Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 
 
 
 
 
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 14.11.2011 - 13:07  ·  #46
@ Steve

Hiermee ben ik het niet eens Gerry is een volwassen man en kan natuurlijk altijd nee zeggen als hij geen zin heeft om te werken.
Het recht op vrije tijd bepaal je nog altijd geheel zelf en niet een ander, ook ik werk regelmatig 6-7 dagen in de week.
Een afspraak plannen voor Auto-onderhoud is dan ook altijd een behoorlijk gedoe gezien ik de Volvo voor mijn doordeweekse werk altijd nodig heb.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 14.11.2011 - 15:40  ·  #47
@Mrn:

Jij begrijpt mij dus niet.

Wat ik bedoel is: waarom als je al langer van plan bent om ( in dit geval je automaat te laten flushen) dat dan steeds maar uitstellen tot dat het ineens op een zondag moet. Ik, en velen met mij, vinden dat niet gepast. Precies het zelfde als een timmerman op vrijdag avond een belletje doen met de mededeling dat de voordeur niet meer fatsoenlijk open gaat. "Ja, hij klemt al een tijdje maar nu gaat ie bijna niet meer open". En dan verwachten dat de timmerman zijn vrije zaterdag ochtend ( wanneer hij zijn spaarzame tijd besteed aan zijn gezin) opoffert. Dat ding klemt dus al langer!! Bet als het bonken en problematisch schakelen vande automaat. Ik vind het ronduit asociaal en getuigen van puur egoïsme." Ik heb door de week geen tijd dus dan moet een ander maar voor mij in t weekend aan het werk" dat is dus ook wat jij zegt.
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 14.11.2011 - 17:25  ·  #48
Die ander kan ook nee zeggen dat is zijn eigen recht, we hebben hier met volwassenen te maken.
Dus nee ik snap jouw punt niet, als de timmerman niet wil werken op zaterdag kan hij wel nee zeggen.
Als de timmerman toch besluit het te doen krijgt hij er voor betaald dus is het gewoon werk.
Asociaal en egoïstisch vind ik persoonlijk iets heel anders.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 14.11.2011 - 17:40  ·  #49
@ Steve:
Volgens mij draagt dit off topic geblaar van jou niets bij aan dit thema.
Hoe weet jij wat mijn beweegredenen zijn?
Ja ik wist sedert een paar dagen dat ik zou gaan Power Flushen, want toen pas had ik dit draadje ontdekt.
En dat ik nog geen afspraak had gemaakt komt alleen omdat ik nog aan het zoeken was naar een geschikt moment om een en ander te combineren.
Ik verwachtte dat dit in december zou gaan komen, maar nee het kwam plotseling eerder.
En ik heb niemand onder druk gezet om op zondag te werken, maar heel voorzichtig en vriendelijk gevraagd of er iets mogelijk was. Zelfs geschreven dat ik alle begrip en respect zou hebben indien het niet op deze zondag zou kunnen.
Ik ben wel zeeeeeeeeeeeer tevreden over de mogelijkheid die mij geboden werd.
Echter zonder dit zou ik gewoon ergens in december in Uden gestaan hebben.
Tijnieboy
 
Avatar
 
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 14.11.2011 - 19:48  ·  #50
Heb niet bijster veel zin om mij in deze discussie te mengen, heb er tenslotte geen biet mee te maken, maar ik krijg wel het idee dat het een soort van wondermiddel is geworden! Waar voorheen het probleem bleef is het nu volkomen opgelost, puik werk dus van betrokkene. Mijn complimenten!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 14.11.2011 - 20:14  ·  #51
Quote door Tijnieboy

Heb niet bijster veel zin om mij in deze discussie te mengen, heb er tenslotte geen biet mee te maken, maar ik krijg wel het idee dat het een soort van wondermiddel is geworden! Waar voorheen het probleem bleef is het nu volkomen opgelost, puik werk dus van betrokkene. Mijn complimenten!


