Airco probleem

 
 
 
 
 
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Airco probleem

 · 
Posted: 14.06.2022 - 10:58  ·  #61
Ik zit in dubio wat betreft de toe te voegen olie aan het circuit nu dat ik condensor en aircopomp vervang. Vida schrijft 70ml olie voor voor de compressor, er zal wss wel een waarde voor de condensor in vida staan maar dat heb ik even niet bij de hand.
Houd ik deze 70ml aan? Of zou ik iets meer doen. Martijn schreef in een oudere reply dat zijn geluidsprobleem was opgelost met het bijvullen van wat olie.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Airco probleem

 · 
Posted: 14.06.2022 - 12:03  ·  #62
Even opzoeken , en ook de juiste hoeveelheid voor het vervangen van de condensor erbij doen , zal niet veel zijn , maar het gas(vloeibaar wanneer gecomprimeerd ) neemt de olie mee door het systeem , dus je moet iets compenseren voor het totaal als je onderdelen vervangt , te weinig is duidelijk lijkt me , teveel echter is ook niet goed , dus netjes aan de voorgeschreven hoeveelheiden houden , zorg voor de minste problemen .
Dus gewoon maar wat erbij , is geen goed idee , teveel olie kan ook allerlei problemen geven , onder andere te hoog oplopende druk , en de pomp is een gas pomp geen vloeistof pomp , dan gaat ie gewoon kapot .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0