zoektocht naar de juiste auto

Natuurlijk wel een V70 automaat met stoelverwarming en een trekhaak

 
 
 
 
 
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 16:31  ·  #1
Beste mede forum leden. Graag neem ik jullie mee naar tijdens mijn zoektocht naar een geschikte V70.
wensen lijstje:
- Benzine (al hoewel dit vanaf 10.000km ook niks meer uitmaakt)
- Automaat
- Leder bekleding
- stoelverwarming (met name voor mijn vrouw maar stiekem ook wel een beetje voor mij)
- Trekhaak
- Tussen 2003 en 2010 (ja daar zoeken er heel veel)

Enkele vrienden van mij rijden ook in een V70 en het model spreekt me gewoon erg goed aan. En belangrijker ook, ik pas erin.
Vorig jaar al eens bij een mooie wezen kijken die het bekende Volvo kwaaltje had, voorraamstijlen laat de bekleding los en navigatie werkt niet meer. Auto reed fantastisch mooi en zag er werkelijk als een plaatse uit. Uit 2002 met "slechts" 330K op de teller. Ook nog eens in de buurt maar uiteindelijk toch niet gedaan. Zou de tweede auto worden en met de corona toch minder kilometers dus.

Begin dit jaar nog eens met mijn vrouw besproken. De huidige Clio had ook wel wat dingetjes die minder bevielen. Dus als we de Clio er nu uitdoen. Trouwens een mooie zuinige 0,9 driecilinder met nog net 85K op de teller uit 2015 estate uitvoering.

Dus zoektocht gaat verder. Gaspedaal en marktplaats in de gate houden.
- Eerste ervaring gekeken bij een uit in Eefde op de foto zag het er redelijk uit. Maar daar even gesproken met de verkoper. Amsterdamse stads auto. Diverse beschadigingen, vies van binnen. En wel heel eerlijk van de verkoper de homokineet was slecht. Dus dat werd hem niet.

Maandje geleden zag ik een mooie auto staan in Someren. Op de foto zag het er weer goed uit. Afspraak gemaakt voor een proefrit. Kom ik daar aan staat de auto al klaar met draaiende motor. Eerste alarmbellen begonnen te rinkelen. Daarna zegt de verkoper je mag alleen een proefrit maken als je hem ook koopt. Toch een beetje vreemd. Uiteindelijk heb ik toch een proefrit mogen maken. Was net weggereden begon een alarm lampje te branden. Oke daar komt het. De auto rook ook een beetje olie achtig. Maar dat kan ook van de leren bekleding zijn geweest, dat laat ik in het midden. Ook gevraagd naar de distributieriem. Ja daar zit geen sticker op maar ik heb het gevraagd bij de vorige garage en dat hebben ze wel gedaan. Komt veel vaker voor dat er geen stickers aanwezig zijn. Oke raar maar waar. Ik vertrouwde het toch niet en de auto was het gewoon niet. Nog even de hulptroepen ingeschakeld voor advies. Vriend van me heeft er twee, benzine en diesel en een oude 164. Samen tot de conclusie gekomen dis is hem niet.

Zoektocht gaat verder. Weer goede fofo's van een auto in Harderwijk. Op de foto geen rare zaken te zien als je ze niet weet.....
Daar aangekomen geen achterruitewisser. Ik denk dan hoe dan???? Rare vlekken op de motorkap en vies van binnen. Oke deze mensen willen mij dus geen auto verkopen. Prima snel weer door.

Vorige week een andere gezien in Alphen aan de Rijn. Netjes met onderhouds boekje. Met enig speurwerk de vorige garage achterhaald en maar even gebeld. Auto was daar idd in onderhoud geweest en netjes onderhouden. Vorige eigenaar had er veel geld aan uitgegeven. Alphen a/d rijn niet helemaal naast de deur. Maar goed. Doordat er wat tussenkwam uiteindelijk toch geen proefrit kunnen maken en daarna verkocht.

Nu kwam de volgende in beeld. Van een particuliere verkoper in Zaandam. Dus via gaspedaal gemaild en het carfax rapport opgevraagd. Foto's zien er erg goed uit. Maar ja dat heb ik eerder meegemaakt...... En wat wel opvalt is dat de APK in mei afloopt. En ondanks diverse malen vragen geen antwoorden op de onderhouds boekjes. De rapporten zijn prima. Dus na wat over en weer gemaild te hebben tot de volgende oplossing gekomen.

Ik wil toch een stukje zekerheid hebben dus wil ik een aankoopkeuring gaan doen a 150 Euro bij Vakgarage Kok en Stam in Zaandam. En meteen kijken of ik dan de APK kan laten doen. Schijnt te kunnen a 12,50. Met de verkoper afgesproken dat hij deze voor zijn rekening neemt. Indien hij goed door de keuring komt wil ik hem meteen meenemen. Zaandam is toch ruim 120 kilometer enkele reis. Ander ben ik nog eens 50 Euro lichter. Is nog wel spannend of deze auto er heel anders uitziet in het echt als op de foto. Vertrouwen in de medemens is hier en daar toch lager na de afgelopen bezoeken. Nu nog even een datum prikken en die kant op. Ben benieuwd of de aankoopkeuring voldoende zekerheid gaat bieden.

