Zoemen

 
 
 
 
 
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Zoemen

 · 
Posted: 29.06.2017 - 19:33  ·  #31
Kleine update:

Het zoemen is niet meer terug gekomen sinds het buiten afgekoeld is.
Dus het zoemen met remmen lijkt dus ook van de remmen af te komen en vooral door de warmte.

Ik gebruik zelf het hele spulletje van Brembo en de blokken zijn 5000km oud en de schijven rond de 40.000. (PS ze zijn niet geboord of dergelijke)

Vandaag heb ik ook even een nieuwe multiriem spanner besteld samen met een homokineet links om dat die knoept en dan zal ik de rest ook even los halen en de remmen even controleren. Ik denk dat er scheurtjes in de schijf zitten of in de blokken zelf.
Met de rechter homokineet wacht ik even omdat ik eerst zeker wil weten of de hele as niet overleden is. Want dan bestel ik gewoon een complete as.

Maar eerst even bekijken en dan gaan we weer verder :Thumb
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Zoemen

 · 
Posted: 30.06.2017 - 09:30  ·  #32
Martijn,

Waar zoek jij naar de homokineet?
Ik ben daar wel in geïnteresseerd en vraag me af of de homokineten van mijn R met automaat ook uitwisselbaar zijn en of dat dezelfde zijn (waarschijnlijk niet....)
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Zoemen

 · 
Posted: 03.07.2017 - 10:08  ·  #33
Quote door Steve

Martijn,

Waar zoek jij naar de homokineet?
Ik ben daar wel in geïnteresseerd en vraag me af of de homokineten van mijn R met automaat ook uitwisselbaar zijn en of dat dezelfde zijn (waarschijnlijk niet....)


Ik was al even in contact met Jan dat er bijna niet aan viel te komen.
Dus voor dat ik hem bestelde heb ik even gebeld met SKF.
Het was een gesprek van 31 minuten maar ze zijn nog niet gemaakt.
Maaaaaaaar! Hij is in omloop in de fabriek het word dit nummer: VKJE3031 die is voor de automaat bakken van ons.

Hij is in omloop en volgens SKF zou hij met 3 maanden verkrijgbaar moeten zijn.

Mochten jullie zelf nog SKF willen bellen dan moet je dit nummer hebben: +46313372265 dat is de customer service in Zweden.
Zij weten alles over de aftermarket delen.

Ik ga ondertussen die man op Ebay even een bericht doen of hij zo iets in omloop heeft of aan kan komen en mocht dat niet zo zijn dan wacht ik nog even met vervangen tot SKF ze heeft. (mits ik hem op zijn woord kan vertrouwen natuurlijk!)
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Zoemen

 · 
Posted: 18.07.2017 - 14:17  ·  #34
Op de forum dag bij MMTS heb ik even een check laten doen en Martin komt ook met de conclusie dat de rechter aandrijfas speling heeft.

Ik ga binnenkort even een nieuwe bestellen voor beide kanten en dan kan die er weer even tegen aan.
Links doe ik ook compleet omdat de homokineten nog niet los verkrijgbaar zijn en ik een hekel heb aan dat geknak wanneer je stuurt O-)

Wanneer het vervangen is doe ik even een update.
Vlak na het vervangen ga ik kijken of het zoemen zelf ook over is, zo niet koop ik gelijk even nieuwe schijven en blokken voor de voorkant. En als het aan mij ligt de update wellicht. ^_^

Groetjes Martijn
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Zoemen

 · 
Posted: 10.12.2018 - 16:48  ·  #35
Even een schop tegen dit topic... Ik heb ook een TF80SC, maar dan ook nog eens een AWD, en die van mij 'zoemt' ook zachtjes:
- geluid lijkt van midden-voor te komen;
- snelheidsafhankelijk (en dus niet toerentalafhankelijk);
- vooral onder deellast, dus niet bij stevig optrekken/afremmen;
- geluid veranderd bij inveren onder deellast (bijv. 100 op de cruise en dan over een duiker/viaduct rijden)

De haakse overbrenging van de AWD is uitgesloten: die heb ik laten reviseren maar bleek niet het probleem :sleep: :sick: Ik verdenk het steunlager van de rechter as. Vermoedt alleen dat er voor mijn 'combinatie' (TF80 & AWD) al helemaal niet aan een as te komen is, en vind dat eigenlijk ook zonde omdat de homokineten prima zijn.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het steunlager van zo'n as?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0