AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 
 
 
 
 
rappendaf
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: koersel kapel
Leeftijd: 55
Berichten: 189
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 13:27  ·  #1
Gisteren in duitsland op de autobahn begon de bak te flippen .De bak deed al wat raar als ik hem in achteruit zette en dan onmidelijk gas gaf schokte hij ook in d deed hij dit .Ook onder full power van 2 naar 3 schakelde hij ruwer .Maar gisteren wou hij niet meer van 2 naar 3 ging van 2 naar 3 van 3naar 2 enz .Dus de eerste parking aan de kant .Ik de accupolen los gekopeld 1 min tege elkaar gehouden en hij schakelde weer zoal voorheen .ik had al een gespicializeert bedrijf gecontakteert en vorige week ter plaatse geweest .de man zij dat het kleppenblok flipt .Ook heb ik gisteren naar hem gebeld en volgens hem zijn dit tiepische trekjes van dit .De bak is gespoeld de olie was nog niet lang vervangen wist de man me te vertellen hij was nog heel proper de olie ziet er nog steeds even proper uit als 1500 km geleden de auto heeft 165000km en is van een oude man geweest en heeft een trekhaak.IK zit te twijfelen wat te doen nieuw kleppenblok of de auto naar schakel ombouwen .Want eerlijk gezegt mijn vertrouwen in automaat is weg . of ik rijd 80 of 180 ik laat het gas los en hij gaat niet af remmen op de motor is dit normaal
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 14:05  ·  #2
De automaat gaat naar de vrijloop toe in het laatste geval van jouw verhaal.
Mijn 6traps GT remt in eerste instantie wel (wat) af op de motor voordat hij daadwerkelijk in de vrijloop gaat. Een en ander ook een beetje afhankelijk van de snelheid en het toerental.

Mocht het klephuis inderdaad niet goed meer zijn kunnen hiermee al je klachten opgelost worden aangezien dit het "brein" van de bak is.
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 15:33  ·  #3
Heb je de bak laten spoelen voordat de problemen begonnen?
rappendaf
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: koersel kapel
Leeftijd: 55
Berichten: 189
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 18:10  ·  #4
jep bak is gespoeld maar het probleem met de achteruit was er al voor het spoelen.ik denk dat het probleem er was en gewoon verergerd .Bij normaal rijden is er niks het is enkel bij doortrekken
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 18:20  ·  #5
dan zijn de kleppen versleten
de zuigertjes in het brein zijn van aluminium , en deze slijten op den duur
Gezien het feit dat er een trekhaak aan zit en deze ws ook gebruikt is ga ik er vanuit dat
een flush niet meer helpt, want de bak is misschien op de happy flappy manier gespoeld waardoor de aangekoekte rommel nu je kleppen naar z'n grootje heeft geholpen
revisie kost rond de 1000 euro
een nieuw kleppenblok lijkt me niet nodig, zo jagen ze je onodig op kosten
zoek een goed transmissie revisie bedrijf
want een dealer wil ook van de koek mee eten
zeker niet ombouwen naar handbak
ik had even niet goed het hele verhaal gelezen
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 18:46  ·  #6
Quote door rappendaf

jep bak is gespoeld maar het probleem met de achteruit was er al voor het spoelen.ik denk dat het probleem er was en gewoon verergerd .Bij normaal rijden is er niks het is enkel bij doortrekken


Spoelen lost lang niet altijd het probleem op, in het geval van flinke slijtage wordt het vuil weggespoeld en worden de problemen zoals jij ook hebt ervaren erger
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 19:29  ·  #7
De manier van spoelen is essentieel, ik kan het niet genoeg benadrukken.
Wij hebben onze forumsponsoren ook niet zonder redenen.
Ik adviseer je toch eens contact op te nemen met GS Powerflush.
Als hij je kleppenhuis of bak niet kan redden, dan is hij echt af.
Wel is de kans aanwezig dat hij deze alsnog goed kan krijgen.
Als hij denkt dat het niet gaat lukken, zegt hij je dit ook.
Niet geschoten is altijd mis.

Overigens een bak welke defect is, klappert stuitert bij volgas doortrekken !
rappendaf
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: koersel kapel
Leeftijd: 55
Berichten: 189
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 20:22  ·  #8
ik weet niet hoor of ik nog in dat spoelen geloof in mijn geval.als de klep vol vuil zit hoe verklaar je dan als ik de boel reset dat de bak dan weer gaat schakelen als voorheen en niet meer flipt .ik weet het niet hoor..maar met resetten gaat het vuil niet weg volgens mij .trouwens de olie die uit de bak kwam was niet echt vuil de olie nu is ook zoals ze hem er in kiepten .OM NU WEER EENS 300 euro te gaan geven denk het niet .of een nieuw kleppenblok of ombouwen naar schakel NIEUW kleppenblok kost 650 ongeplaats .ok ben mekanieker en zou de kleppenblok zelf samen met een maat die dit al gedaan heeft vervangen .of ik koop een sloop c70 schakel in engeland en bouw de boel over .Maar dan heb ik geen originele auto meer .Op dit moment rijd de auto perfekt enkel bij volgas van 2 naar 3 schakeld hij een beetje ruwer .iegaal ik wil dat mijn auto in orde is en dit moet gemaakt ik ben niet het type dat blijft door modderen tot hij blijft staan .De auto moet in orde zijn
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 20:37  ·  #9
Ik kan je twijfel begrijpen.
Heb deze ongein zelf ook al eens gehad en dat kan behoorlijk in de papieren lopen.
Je wordt het dan zat en dat is begrijpelijk.
Onnodig geld weggooien doe je bij Gery zeker niet, vandaar dat hij ook forumsponsor is.
Heb al meer bakken voorbij zien komen waarvan ik dacht dat er een dure reparatie aan zou komen.
Ik zeg niet dat hij de jouwe goed krijgt, maar er is wel een grote kans aanwezig.
En mocht je een nieuw brein nodig hebben, daar kan hij jou ook van voorzien.
Vandaar, niet geschoten is altijd mis.
Succes, welke keuze je ook maakt.