Inderdaad en hier sluit ik me volledig bij aan. ;-)
gerx
 
Avatar
 
Subject:

GS Power-Flush

 · 
Posted: 14.11.2011 - 21:32  ·  #52
Ja ook ik ben verrast door het effect van 1 berichtje op jullie forum. De reacties blijven komen.
Het is zeker niet zo dat ik kan toveren maar het systeem is door mijn Duitse leverancier en uitvinder zo goed geperfectioneerd dat het in die gevallen waar de bak niet mechanisch of elektronisch defect is eigenlijk altijd een directe verbetering brengt. Belangrijk is om niet te wachten tot de bak echt is overleden want dan kan ik er ook niet veel meer mee.
Inmiddels doe ik veel Volvo bakken (2/3) maar werkt het net zo goed bij Mercedes, BMW of Porsche.
Voor een ieder zal het een geruststelling zijn dat ik toch een Volvo hart heb en daardoor nu ook enige Volvo dealers en vrije Volvo handelaren als klant heb en zelfs machines aan ze lever en ga leveren.
Een ander pluspunt is dat de Mercedes Benz dealer organisatie vanaf 1 November onze apparatuur en methode aan het invoeren is bij de dealers in Duitsland. Nu de Volvo dealer organisatie nog.
Om terug te komen op de zondag aktie, ik was alleen thuis en kon nog net voor de F1 race de bak Power-Flushen dus zo erg was dat niet, Er zit bij mij ook nog steeds wat hobby in en ik rij ook op zaterdag middag weleens na Amsterdam om een taxi uit de nood te helpen.

Inmiddels hebben we ook de eerste bakken opnieuw ingeleerd, en worden we steeds wijzer hoe we de zaken het beste kunnen aanpakken. Een tip nog wel, voor een ieder met een D5 auto. Het is bij deze auto's met een dergelijk groot koppel van het grootste belang om op tijd te Power-Flushen anders kom je aan de beurt voor een nieuwe bak. Dit geldt zeker voor de nieuwere types vanaf 2008. Deze hebben ipv een koeler een warmtewisselaar waardoor je nu de bakolie koelt met koelwater van 105graden Celsius. Onnodig te zeggen hoe de olie er dan uitziet.

Voor vragen of info kun je altijd bij met terecht, soms zal het antwoord een dagje later zijn als ik druk ben maar antwoord krijg je altijd.
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 21.11.2011 - 15:45  ·  #53
Gerrie,

Zou het flushen ook kunnen helpen bij een handgeschakelde bak?
Ik heb namelijk bijgeluid in de 2e tot 4e versnelling.
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 21.11.2011 - 17:46  ·  #54
Bij een handbak is er geen sprake van flushen. Dat is gewoon leeg laten lopen en weer vullen.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 21.11.2011 - 18:36  ·  #55
Quote door plorie

Bij een handbak is er geen sprake van flushen. Dat is gewoon leeg laten lopen en weer vullen.

... en misschien toch een beetje spoelen met nieuwe olie om alle troep er uit te krijgen?
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 24.11.2011 - 08:31  ·  #56
... kijk aan, op een ander forum hebben ze ons ook al ontdekt: http://www.caravan-forum.nl/vi…46#p202346.
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 24.11.2011 - 11:00  ·  #57
Quote door Greyline

Quote door plorie

Bij een handbak is er geen sprake van flushen. Dat is gewoon leeg laten lopen en weer vullen.

... en misschien toch een beetje spoelen met nieuwe olie om alle troep er uit te krijgen?

Ik hoop voor je dat er geen troep in zit... met een motoroliewissel doe je dit toch ook niet? Alleen een flush als je problemen hebt met sludgevorming oid.
langemaat
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: maas en waal
Leeftijd: 44
Berichten: 161
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 24.11.2011 - 19:08  ·  #58
ik wil in dit draadje toch ook nog even reageren op het flushen van mijn automaat, gery slot is maandag langs geweest en leverd netjes werk aan huis. geen gedoe geen geknoei. mooi werk.
echt elke euro waard.
gr ed.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automaat power flushen.. is zeker een aanrader, nu ook met foto link!

 · 
Posted: 26.11.2011 - 10:13  ·  #59
Quote door plorie

Quote door Greyline

Quote door plorie

Bij een handbak is er geen sprake van flushen. Dat is gewoon leeg laten lopen en weer vullen.

... en misschien toch een beetje spoelen met nieuwe olie om alle troep er uit te krijgen?

Ik hoop voor je dat er geen troep in zit... met een motoroliewissel doe je dit toch ook niet? Alleen een flush als je problemen hebt met sludgevorming oid.

Je wilt niet weten hoeveel troep er na zo'n 100.000 kM in de olie van de automaat zit.
Die komt er bij de Power Flush uit als verdikte koffiedrap, terwijl zuivere olie mooi helder rood is, dus ........
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Moeizame spoeling Mercedes automaat (al bij 60.000 kM).

 · 
Posted: 26.11.2011 - 10:20  ·  #60
... op een ander forum vond ik dit verslag over de moeizame bakspoeling van een Mercedes E220CDI met 60.000 kM die dit uit voorzorg had laten doen, zie bijlage.

... dan ga ik toch liever aan de Power Flush van G.S. :love:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0