Ik hou jullie op de hoogte.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 16:52  ·  #2
Spannend, heb je een link naar die laatste auto?
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 17:14  ·  #3
Jazeker heb ik die.

https://www.autotrack.nl/a/vol…1616764273

En ook al een lijstje wat er nog aan gedaan mag worden;
- carkit inbouwen waar je ook muziek naar toe kunt streamen
- uitzoeken of er een parkdistance ingebouwd kan worden.....

Nu eerst maar eens een datum prikken.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 17:41  ·  #4
Leuke kar zo te zien. Het is een drivers edition of sportline.. iets in die geest. In elke geval waren dat vrij complete uitvoeringen hoor, dus dat is altijd leuk.

Een parrot carkit zit er al in zo te zien, wellicht incompleet? (Heb ik ook wel meegemaakt tijdens de zoektocht.)
Maar muziek via een echte carkit is vaak van droevige kwaliteit, omdat de electronica voor spraak is gemaakt.
Doeke heeft wel een mooie BT carkit waar je ook basaal mee kan bellen/opnemen. Google eens op Dobma audio en je ziet zijn MP ads.. 😉
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 18:54  ·  #5
Misschien heb je de advertentie wel zien staan, maar je bent van harte welkom bij mij.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 19:21  ·  #6
Jaaa, dat wou ik inderdaad nog zeggen Marcel, ik had zoiets vaags in mijn gedachten.
Zit in de prijsrange meen ik, in goede staat; Fijne audio en automaat; goed voor meerdere jaren plezier lijkt me.
Hier de url: topic.php?t=24692
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 19:35  ·  #7
Dit lijkt een aardige, die op autotrack. Facelift model, de juiste stoelen, betere stereo, stoelverwarming. De koplampen gaan denk ik apk afkeur worden, maar kunnen gepolijst worden. Mooie wielen, welk merk banden zit er op? Als dat een echt merk is geeft dat meestal aan die de eigenaar geld heeft voor onderhoud.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 19:47  ·  #8
Quote door ErikEuv

Jazeker heb ik die.

https://www.autotrack.nl/a/vol…1616764273

En ook al een lijstje wat er nog aan gedaan mag worden;
- carkit inbouwen waar je ook muziek naar toe kunt streamen
- uitzoeken of er een parkdistance ingebouwd kan worden.....

Nu eerst maar eens een datum prikken.


Ziet er netjes uit, is een 2.4 maar als je geen haast hebt is dat prima.
Net interieur.
Koplampen wel dof zo te zien, kan probleem geven voor de de APK
Zou de Climate Control even checken op werking, bestuurder staat op 26oC?
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 656
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 20:09  ·  #9
Temperatuur voeler van de ecc zit vol met stof, die zal niet goed werken. Verder zijn de knoppen van de raambediening nou gebroken?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3762
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 29.03.2021 - 20:59  ·  #10
Quote door trabbit

Temperatuur voeler van de ecc zit vol met stof, die zal niet goed werken. Verder zijn de knoppen van de raambediening nou gebroken?


Ik denk als je er goed op let dat de helft van de P2 Volvo's scheurtjesof schade heeft bij de bedieningsknoppen van de ramen
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 08:34  ·  #11
Quote door Turbodesk

Misschien heb je de advertentie wel zien staan, maar je bent van harte welkom bij mij.


Ja wel zien staan en zelfs je berekening benzine vs diesel dat het vanaf 11 - 12k kilometers al loont om over te stappen naar diesel. Maar in de huidige situatie denk ik dat we de 5k niet eens gaan halen. Dus voorlopig eerst maar eens benzine.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2195
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 09:27  ·  #12
Quote door [-Tom-]

Ik denk als je er goed op let dat de helft van de P2 Volvo's scheurtjesof schade heeft bij de bedieningsknoppen van de ramen

Zo te zien zijn de knopjes van de ramen in de voorportieren vaak stuk, kwestie dus van precies nog zo'n paneeltje vinden met precies zulke kapotte knoppen en daar dan de 2 goeie van de achterportieren af halen. Leuk klusje. :)

Quote door ErikEuv

Ja wel zien staan en zelfs je berekening benzine vs diesel dat het vanaf 11 - 12k kilometers al loont om over te stappen naar diesel. Maar in de huidige situatie denk ik dat we de 5k niet eens gaan halen. Dus voorlopig eerst maar eens benzine.

Bij 5k per jaar is diesel inderdaad niet handig, maar wat ga je rijden na de zomer, als we hopelijk van alle beperkingen af zijn? Hier reden we voor de pandemie 12-15k per jaar en nu nog geen 9000 km.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 09:47  ·  #13
Dat een diesel bij weinig km al interssant is zal best maar voor een diesel motor is 2 x per dag een woon-werkverkeer ritje van 15 km niet ideaal.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2195
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 10:29  ·  #14
Helemaal mee eens. Voor een benzinemotor eigenlijk ook niet, maar die kunnen er iets beter tegen.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: zoektocht naar de juiste auto

 · 
Posted: 30.03.2021 - 12:26  ·  #15
Ken de cijfers niet maar verwacht dat het merendeel van auto's ritjes maakt van minder dan 15km.

Daar zijn elektrische auto's eigenlijk ideaal voor. Of een ebike (of een gewone fiets natuurlijk ;-) )

Mn woon werk verkeer is ongeveer 15 km. Als ik lui ben (of haast heb) pak ik de auto, maar vaak ook de fiets. Heerlijk zo een ritje kom je lekker fit op kantoor aan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0