N.B.:
Het portal vullen met sponsoren is geen probleem, maar vullen met sponsoren, welke een toegevoegde waarde hebben is een ander verhaal.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 07.03.2015 - 23:15  ·  #10
Wie heeft die bak gespoeld dan? En met welke methode? en is er reiniger gebruikt?
Een 50-42 bak gaat zelden kapot....
je moet je ook realiseren dat achteruit en vooruit verschillende koppelingen zijn

Tenslotte heb ik zeer zelden een 50-42 gezien met een versleten brein, dat is een typish 55-50 en TF80 probleem.
rappendaf
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: koersel kapel
Leeftijd: 55
Berichten: 189
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 08.03.2015 - 00:34  ·  #11
henri.s power transmissies in landgraaf .En nog maals spoelen fluchen enz ok het zal wel helpen maar iet wat dicht zit of vol of wat dan ook gaat niet weg door reseten en dit is bij mij wel .want na de reset schakelde hij als ervoor .nee er is geen reiniger gebruikt omdat de man van mening was omdat de olie zo zuiver was die er uitkwam ik geen onodig geld moest weg gooien .hij wou het wel doen maar hij vond het zonde van mijn geld .er is 8.5 liter olie gebruikt er is met een maschiene gespoeld .ik wil maandag eens bellen wat voor aparaat.ik weet wel dat het een profesioneel bedrijf is dat al vele jaren niks anders als automaat bakken hersteld .ik wil de bak gerust nog maals laten spoelen als ik de garantie krijg dat het probleem weg is anders ga ik geen 300 of meer euros er tegen aan gooien ben niet zo een gokker ik wil er geld aan geven maar dan wil ik resultaat .maar ik heb voor ik naar landgraaf ging naar een sponser gebeld en deze sprak nog thans ook van het kleppenblok te vervangen omdat deze vaak stuk gaan .ik weet het niet meer hoor de een zegt gaat nooit kapot ander zegt gaat vaak kapot .bij de 850 heb ik er al meer van gehoord dat de kleppenblok zou stuk gaan .dat is toch de zelfde bak ..er moet toch een methode zijn om een duidelijke diagnoze te stellen ???.
rappendaf
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: koersel kapel
Leeftijd: 55
Berichten: 189
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 08.03.2015 - 01:09  ·  #12
VALVE BODY SOLENOID APPLICATION (1) ✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁
Shift Lever Position No. 1 Solenoid No. 2 Solenoid
"D" (Drive)
1st Gear ............... OFF ...................... ON
2nd Gear ............... ON ....................... ON
3rd Gear ............... ON ...................... OFF
4th Gear ............... OFF ..................... OFF
"3"
1st .................... OFF ...................... ON
2nd .................... ON ....................... ON
3rd .................... ON ...................... OFF
"L"
1st .................... OFF ...................... ON
2nd .................... ON ....................... ON
"R" (Reverse) ............ OFF ...................... ON
"N" Or "P" ............... OFF ...................... ON
(1) - Valve body contains 4 solenoids. No. 1 and No. 2
solenoids are used to control transaxle shifts. No. 3
solenoid is used to control torque converter lock-up.
No. 4 solenoid is used to control line pressure. ✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁✁
rappendaf
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: koersel kapel
Leeftijd: 55
Berichten: 189
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 08.03.2015 - 01:20  ·  #13
ALS IK HET goed begrijp wat hier boven staat werkt de r en de d met de zelfde solonoids dus als hij in d en in r een schokje geeft heeft dit met de solonoids te maken vuil of niet meer goed afsluiten of wat dan ook .verbeter me als ik fout zit ik probeer enkel te begrijpen wat er mis is .ik wil de oorzaak vinden en die herstellen of oplossen of laten herstellen of laten oplossen .zie hier de hele uitleg http://www.volvoclub.org.uk/te…gnosis.pdf
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 08.03.2015 - 08:04  ·  #14
Geen reiniger voor dat geld? 300,- voor 8.5 liter olie?
Nou, ik zeg niets meer...
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: AUTOMAAT FLIPT volvo c70 1998 4 bak

 · 
Posted: 08.03.2015 - 09:12  ·  #15
Ik weet niet welke bak eronder zit maar ik weet van een aantal gevallen op het 850forum dat de bakken ook jouw klachten kregen en kort daarna niks meer deden. Mede door tunen/ zware lasten trekken krijgen die aardig op hun gooi en willen nog wel eens sneuvelen. Geen idee of jij dezelfde AT hebt als een T5 of een T5-R, maar er zijn hier vats mensen die dat kunnen vertellen.

Hoop voor je dat 't meevalt!!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0