens wil helpen om ze weer even goed in te remmen. Maar dat moet je dan wel doen met goede verse olie. Dat is sowieso het plan om alle sappen in de auto te vernieuwen want ik denk dat dat lang geleden gedaan is ;-). Maar eens informeren bij mijn garage wat dat gaat kosten. Ik hou jullie op de hoogte van mijn speurtocht. Een ding weet ik wel er gaat een Volvo komen :-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 17:58  ·  #38
Als je zoveel zekerheid wilt moet je of op zoek naar een andere (jongere) auto of je budget verhogen. Het blijven nou eenmaal auto's op leeftijd met vaak flinke kilometerstanden.
En zoals gezegd, maar weinig mensen zullen een auto inruilen als er net heel veel onderhoud is gepleegd. Zeker bij wat oudere auto's is juist aankomend onderhoud de reden om een auto te verkopen of in te ruilen.

Dingen zoals remmen (aan de voorkant, achter indien nodig) vervang ik eigenlijk altijd standaard bij iedere auto die ik tot nu toe heb gehad. Dat zijn de kosten vaak ook niet.

Wellicht dat je je verwachtingen wat bij moet stellen :P
J-Fortuna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 09.04.2021 - 23:12  ·  #39
Een tweedehands auto is wat mij betreft altijd een gok, ongeacht het merk. Je moet gewoon een beetje geluk hebben, en ook dealeronderhouden auto's hebben kans op problemen ondanks dat die kans wel kleiner is.

Anderzijds kan je problemen ook ten dele zien aankomen en dus vermijden, ik ben laatst bijvoorbeeld naar een C30 T5 gaan kijken waar de olie al drie jaar (en 30.000km) niet meer vervangen was, en voor de laatste vervanging was hetzelfde interval aangehouden. Die auto heb ik dus fijn laten staan, met zo een onderhoud is er wat mij betreft teveel kans op gedonder.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 10.04.2021 - 13:57  ·  #40
Quote

En zoals gezegd, maar weinig mensen zullen een auto inruilen als er net heel veel onderhoud is gepleegd. Zeker bij wat oudere auto's is juist aankomend onderhoud de reden om een auto te verkopen of in te ruilen.


Dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Heb het al eerder ergens anders geschreven, maar tegenwoordig in deze zwarte corona tijden worden veel zzp'ers die gebruik maken van de fiscaal vriendelijke youngtimer regeling gedwongen hun te dure youngtimer te verkopen. Kijk maar eens op het internet rond, je ziet ze werkelijk overal te koop staan.
Dit zijn doorgaans top onderhouden wagens omdat alle onderhoud en onkosten aan deze wagens was af te trekken van de bedrijfswinst. Ik heb youngtimers gezien die technisch gezien in nieuwstaat waren en dat voor niet al te veel geld.
Het is misschien een hard gezegde maar, de één zijn dood is de ander zijn brood.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 22.05.2021 - 20:27  ·  #41
Nou mijn zoektocht is geslaagd hoor. Heb een hele nette gevonden. 2006 automaat 2,4 170pk met leren bekleding en zelfs een achteruitrij camera op de RTI. Ook met een Volvotech module erin (zie mijn andere vraag in een topic) die moet ik nog even uitzoeken hoe die werkt. Wil er graag muziek naar gaan streamen over de radio. En voor de rest de eerste kilometers zijn heel erg goed bevallen. Morgen de eerste lange rit (meteen met aanhangwagen) 175 km naar mijn ouders. Gaan we zien of het nog steeds gaat bevallen als ik weer moet gaan tanken ;-). Nee tot nu toe heerlijk
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 22.05.2021 - 23:06  ·  #42
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Erik.
En, heb je al foto’s ?
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 25.05.2021 - 10:46  ·  #43
Hier dan even snel de eerste twee foto's. Zal later proberen om wat mooiere/duidelijkere foto's te maken. Ben de komende tijd nog wel even bezig om de auto te leren kennen. Heb inmiddels wel in de gaten dat ik rekening moet houden met de ruimere draaicirkel ;-). Heb al twee keer even moeten steken om de bocht te kunnen halen. Audio streamen gaat perfect. En carkit luid en duidelijk. Ga nog wel kijken of ik het geluid over de speakers van de radio kan krijgen. Is net ff iets beter.
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 25.05.2021 - 10:49  ·  #44
Moest even zoeken hoe ik ook alweer foto's kan toevoegen .
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 25.05.2021 - 12:11  ·  #45
Mooi hoor!

Dat zijn Pegasus velgen toch?
Hoeveel inch?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0